Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

PaB sortiment - LEGO Stores Stockholm / MoS & Skhlm

Startat av andli, 16 november 2015 kl. 12:51

Föregående ämne - Nästa ämne

simme

Uppdaterad dokumentet. 2 'nya' bitar i vänstra hörnan som kom tillbaka.

Lordflintstone

#136
Nya?

andli

#137
Lövet är, filmade hyllan snabbt idag utan att handla!
Uppdaterar listan efter rallylydnadkursen...

Edit:ser inga löv på min film...
edit2: det finns löv...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Myko


andli

Aha jag tänkte ny i förhållande till inventarierlistan just nu, men jag är ju lite insnöad på den...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Lordflintstone

#140
En kommande är:tile 1x2 lime
Jag lyckades få fram en låda att ta ur eftersom det var lunkt.
Nästa vecka kommer mer, men det fyller på varefter det tar slut.

andli

Nu är inventarielistan uppdaterad enligt vad som fanns 16:30 idag :)

Man kan notera att flera "gamla" bitar är tillbaka och vissa bitar bara flyttat runt!

Jag har också försökt sortera upp OldStock tabben, Random på första raden, Tiles och slope på andra, Plates på tredje och Bricks på fjärde.
De flesta dubbletter ska nu vara bortstädade med!
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

lindyhep

Sitter med telefonen nu men önskar att nån ändrar medium blue? På en 2x4a och 1x2a till dark azure så tror jag att det blir med verkligheten överensstämmande.

andli

Jag har ändrat, ser fram emot en livlig debatt om saken på lördag :D
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

pareriksson

Citat från: lindyhep skrivet 04 februari 2016 kl. 07:31
Sitter med telefonen nu men önskar att nån ändrar medium blue? På en 2x4a och 1x2a till dark azure så tror jag att det blir med verkligheten överensstämmande.
Ha! Min fru var på MoS igår och handlade medium blue 1x2. Trodde jag...

lindyhep

Jag var inne nu och ändrade datumet lite på de som jag vet fanns även i lördags. Mycket tveksam till om 2x8 plate röd fanns. Tror det var 2x6 där nu. Tror Simme vet säkrare. (Träffade såklart på en swebrickare när vi var där.)
Dark pink? tog jag bort ? på efter att ha jämfört med .

(Och när det gäller dark azure klossarna så är de mörkare än platen i , och rejält skilda från tilesen på sätena i folkabussen som är medium blue och inte heller alls lika bottenplattan i friendscafet som är bright light blue. Blev ju tveksam själv och var tvungen att kolla.... ;) )

andli

Det är möjligt att det var 2x6 redan när jag kollade, försökte dubbelkolla på min video från 28/1 men det är svårt att se på den hur långa de är....
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

simme

Båda var rätt:) de fanns 2st 2x8, resten var 2x6.

BeardedNerd

2x2 LBG tiles! Snälla, töm dem inte förrän jag har hunnit kika om en vecka :)

andli

Var ser du det?

Om det skulle finnas gissar jag att de inte kommer överleva lördag förmiddag...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.