Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

Den där legokampanjen på Barnens hus är rikstäckande. Tydligen skall man, antagligen om man är barn, kunna tävla om valfri LEGO-ask för 1000 kronor.

Allt enligt detta reklamblad.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Sirre

Var förbi Leklust på Kungsgatan idag.
De verkade ha normalpriser på det mesta, men ett fint utbud iallafall.
Trevligaste överraskningen var iofs lös-Lego för 50kr/hg.
Är sugen på att plocka på mig lite bitar, men är 50kr/hg ett schysst pris månntro? Jag har ingen koll när det gäller Lego-bitars värde i vikt. De såg ut att ha en hel de ovanliga bitar dock, inte bara vanliga "husbyggar"-klossar.

Shompis: Hur ofta brukar de ha rea på Lego där? Och hur vet man vilka set det gäller, har de någon skylt eller dylikt? Eller måste man kolla alla lådor en och en?

Etzel: Shoppingrunda låter frestande, vet bara inte om plånboken tillåter det. ;)

Shompis

Ibland via reklamblad, och ibland så måste man dit och kolla och då är det främst saker som de vill få bort. Så om de rear något, kan det vara butikspecifikt.

Angående rea, LEKIA har reat lite CITY, t.ex. bulldozer för 279kr, super 3 in 1 postflygplan, polisskåpbil och den nya kitet med 4 gubbar för 250kr.


Förresten, om någon av er råkar se Imperial Star Destroyer 6211 säg till, slog inte till när den var relativt vanlig :-/

Nextuz

Citat från: Sirre skrivet 22 september 2009 kl. 20:39
Var förbi Leklust på Kungsgatan idag.
De verkade ha normalpriser på det mesta, men ett fint utbud iallafall.
Trevligaste överraskningen var iofs lös-Lego för 50kr/hg.
Är sugen på att plocka på mig lite bitar, men är 50kr/hg ett schysst pris månntro? Jag har ingen koll när det gäller Lego-bitars värde i vikt. De såg ut att ha en hel de ovanliga bitar dock, inte bara vanliga "husbyggar"-klossar.



En vanlig Brick 2 x 4 väger 2,32 gram enligt bricklink.

med enkel uträkning så en krona per bit?...inte värt på på en sådan.. men andra bitar kan ju vara värda..
kolla vilka bitar som finns =)
Tag kort på hela sortimentet :P haha

Sirre

Shompis: Ah, så då måste man nog kolla upp reorna den jobbiga vägen ändå. x)

Men jäklar vad det ska reas nu då. Och City dessutom, det klias i fingrarna bara jag hör ordet.
Vad är det för postflygplan, och vad är det för kit med 4 gubbar som du nämner?

Oj, 6211:an kan nog vara svårt att få tag på kan jag gissa. Har nog inte sett den någon annanstans än på BrickLink.

nextuz: Oh, då var det ju inte så billigt, näe. Ja, ska man köpa så är det ju helt klart för att få tag på lite exklusiva bitar. Jag tog visserligen kort på det, men med mobilkameran, så det är inte så lätt att urskilja några särskilda bitar tyvärr. :-X
Jag får väl återvända och ta mig en närmare titt helt enkelt. :)

Shompis

Ett paket med dessa:

http://www.brickset.com/detail/?Set=7732-1
http://www.brickset.com/detail/?Set=8401-1
http://www.brickset.com/detail/?Set=7245-1

6211 fanns i Uppsala för 6 månader sedan eller något. Men jag tänkte inte mycket på det tills det var försent  :'(

Etzel

Var på Leklust på Kungsgatan idag och plockade åt mig det här för 25:- ur lösvikts-legot:

Det var lite kul att gräva runt i lådan på jakt efter godsakerna men det var väl inte så jättemycket som var intressant. Blev glad över böckerna och ninjasvärden i alla fall :)

Igelpiga

Citat från: Etzel skrivet 25 september 2009 kl. 16:48
Var på Leklust på Kungsgatan idag och plockade åt mig det här för 25:- ur lösvikts-legot:

Det var lite kul att gräva runt i lådan på jakt efter godsakerna men det var väl inte så jättemycket som var intressant. Blev glad över böckerna och ninjasvärden i alla fall :)

Det är ju inte så långt till Uppsala från Esklilstuna.. Finns det mycket kvar eller plockade du åt dig alla roliga bitar eftersom det bara verkar som det är en låda man plockar ur? haha  ::)
Igelpiga

Etzel

Nej, det fanns nog kvar av de flesta av de bitarna jag valde. Men de små måste man gräva djupt efter  ;D (det fanns två lådor)

Sirre

#24
Etzel: Haha, jag tyckte väl det såg ut som om någon hade rotat i lådorna sen jag var där sist. :D

För att vara rättvis så tänkte jag nämna att även Coop Forum vid IKEA säljer Lego.
Dock normala priser, med undantag för dessa som jag kunde se:
8124 Ice Rally, 8125 Thunder Raceway och 8126 Desert Challenge för 119kr styck (ord. 150kr)
7634 Tractor för 69kr (ord. 100kr)
8962 Crystal King för 119kr (ord. 150kr)

Annars, om det inte har nämnts redan, så har Lekia en kampanj för Power Miners, där man får Crystal King på köpet om man handlar Power Miners-produkter för minst 500kr.
Har en på bild på erbjudandet, men hur är det med sånt i Sverige? Kan jag publicera den här?
(Jag har bara den tråkiga erfarenheten att i Japan så är man starkt emot att ta bilder i butiker. Jag skulle ta en bild på lite produkter som referens och minnas priserna, men blev snabbt tillsagd av en patrullerande vakt att låta bli. :()

Igelpiga

Citat från: Etzel skrivet 25 september 2009 kl. 18:18
Nej, det fanns nog kvar av de flesta av de bitarna jag valde. Men de små måste man gräva djupt efter  ;D (det fanns två lådor)

Nice, då kanske man ska ta sig en tur till Uppsala och utforska stan och leta efter legobutiken med lösvikt.. haha..
Det kan nog vara värt att gräva djupt om man bara hittar vad man letar efter! Lite ska man väl få rota efter guldet, det ska inte vara FÖR lätt.  ;D
Köp inte upp allt nu bara så alla tråkiga delar bara finns kvar när jag åker dit  ;)
Igelpiga

Selander

De där lådorna har stått där i ett par år nu utan att det har minskat särskilt
mycket....så risken att det säljer slut är nog minimal.
(jag vet för jag har regelbundet kollat de senaste åren  ;D )

Igelpiga

Flera år!?!?!
Varför har ingen sagt något till mig  :o

Nu har jag varit och vaskat lite guld i Uppsala och är mest nöjd med yxorna (25 st bruna halberd) som nästintill verkar vara omöjliga att köpa i Sverige på Bricklink (en brun finns i Sverige) Nu får jag mina legoborgar kompletta!!  :D
Har inte vågat mig på utlandsköp ännu då man inte vet hur det blir med frakt och så, den största risken är väl egentligen att man köper FÖR mycket då utbudet är större utomlands men jag väljer att skylla på frakten.. HAHA
Trevligt i alla fall med lösviktslego och bra pris var det också!!
Igelpiga

Nextuz

Citat från: Igelpiga skrivet 26 september 2009 kl. 18:40
Flera år!?!?!
Varför har ingen sagt något till mig  :o

Nu har jag varit och vaskat lite guld i Uppsala och är mest nöjd med yxorna (25 st bruna halberd) som nästintill verkar vara omöjliga att köpa i Sverige på Bricklink (en brun finns i Sverige) Nu får jag mina legoborgar kompletta!!  :D
Har inte vågat mig på utlandsköp ännu då man inte vet hur det blir med frakt och så, den största risken är väl egentligen att man köper FÖR mycket då utbudet är större utomlands men jag väljer att skylla på frakten.. HAHA
Trevligt i alla fall med lösviktslego och bra pris var det också!!

Oroa dej inte för frakten heller.. den brukar vara billigare än inom sverige :P

Igelpiga

Citat från: nextuz skrivet 27 september 2009 kl. 13:11
Citat från: Igelpiga skrivet 26 september 2009 kl. 18:40
Flera år!?!?!
Varför har ingen sagt något till mig  :o

Nu har jag varit och vaskat lite guld i Uppsala och är mest nöjd med yxorna (25 st bruna halberd) som nästintill verkar vara omöjliga att köpa i Sverige på Bricklink (en brun finns i Sverige) Nu får jag mina legoborgar kompletta!!  :D
Har inte vågat mig på utlandsköp ännu då man inte vet hur det blir med frakt och så, den största risken är väl egentligen att man köper FÖR mycket då utbudet är större utomlands men jag väljer att skylla på frakten.. HAHA
Trevligt i alla fall med lösviktslego och bra pris var det också!!

Oroa dej inte för frakten heller.. den brukar vara billigare än inom sverige :P

Gaaahh säg inte så! Min enda ursäkt är nu eliminerad..  :-\
Jag skyller på dig sen om vi får äta nudlar varje månad då det brukar vara riktigt enkelt att hitta intressanta bitar och objekt som man "behöver" till samlingen  :D
Igelpiga

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.