Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

PaB sortiment - LEGO Stores Stockholm / MoS & Skhlm

Startat av andli, 16 november 2015 kl. 12:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Lordflintstone

Citat från: insurrection skrivet 05 januari 2016 kl. 13:10
Citat från: Storm_666 skrivet 05 januari 2016 kl. 12:14
När jag var på Legostore i Rockfeller Center NY så frågade jag personalen om just detta med hela kartonger. De svarade då att på mindre bitar som tiles och plates 1xlängd så lönade det sig att köpa hela kartonger, vilket jag fick göra, men på större bitar såsom Brick 2x4 så tyckte dom att jag skulle bygga ihop och köpa muggar för att få mest antal bitar/dollar.

Jag handlade väldigt många Dark red Brick 1x2 och de sa att även dessa tjänade man på att sätta ihop och köpa på burk/cup.
Det stämmer, men dels tar det ju tid och dels fanns det inte så mycket bitar på väggen. Nöjde med med 3 små burkar som jag fick ner 75 2x4 i.

Är tils 2x2 LBG slut redan?

dalle

Citat från: Lordflintstone skrivet 05 januari 2016 kl. 13:41
Citat från: insurrection skrivet 05 januari 2016 kl. 13:10
Citat från: Storm_666 skrivet 05 januari 2016 kl. 12:14
När jag var på Legostore i Rockfeller Center NY så frågade jag personalen om just detta med hela kartonger. De svarade då att på mindre bitar som tiles och plates 1xlängd så lönade det sig att köpa hela kartonger, vilket jag fick göra, men på större bitar såsom Brick 2x4 så tyckte dom att jag skulle bygga ihop och köpa muggar för att få mest antal bitar/dollar.

Jag handlade väldigt många Dark red Brick 1x2 och de sa att även dessa tjänade man på att sätta ihop och köpa på burk/cup.
Det stämmer, men dels tar det ju tid och dels fanns det inte så mycket bitar på väggen. Nöjde med med 3 små burkar som jag fick ner 75 2x4 i.

Är tils 2x2 LBG slut redan?

Fanns inte på väggen för en timme sedan.

Lordflintstone

Citat från: dalle skrivet 05 januari 2016 kl. 13:47
Citat från: Lordflintstone skrivet 05 januari 2016 kl. 13:41
Citat från: insurrection skrivet 05 januari 2016 kl. 13:10
Citat från: Storm_666 skrivet 05 januari 2016 kl. 12:14
När jag var på Legostore i Rockfeller Center NY så frågade jag personalen om just detta med hela kartonger. De svarade då att på mindre bitar som tiles och plates 1xlängd så lönade det sig att köpa hela kartonger, vilket jag fick göra, men på större bitar såsom Brick 2x4 så tyckte dom att jag skulle bygga ihop och köpa muggar för att få mest antal bitar/dollar.

Jag handlade väldigt många Dark red Brick 1x2 och de sa att även dessa tjänade man på att sätta ihop och köpa på burk/cup.
Det stämmer, men dels tar det ju tid och dels fanns det inte så mycket bitar på väggen. Nöjde med med 3 små burkar som jag fick ner 75 2x4 i.

Är tils 2x2 LBG slut redan?

Fanns inte på väggen för en timme sedan.

En massa fula ord i en harang.

Gideon

Dyker lbg tiles upp igen får gärna någon köpa ut ett par muggar (eller varför inte en låda?) åt mig eftersom SW-trenchen lär äta måånga såna...

lingonfil

Jag köpte en liten kopp igår. Då var det bara bottenskrap kvar. De har säkerligen inte bara köpt en låda utan har nog så att de kan fylla på. Jag kan svänga förbi efter jobbet idag och kolla om det finns mer. Så köper jag på mig lite till trenchen. Det får plats ca 400 i en liten kopp. För mig gick det åt ca 250 till trenchen (men det gick åt 400 i första iterationen av bygget). Så en liten kopp är nog ganska lagom.

Gideon

Citat från: lingonfil skrivet 05 januari 2016 kl. 14:55
Jag köpte en liten kopp igår. Då var det bara bottenskrap kvar. De har säkerligen inte bara köpt en låda utan har nog så att de kan fylla på. Jag kan svänga förbi efter jobbet idag och kolla om det finns mer. Så köper jag på mig lite till trenchen. Det får plats ca 400 i en liten kopp. För mig gick det åt ca 250 till trenchen (men det gick åt 400 i första iterationen av bygget). Så en liten kopp är nog ganska lagom.
Köp gärna 2-3 små koppar till mig då eftersom det behövs till annat också ;)
(finns det redan en annan tråd för denna typ av förfrågningar...?)

lingonfil

Citat från: Gideon skrivet 05 januari 2016 kl. 15:14
Citat från: lingonfil skrivet 05 januari 2016 kl. 14:55
Jag köpte en liten kopp igår. Då var det bara bottenskrap kvar. De har säkerligen inte bara köpt en låda utan har nog så att de kan fylla på. Jag kan svänga förbi efter jobbet idag och kolla om det finns mer. Så köper jag på mig lite till trenchen. Det får plats ca 400 i en liten kopp. För mig gick det åt ca 250 till trenchen (men det gick åt 400 i första iterationen av bygget). Så en liten kopp är nog ganska lagom.
Köp gärna 2-3 små koppar till mig då eftersom det behövs till annat också ;)
(finns det redan en annan tråd för denna typ av förfrågningar...?)

Jag var där i em och fick beskedet att de skulle få nya direktiv angående väggen ikväll så han ville inte fylla på någon låda. Men imorgon eller åtminstone på torsdag så skulle väggen vara fylld igen. (det var ganska urplockat)

Det finns ingen tråd ännu, men det borde det kanske finnas.

andli

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Nilsson.calle

Citat från: andli skrivet 05 januari 2016 kl. 10:30

https://www.youtube.com/watch?v=fED5J10hT10
Men om man har oändligt med tid kan man få i 169 2x4 i en kopp...
Då räcker det med 4 burkar och 800 kr

Provade att bara sätta ihop 16 st 2x4 bricks i staplar och sen ha litre lösa runt dem då fick jag i 142 st på ca 5 minuter. ca 40% bättre an att bara ösa i dem löst.

Nilsson.calle

Provade även att sätta ihop staplar med 7 st 2x4 bricks,  fick i 10 såna staplar + 10 lösa bita samt 4 st i locket = 84 st i en liten burk.
Och detta utan att det är alltför svårt och trixigt.

Det verkar som om den lilla burkens rakare form gör att det blir mer effektivt att använda den.

Lordflintstone


dalle

Det kommer att vara trixit att hålla arket uppdaterat när de byter bitar varje gång de ska fylla på. Sex eller sju av de bitar Lordflintstone visar upp fanns inte på väggen i förrgår.

john_soderberg

Kanske står i tråden men har inte lyckats få kläm på det... Vad finns det för muggar och vad kostar det?

Finns det en liten burk, en mellan burk, en stor burk och kartong (som de inte säljer ännu) att välja på?

Manne

Citat från: john_soderberg skrivet 07 januari 2016 kl. 12:31
Kanske står i tråden men har inte lyckats få kläm på det... Vad finns det för muggar och vad kostar det?

Finns det en liten burk, en mellan burk, en stor burk och kartong (som de inte säljer ännu) att välja på?

I daxläget är det två modeller av burk som gäller.. Den ena är ca hälften av den andra.. Hel/halv mugg dvs..

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

dalle

Står på flera ställen men jag kan repetera:

Stor mugg 199 kr
Liten mugg 99 kr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.