Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

MOC: Monsters of Block återförenade!

Startat av Tektor, 18 oktober 2015 kl. 20:02

Föregående ämne - Nästa ämne

Tektor

80-talets hårdrockslegender Monsters of Block har återförenats för en konsert!
Efter år av havererade soloprojekt, missbruksproblem och gräl mellan syskonen Fjord har de nu äntligen lyckats limma ihop bandet och släppt sin nya platta Craggle Rock - producerat av legendaren Brick Rubin.


Här framför de sin gamla hit "Bricking the Law". I bakgrunden ser vi bandets maskot, demonen Stud Niggurath.


Sångaren Mixl Rose är den enda bandmedlemmen som inte är med från originalsättningen. Han ersatte Duplo Dirkschneider när denne fick sparken.


Sologitarristen Knob Halvfjord bytte efternamn efter ett gräl med sin syster, keyboardisten Bita Fjord.


Kompgitarristen Klemmy Klickmister fick permission från sin missbruksbehandling för den här konserten.


Keyboardisten Bita Fjord är bandets låtskrivare, och råkar ofta i gräl med sin bror som inte tycker att syntar är metal.


På bas har vi Click Burton med sin legendariska spadbas.


Trummisen Bricko McBrain använder tjockare trumpinnar än någon annan för att få fram metalvärldens fetaste trumsound.












de Gothia

Riktigt läckert!!! Många snygga detaljer och roliga namn på alla medlemmar!:)

Odidoma

Underbart!
Många bra karaktärer men min favorit är definitivt Klemmy Klickmister! Snyggt bygge, bra känsla och en fängslande historia med många kreativa namn. Dem här vill jag verkligen följa, gärna i en reality-show. Väldigt snyggt komponerade figs också, inte bara bandmedlemmarna utan även dem runtomkring.

Godtfred


o0ger

Så galet snyggt och kul bygge! Verkligen bra användning av olika minifigurer. Hår, uttryck, torsos, tillbehör. Riktigt bra!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Memmla


Sollan


Lordflintstone

Citat från: o0ger skrivet 18 oktober 2015 kl. 20:42
Så galet snyggt och kul bygge! Verkligen bra användning av olika minifigurer. Hår, uttryck, torsos, tillbehör. Riktigt bra!

+1

Majkel


Nybohov Creation Ltd.

Citat från: o0ger skrivet 18 oktober 2015 kl. 20:42
Så galet snyggt och kul bygge! Verkligen bra användning av olika minifigurer. Hår, uttryck, torsos, tillbehör. Riktigt bra!

Det är bara att hålla med!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

humlan

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

ByggareDan

Trevligt och snyggt bygge med många igenkänningsbara karaktärer.
Tror nog att detta är sista dödsstöten för Monsters of Block då bandmedlemmarna börjar se rätt så slitna ut framförallt Click men även Klemmy verkar ha en tuff period just nu.

Sen är ju detta ett sådant bygge som man bör se live för att upptäcka nya småsaker varje gång.

/ByggareDan

lingonfil


dalle

Denna typ av konsertscen har gjort tidigare men denna definitivt en av de bästa och snyggaste. Bra detaljer och minifigs samt det som lyfter det hela är den geniala storyn.   :)

Sockerbit

Citat från: Odidoma skrivet 18 oktober 2015 kl. 20:17
Underbart!
Många bra karaktärer men min favorit är definitivt Klemmy Klickmister! Snyggt bygge, bra känsla och en fängslande historia med många kreativa namn. Dem här vill jag verkligen följa, gärna i en reality-show. Väldigt snyggt komponerade figs också, inte bara bandmedlemmarna utan även dem runtomkring.

Jag håller med. Det är var verkligen ett snyggt bygge och där dina texter tillförde något bra. jag ser framemot fler byggen från dig  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.