Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Hickory Street Gallery

Startat av Nybohov Creation Ltd., 30 november 2018 kl. 21:45

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Någon form av uppvärmning måste huset ha. En bitbyggd såg var inte helt enkelt att få till. Jag är hyggligt nöjd, men tar gärna emot andra lösningar. Det finns ju en färdig fogsvans, men det kan en ju inte kapa stockar med. Motorsåg kommer inte på tal på grund av att det är en miljövidrig förbränning (enligt de som bor där).

Damen på bilden kommer med största sannolikhet inte att bo i huset.

Citat från: Storm_666 skrivet 17 december 2018 kl. 13:07
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 17 december 2018 kl. 09:29

Tackar! Jag tänkte först att jag inte skulle göra en sliten fasad, men jag tycker att det är så otroligt enahanda att stapla likadana klossar efter varandra. Jag har helt slutat att bygga hus efter ritning just av den anledningen. Jag bygger en sjok av fasaden först, typ en sektion med fönster, och fyller sedan på runt om. När jag bygger efter Legos ritningar, Assembly Square var nog den sista, blir jag knäpp av att bygga först ett varv runt hela bottenplattan, och så ett varv till, och ett till ...

Haha ;D Då skulle du bli totalt nedbruten av mitt sista påhitt. Där är det bara ett upprepande hela tiden ;)
Ser fram emot att se fler av dina byggen. Please keep it coming 8)

Jag är glad att andra står ut med enformighet! Det var väl ett tag sedan du visade upp något?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

#31
Nu när barnen firar jul på annan ort har jag passat på att fota Hickory Street Gallery.

En del är sig ganska likt från bilderna jag lagt upp under arbetets gång. Det som är nytt är figurerna och deras förehavanden.


[MOC] Hickory Street Gallery by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


[MOC] Hickory Street Gallery by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


[MOC] Hickory Street Gallery by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


[MOC] Hickory Street Gallery by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Svartkrut

Som jag sagt tidigare så älskar jag detaljrikedomen i dina hus och miljöer. Önskar att jag hade ditt tålamod när det kommer till väggar och fasader. Mitt tålamod brukar bara räcka till figurerna och inredningen...

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Svartkrut skrivet 26 december 2018 kl. 11:06
Som jag sagt tidigare så älskar jag detaljrikedomen i dina hus och miljöer. Önskar att jag hade ditt tålamod när det kommer till väggar och fasader. Mitt tålamod brukar bara räcka till figurerna och inredningen...

Tack!

Jag saknar tålamodet med inredningen, det är därför det är gardinder och annat som hindrar insyn.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.