Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hittat på nätet/andras byggen.(samlingstråd)

Startat av Teabox, 13 december 2010 kl. 13:06

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Citat från: Magnus den store skrivet 29 juni 2016 kl. 22:51
Tja, ska man hitta något att kritisera på denna fantastiska skapelse så är det möjligen inramningen.

Jag tycker precis tvärtom. Jag gillar verkligen att det ser ut som lösa oanvändbara bitar i en enda röra! Och att det även finns utslängda bitar på golvet som (troligen) inte bidrar till själva skuggfiguren utan bara förhöjer känslan av total oreda. Maximalt kaos och maximal ordning men inget däremellan!

Silence101

Citat från: andreaseldh skrivet 29 juni 2016 kl. 23:14
Citat från: Magnus den store skrivet 29 juni 2016 kl. 22:51
Tja, ska man hitta något att kritisera på denna fantastiska skapelse så är det möjligen inramningen.

Jag tycker precis tvärtom. Jag gillar verkligen att det ser ut som lösa oanvändbara bitar i en enda röra! Och att det även finns utslängda bitar på golvet som (troligen) inte bidrar till själva skuggfiguren utan bara förhöjer känslan av total oreda. Maximalt kaos och maximal ordning men inget däremellan!

+1
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Silence101 skrivet 30 juni 2016 kl. 18:25
Citat från: andreaseldh skrivet 29 juni 2016 kl. 23:14
Citat från: Magnus den store skrivet 29 juni 2016 kl. 22:51
Tja, ska man hitta något att kritisera på denna fantastiska skapelse så är det möjligen inramningen.

Jag tycker precis tvärtom. Jag gillar verkligen att det ser ut som lösa oanvändbara bitar i en enda röra! Och att det även finns utslängda bitar på golvet som (troligen) inte bidrar till själva skuggfiguren utan bara förhöjer känslan av total oreda. Maximalt kaos och maximal ordning men inget däremellan!

+1
Det kokar väl ner till samma slutsats som vanligt: Jag varken gillar eller förstår konst.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

byStfn

#1188
Denna fantastiska bil är byggd av en nio-åring på mitt jobb. Hans mamma berättade att han jobbat på den i tre månader. Jag viftade med Swebricks medlemsblad och påminde honom om att gå med om nio år :P

Helt otroligt fint bygge med vissa väldigt moderna lösningar om än inte så mycket SNOT. Han verkar ha en del äldre bitar hemma vad jag kan förstå..

Edit: Just det - de näst yttersta curved slopes fungerar som en friktionsbroms på däcken undertill. Uttänkt och demonstrerat av en stolt liten ingenjör!






Joacim


CopMike

Riktigt bra klossat av en nioåring :D!
Nu får Anders67 göra instruktionerna ;D!

swestar

Citat från: CopMike skrivet 01 juli 2016 kl. 17:54
Riktigt bra klossat av en nioåring :D!
Nu får Anders67 göra instruktionerna ;D!
+1 :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

ByggareDan

Citat från: swestar skrivet 08 maj 2016 kl. 21:05
Citat från: Gideon skrivet 08 maj 2016 kl. 15:57
Oj, de där byggena var ju utan tvekan världsklass både i utförande och presentation!
Förtjänar definitivt mer uppmärksamhet än vad de fått hittills... Hade nog varit bra att lägga till dem i några lämpliga Flickr-grupper :)
+1

Var med på TBB nu såg jag, trevligt med uppmärksamhet på ett så riktigt snyggt och maffigt bygge.

/ByggareDan

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Citat från: Magnus den store skrivet 07 juli 2016 kl. 22:36
Den vill jag ha ritningarna till.
Det kommer du nog aldrig få tag i. Men om du kollar byggarens Flickr-flöde så finns en massa WIP-bilder.

Den är dessutom digital. Alltså inte byggd med riktigt lego. Inte säkert att den håller ihop eller klarar tyngden om man bygger den. (Den är alltså galet stor)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Citat från: o0ger skrivet 07 juli 2016 kl. 22:59
Den är dessutom digital. Alltså inte byggd med riktigt lego. Inte säkert att den håller ihop eller klarar tyngden om man bygger den. (Den är alltså galet stor)
Det här var dagens besvikelse. Digitalt gills inte.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Sockerbit

Citat från: Magnus den store skrivet 07 juli 2016 kl. 23:36
Citat från: o0ger skrivet 07 juli 2016 kl. 22:59
Den är dessutom digital. Alltså inte byggd med riktigt lego. Inte säkert att den håller ihop eller klarar tyngden om man bygger den. (Den är alltså galet stor)
Det här var dagens besvikelse. Digitalt gills inte.

Håller med  :-\

Eigenbrötler



https://www.flickr.com/photos/124313328@N08/27229660004/

Citat
I'm a bit disappointed because Lego Ideas didn't approve this ship, they say the content of the project doesn't fit their standards and it could refer to politic, religion, drugs, smoking, violence...
I agree with them, but also I asked why Simpsons sets are OK for their standards: they refer to an animated series with an alcoholic father that strangles his son and makes fun of religion.




Ja det verkar faktiskt lite märkligt...
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.