Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

swemixon

Idag kom och . Ser fram emot att bygga The Upside Down när mitt nya Legorum står klart om några veckor.

Illuwatar

Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Eigenbrötler

Citat från: Illuwatar skrivet 16 oktober 2019 kl. 09:59
Fick hem detta från shop.lego.com:



:) ;D


oooh härliga delar, ser fram emot att se vart de hamnar..
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

insurrection

Jag hämtade upp min lugbulkbeställning (tack Kwagge mfl!), tog sedan en sväng förbi Erikshjälpen och döm av min förvåning när de hade 82st Soft Bricks för 15kr/st. Köpte samtliga!

Emma

Citat från: insurrection skrivet 24 oktober 2019 kl. 16:37
Jag hämtade upp min lugbulkbeställning (tack Kwagge mfl!), tog sedan en sväng förbi Erikshjälpen och döm av min förvåning när de hade 82st Soft Bricks för 15kr/st. Köpte samtliga!

Kul!!

Magnus den store

Några hundra dörrkarmar och lite småplock från B&P.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Magnus den store

Citat från: swestar skrivet 28 oktober 2019 kl. 20:14
Citat från: Magnus den store skrivet 28 oktober 2019 kl. 20:10
Några hundra dörrkarmar
Ska användas till?

Jag använder dörrkarmar och fönsterkarmar på insidan av byggen. De syns inte, väger lite och man kan snabbt bygga volym.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

swestar

#6698
En

hämtades ut idag. :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

mechamike

Idag blev det mest en massa bitar från The Upside Down, bla Dark Blue Plant Leaves 6 x 5 och Dark Brown Plant Leaves 4 x 3..
?

BrickMe

Besvikelselådor har vi läst om. Besvikelsepåse skulle i det här fallet handla om loppisfynd mm.
Just en sådan kom jag hem med idag..

Påsen lovade gott med några enstaka Classic space klossar och såg ut att även innehålla Castle-delar eller fragment.. Summerat så blev jag nog lite besviken när jag sorterat grovt.

Riddarna kan vara från både från och men sedan var det två av dem som kommer från antingen set eller (6077 nyutgåva). Sedan kan man ju alltid skifta ben, torson och hjälmar och vips så är det en helt annan minifig ;). En hjälm hör inte alls hemma där!

Riddarna var dock i väldigt fint skick vilket inte var en besvikelse ;D
Antalet svarta paneler (typ bara hälften för att räcka till för att bygga ihop en borg), indikerade att säljaren valt att parta ut i olika påsar. De blir ju fasligt repiga när de ligger med klossar i stora lådor och var därmed inte i lika gott skick. Det är för mig den största besvikelsen men det är mer regel än undantag att innehållet oftast är mixat i loppisfynd. Ibland har man mer tur  :)

CopMike

En Bean There, Donut That - passar bra när man är i munkarnas hemland  :!

ColA


BrickMe


ColA


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.