Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

PaB sortiment - LEGO Stores Stockholm / MoS & Skhlm

Startat av andli, 16 november 2015 kl. 12:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Eigenbrötler

Någon som har färsk information om vad som finns på väggen? google dokumentet verkar ju vara ca en månad gammalt.

jag ska dit om en vecka :)
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Lordflintstone

Citat från: Eigenbrötler skrivet 11 juli 2016 kl. 20:02
Någon som har färsk information om vad som finns på väggen? google dokumentet verkar ju vara ca en månad gammalt.

jag ska dit om en vecka :)

Bitarna till den nya pick a model är uppe. Men restriktion på hur mycket man kan ta av dessa.
Det har inte haft tid att fixa plattan med alla bitar på.
Mycket folk där under semestertider. Var där nu på en måndag kl 14:30 och det var massa folk där, brukar vara tomt då.

Boathill

Hur är restriktionen? Olika för olika bitar eller max x antal av alla bitar som tillhör PAM?

Magnus den store

Jag var där i fredags. Tyvärr hann jag knappt lägga några bitar på minnet. En sak som jag reagerade på var mängden dubbletter. Har uppdaterat datumet på sju bitar. Fanns även dessa:

Brick, 2x4, lbg
Tile (grille), 1x2, white
Brick, 1x2, trans-clear
Plate, trans-red, 1x1

Citat från: Boathill skrivet 11 juli 2016 kl. 21:22
Hur är restriktionen? Olika för olika bitar eller max x antal av alla bitar som tillhör PAM?
Du får inte fylla en hel mugg av PaM-bitar, utan får nöja dig med en måttlig mängd. För mig var det cirka 350 vita grille-tiles.  ::)
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Lordflintstone

Citat från: Boathill skrivet 11 juli 2016 kl. 21:22
Hur är restriktionen? Olika för olika bitar eller max x antal av alla bitar som tillhör PAM?
Man får inte packa bitar bara från det blå lådorna som är PAM.

Boathill

Haha, ok inga större restriktioner utan sunt förnuft som vanligt då! :)

robinnilsson403

Intressant att det bara är i landet lagom jag stött på denna restriktion... :o
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

fury68

Citat från: Eigenbrötler skrivet 11 juli 2016 kl. 20:02
Någon som har färsk information om vad som finns på väggen? google dokumentet verkar ju vara ca en månad gammalt.

jag ska dit om en vecka :)

Jag ska troligtvis dit imorgon eller på torsdag, behöver lite PF-delar till grabbens GBC-modulbygge. Kan ta några bilder på väggen och visa dig om du vill.

Eigenbrötler

Citat från: fury68 skrivet 12 juli 2016 kl. 14:27
Citat från: Eigenbrötler skrivet 11 juli 2016 kl. 20:02
Någon som har färsk information om vad som finns på väggen? google dokumentet verkar ju vara ca en månad gammalt.

jag ska dit om en vecka :)

Jag ska troligtvis dit imorgon eller på torsdag, behöver lite PF-delar till grabbens GBC-modulbygge. Kan ta några bilder på väggen och visa dig om du vill.


Väldigt gärna! :)
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Anna

Var på Berlins Lego shop idag. Blev glad när jag hittade kulleder, de små som finns i Mixels. Finns de på MOS, numera? Trevlig butik var den i Berlin.

lingonfil

Jag var där idag och såg inget nytt förutom de nya PaM-bitarna. Jag glömde ta bilder men ska försöka uppdatera googlearket.

Citat från: Anna skrivet 12 juli 2016 kl. 21:21
Var på Berlins Lego shop idag. Blev glad när jag hittade kulleder, de små som finns i Mixels. Finns de på MOS, numera? Trevlig butik var den i Berlin.

Oj, wow. De skulle vara guld.


lingonfil

Jag gjorde så gott jag kunde. Positionerna stämmer inte, men innehållet stämmer rätt bra.


robinnilsson403

Var där en sväng idag. 1x2 trans bricks var helt slut och mycket annat var på upphällningen. Utbudet var inget vidare. Nästan hälften av byttorna var till PaM...
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Eigenbrötler

Citat från: robinnilsson403 skrivet 19 juli 2016 kl. 17:18
Var där en sväng idag. 1x2 trans bricks var helt slut och mycket annat var på upphällningen. Utbudet var inget vidare. Nästan hälften av byttorna var till PaM...


Jag var också där idag! Riktigt dåligt utbud, köpte bara tre muggar.
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

sandpeople

Nu blir jag nervös. Jag fick önska en grej att göra på semestern och önskade att åka från isbjörnarna och renarna i norrland till Pick a Brick i Stockholm och åker nu på torsdag. Och så får jag höra att utbudet är kasst...

Vad är det som är dåligt? (Oanvändbara bitar? Knasiga färger? Få ex av samma bit!)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.