Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

Citat från: stigge72 skrivet 20 september 2011 kl. 19:44
Efter att ha läst i en annan tråd, kan jag bara konstatera att Jag inte heller bor i Dalarna... Men bygga med dalatema kunde jag inte mostå. :)


Side view by stigge72, on Flickr
Nice :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Tobbe Arnesson

Citat från: stigge72 skrivet 20 september 2011 kl. 19:44
Efter att ha läst i en annan tråd, kan jag bara konstatera att Jag inte heller bor i Dalarna... Men bygga med dalatema kunde jag inte mostå. :)

Vilken skymf! Tur för dig att du inte bor i Dalarna.  ;)

(alla fyra benen ska vara helröda och blått borde bytas mot grönt {även om det finns blått, också})
Blogg: Robotkampen

Johan J

Gjorde klart en kylvagn eller nåt. Tågbitar från Bricklink, vanliga från stora högen av allt möjligt.

LEGO är skoj.

andreas E

Då var den äntligen på plats. Ett maersk tåg till hyllan. Får samsas med en "krokodil" och en Tysk v200.

flossfloss

Kämpar på med min 10182 Cafe Corner, saknar lite bitar fortfarande..

micke

Byggde min Indiana Jones and the Lost Tomb samt att jag påbärjat bygget av Space Shuttle
Kul byggen bägge två, olika i sin karaktär
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Tufs

Jag byggde en mini Super Star Destroyer utav bitarna i set 5762 Mini Plane.

mechamike

En Minaret...   :P


och resterna av en Moské..

Testade fota en del , men just nu får ni bara se HTC bilder..
Varken fordon eller bakgrund är klart utan WIP..


?

Skafte

Shuttle Expedition



Trevligt bygge, blir stort och så. Mycket stora "panels", men också en hel del användbart!


swestar

Håller på och lär mig att bygga lite SNOT-tekniker :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

krakfot

Det blidde en AT-AT idag, en del till till min datorlåda... som vanligt hittade jag någon förlaga på nätet men fick improvisera lite för att få ihopp det när alla delar inte finns i rött i min samling eller till och med inte finns i rött i legovärlden...


swestar

Citat från: krakfot skrivet 26 september 2011 kl. 21:49
Det blidde en AT-AT idag, en del till till min datorlåda... som vanligt hittade jag någon förlaga på nätet men fick improvisera lite för att få ihopp det när alla delar inte finns i rött i min samling eller till och med inte finns i rött i legovärlden...



nice :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Stigge72

En av de fyra tomterna runt min rondellhund har numer något som försöker likna en borgruin...
Bara tre tomter kvar att fylla...

bj-brick

#899
Det blev ett par skapelser tillsammans med treåringen, det är beställt en djurpark och då ställer man såklart upp.

Än så länge är aphuset med två separata utomhus-arenor nästan färdiga. Till det kommer ett hus med de vanliga gårdsdjuren där också ponnyridning ska ingå enligt beställning. Sen också en halvfärdig pool för hajar och ett terrarium för en orm, lite skorpioner och nån skalbagge.

Alla husen ska sen sättas på större plattor med lite snygga gångar mellan. Runt apbergen ska det dessutom bli blått vatten.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.