Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

PaB sortiment - LEGO Stores Stockholm / MoS & Skhlm

Startat av andli, 16 november 2015 kl. 12:51

Föregående ämne - Nästa ämne

andli

Många av bitarna vi får finns ju också med i PaM som andra PaB har, det är inte så att Wedge plate 4x2 har varit med i ett julgransbygge på en sådan? Och Hinge Plate är svans på något djur eller liknande?

Är det någon som frågat om de har 4x2 Left och någon variant som matchar Hinge platen?
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Nilsson.calle

Citat från: andli skrivet 24 januari 2016 kl. 14:45
Många av bitarna vi får finns ju också med i PaM som andra PaB har, det är inte så att Wedge plate 4x2 har varit med i ett julgransbygge på en sådan? Och Hinge Plate är svans på något djur eller liknande?

Är det någon som frågat om de har 4x2 Left och någon variant som matchar Hinge platen?

Jag frågade om 2x4 left för en vecka sedan, då hade de inga.
Tittar man på bitarna som ingår i Pick a Model så ser det ut som om en hel del finns med i de modellerna.
Man kanske kan få vägledning vad som är värt att fråga efter också, bara en tanke.

Gideon


byStfn

Finns Pick-a-model på Mos? Har letat men inte sett..

lingonfil

Citat från: Nilsson.calle skrivet 24 januari 2016 kl. 19:40
Jag frågade om 2x4 left för en vecka sedan, då hade de inga.
Tittar man på bitarna som ingår i Pick a Model så ser det ut som om en hel del finns med i de modellerna.
Man kanske kan få vägledning vad som är värt att fråga efter också, bara en tanke.

Det där var observant. Verkligen många av bitarna på väggen som ingår i dessa modeller!

Nilsson.calle

Citat från: byStfn skrivet 24 januari 2016 kl. 23:29
Finns Pick-a-model på Mos? Har letat men inte sett..

Pick-a-model finns inte, men ganska många av bitarna finns / har funnits.

Sockerbit

Första torsdagen i varje månad har de ett litet minibygge för barn mellan 16-18 (klockan alltså).

bitbrist

Citat från: lingonfil skrivet 25 januari 2016 kl. 00:03
Citat från: Nilsson.calle skrivet 24 januari 2016 kl. 19:40
Jag frågade om 2x4 left för en vecka sedan, då hade de inga.
Tittar man på bitarna som ingår i Pick a Model så ser det ut som om en hel del finns med i de modellerna.
Man kanske kan få vägledning vad som är värt att fråga efter också, bara en tanke.

Det där var observant. Verkligen många av bitarna på väggen som ingår i dessa modeller!
Ja, det var det! I lördags i Köpenhamn fanns ungefär 2/3 av bitarna i "pick a model". Googlade lite
o såg att det skulle vara nya "pick a model" varje månad, vilket kanske kan betyda att det kommer nya bitar i början av varje månad..

Peter S

När jag var i MoS-butiken (har glömt exakt när) byggde barn med personal på pandan, så jag antar att samtliga bitar fanns någonstans i butiken. Men alla fanns inte till salu i väggen.

Magnusengstrom

Citat från: Peter S skrivet 26 januari 2016 kl. 14:51
När jag var i MoS-butiken (har glömt exakt när) byggde barn med personal på pandan, så jag antar att samtliga bitar fanns någonstans i butiken. Men alla fanns inte till salu i väggen.

Det var inte isbjörnen som var minibygget i början på jan du såg?

http://stores.lego.com/sv-se/?ignorereferer=true

finns info i bladet.

Peter S

Kan ha varit. Hur hittar jag till bladet? Gick inte att följa länken...

Magnusengstrom

Citat från: Peter S skrivet 26 januari 2016 kl. 23:54
Kan ha varit. Hur hittar jag till bladet? Gick inte att följa länken...

testa denna och välj stockholm eller köpenhamn.

http://stores.lego.com/sv-se/stores

Peter S

Funkar på datorn men inte i mobilen, eftersom den inte känner av var mobilen befinner sig. Ja, det kan ha varit isbjörnen.

andli

Funkar inte alltid i datorn heller, men även om man surfar in på butiken hemsida i mobilen finns inte "news & Event" med.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Magnusengstrom

Citat från: andli skrivet 27 januari 2016 kl. 09:22
Funkar inte alltid i datorn heller, men även om man surfar in på butiken hemsida i mobilen finns inte "news & Event" med.

Då väljer man Köpenhamn eller någon i Storbritannien, det är samma blad i hela Europa

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.