Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Stenhus

Startat av aukbricks, 17 mars 2019 kl. 12:11

Föregående ämne - Nästa ämne

aukbricks

De senaste två veckornas byggande blev ett stenhus. :) Cirka 15500 bitar. Bilder i full upplösning finns på min Flickr http://www.flickr.com/aukbricks.









Skafte

Oj vad fint! Jag vill dricka te och äta scones där - typiskt engelskt! Väl?

aukbricks

Citat från: Skafte skrivet 17 mars 2019 kl. 12:14
Oj vad fint! Jag vill dricka te och äta scones där - typiskt engelskt! Väl?

Tack! Inspirationen kommer någonstans därifrån.  :)

Illuwatar

Riktigt j*kla snyggt!  :)

Är det IRL-plast eller en väldigt realistisk 3D-render? Om det är det förstnämnda borde du ta med detta till någon utställning framöver.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

aukbricks

Citat från: Illuwatar skrivet 18 mars 2019 kl. 08:31
Riktigt j*kla snyggt!  :)

Är det IRL-plast eller en väldigt realistisk 3D-render? Om det är det förstnämnda borde du ta med detta till någon utställning framöver.

Tack! :) Det här är renderingar.

insurrection

Jättesnyggt! Gillar hur bra blandaningen mellan masonry bricks med andra tekniker funkar, riktigt schysst!

Citat från: Illuwatar skrivet 18 mars 2019 kl. 08:31Är det IRL-plast eller en väldigt realistisk 3D-render?
Hehe, tänkte jag kan dela med mig av två stalltips inför nästa gång du funderar över detta: 1) ingen kan hålla alla sina tiles sådär blanka 2) ingen kan sätta alla sina 2417 så där rakt!  ;D

AndersI

Citat från: insurrection skrivet 18 mars 2019 kl. 21:17Hehe, tänkte jag kan dela med mig av två stalltips inför nästa gång du funderar över detta: 1) ingen kan hålla alla sina tiles sådär blanka 2) ingen kan sätta alla sina 2417 så där rakt!  ;D


Jag skulle gå ett steg längre, och säga att ingen skulle ha tålamod att försöka bygga de där träden (utan att de ramlar isär hela tiden)...


Men snyggt är det!!!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.