Passande transformator till Power Functions Rechargeable Battery Box (8878)?

Startat av pareriksson, 28 november 2018 kl. 14:51

Föregående ämne - Nästa ämne

pareriksson

Hallå,

Jag har precis köpt en , och inser att det inte följde med någon transformator till. Lite korkat att inte tänka på det... Nu verkar dock LEGOs egen transformator vara Sold Out.

Finns det några andra passande alternativ på marknaden som ni kan rekommendera? Helt ok med tips om icke-LEGO-transformatorer... :)

//Pär


mortil

Har kollat på dessa några gånger.  Men varje gång så blir jag så negativ för varför har man inte bara satt dit en MicroUSB ?  de hade varit så smidigt.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

andli

Jag kan gissa, microUSB är känsliga för knäckningar. Batteriboxen är en leksak..

Denna batterikasset kom 2009, då hade knappt mobilerna enas om att använda microUSB...

USB är (var) bara 5V som standard, systemspänningen är 9V (mtp kostnaden borde det dock finnas utrymme för en stepup)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

pareriksson

Citat från: pehter aka ibbe skrivet 28 november 2018 kl. 15:42
Skavileka verkar ha orginal i lager:
https://skavileka.se/lego-technic/lego-power-functions-45517-transformer-10v-dc/
Med frakt blir det ganska dyrt...

Finns det någon anledning att använda LEGOs egen transformator, istället för att köpa någon annan med 10VDC oh 700mA till ett billigare pris?

Godtfred


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.