Mitt eget lilla Lego Citys Frivilliga Brandväsen,Brandvärn eller Räddningsvärn.

Startat av Jesperrydhog, 02 december 2015 kl. 23:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperrydhog

Citat från: Jesperrydhog skrivet 27 november 2017 kl. 03:41
Tjena.
Nu har jag byggt om brandstationen Edenberga frivilliga brandkår. Nu som Mölles brandstation utanför Höganäs vid Kullaberg i Skåne. Men tyvärr är denna vackra gamla brandstationen nedlagd från 2016 :'( på våren. Det har varit ett frivilligt brandvärn. Man har försökt att likna den på något sätt.  :)

Jesperrydhog

Hej. Detta är då mitt eget lilla bygge av Lego City skogs brandbil som jag har byggt upp av Lego bitarna som jag kunde ta fram. För jag har inte detta setet hemma hos mig.  Då har jag bara byggt upp själv av Lego.

Jesperrydhog

Citat från: Jesperrydhog skrivet 27 november 2017 kl. 12:18
Citat från: Jesperrydhog skrivet 27 november 2017 kl. 03:41
Tjena.
Nu har jag byggt om brandstationen Edenberga frivilliga brandkår. Nu som Mölles brandstation utanför Höganäs vid Kullaberg i Skåne. Men tyvärr är denna vackra gamla brandstationen nedlagd från 2016 :'( på våren. Det har varit ett frivilligt brandvärn. Man har försökt att likna den på något sätt.  :) eller undrar hur man kan lägga upp denna bild på månaden bygge som några andra gör ibland?

Jesperrydhog

Lego Citys frivilliga Räddningsvärn station nr 3.

Jesperrydhog

Händer ibland att man behöver terrängfordonen framför allt när det kan snöa mycket

mortil

Kom att tänka på dig när jag såg denna efter vårt snack om den andra brandbilen (42068) när vi va i Varberg :P 

https://brickset.com/sets/42075-1
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Jesperrydhog


Jesperrydhog

Var tycks om den hära Unimogen? Som jag har fått bygga denna så mycket lik Ängelholms gamla Unimog 264-3190.!

Jesperrydhog

Ängelholms gamla Unimog har nu varit ute på en liten utflykt eller en tur i naturen.

mortil

Hur skulle den se ut med 1x3 slope istället för 1x2 som motorhuv ?

Känns nästan lite kort nu.  något mitt emellan hade varit helt bäst.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Jesperrydhog

Citat från: mortil skrivet 29 december 2017 kl. 14:41
Hur skulle den se ut med 1x3 slope istället för 1x2 som motorhuv ?

Känns nästan lite kort nu.  något mitt emellan hade varit helt bäst.

Jo men det blir inte så lätt. Jag ska försöka göra det nästa gång på en annat bygge. När det får blir en annan gång istället.

Jesperrydhog

Nu är det snart slumt på 2017 och går över till nytt år 2018.
Men en gång var man en litet barn. Nu är man en vuxen människa.  Gott nytt år på er alla.

Jesperrydhog

Ute i naturen med brandkåren av Lego.

Jesperrydhog


Jesperrydhog

Här har något som ska liknar Strövelstorp tankbil 264-3640.
Ja den blev inte riktigt som man kan ha tänkt sig iallafall.
Här kommer den.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.