Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Den är rätt mäktig..vad landade du på i bitkostnad ungefär? Hur mycket billigare vart det än att köpa set'et?

?

Illuwatar

Jag tappade bort mig ganska snabbt bland alla BL-ordrar, så jag vet inte... :P  Men med facit i hand så skulle jag inte göra om detta projekt då många bitar är svåra eller rent ut sagt omöjliga. Så min modell är inte helt original då vissa bitar (inuti) har ersatts med Dark Bley. Men den är imponerande och kul att ha som prydnad. Ett av mina favoritfordon från Star Wars.

Next up är UCS MF... ;D
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

El Dingo

Citat från: Illuwatar skrivet 15 april 2011 kl. 21:46
Jag tappade bort mig ganska snabbt bland alla BL-ordrar, så jag vet inte... :P  Men med facit i hand så skulle jag inte göra om detta projekt då många bitar är svåra eller rent ut sagt omöjliga. Så min modell är inte helt original då vissa bitar (inuti) har ersatts med Dark Bley. Men den är imponerande och kul att ha som prydnad. Ett av mina favoritfordon från Star Wars.

Next up är UCS MF... ;D


Jag beställde sista delarna till M. Falcon hos LEGO idag och passade på att beställa oranga delarna tillsammans med några andra svårfångade bitar till Snowspeedern. Det var en av dessa oranga "slopes" de inte hade kvar. Missade notera vilken men jag kan återkomma efter påsk när jag fått försändelsen.

micke

Citat från: Illuwatar skrivet 15 april 2011 kl. 21:04
Fick hem lite delar idag så jag kunde få ihop min UCS Snowspeeder till sist. Vissa bitar har temporära ersättare (korrekta vindrutor är på väg och vissa orange slopes är på väg, vissa ligger på bevakning i BL). Snowspeedern från Wampa Cave-setet är med som storleksreferens.

Ser riktigt bra ut, bra detaljrikedom
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

swestar

Velat byggt "Yoda´s Hut" en tid nu, så i veckan gjorde jag slag i saken och letade upp ritningarna på nätet och mixtrade ihop den efter "klosstillgång" ::)
Bilderna tagna med mobil :-\
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Stigge72

Jag har byggt en liten rymdkapsel. Tanken från början var att kunna sätta en minifig inuti, med tanke på Gagarins jubileum i dagarna. Jag har en minifig, och han får plats i kapseln (tror jag), men jag har inte gjort någon plats för honom att sitta. Inga bilder tagna... än...

Jankas

Hejsan
Jag har mocat ihop en grovhuggen SL buss som går här ute i Huddinge mest på linje 740.Det är ett mellanting mellan vanlig och dragspel(långbuss). Har inte gjort inredning eftersom jag inte vet om jag ska ändra den typ el dörrar eller så :). Vill köra med så mycket basic som möjligt då jag har mest av det och det är mer utmaning att få till utan dessa slopar som finns i nya set.Det skulle vara lättare med nya delar ingen tvekan därav Selanders mästerverk men jag kör utan än så länge. lite feedback får visa vad den duger till.
Mvh Jankas

Kepsen

idag har jag byggt ett lastfartyg, en kaktus,en grävskopa, en vattenskoter mm. Köpte Creationary och var tvungen att prova.. känns som det kommer bli en riktigt rolig påsk i år :)

Jankas

Hejsan
Mocade om vindturbinen så den fick micromotor i sig.Har dointe den motoriserade versionen utan den enklare som jag tycker är snyggare.Har inte klippt kabel heller:-) .Tog och pillade isär ena kontakten, trädde igenom kabeln där 32 axeln satt förutså lite känsligare blir den men ska inte leka med den.Den ska på tågbanan senare.Vart riktigt nöjd med resultatet.ingen ändring utifrån sett.Så det mesta går om man bara vill:-)
Mvh Jankas

Illuwatar

Fick ett par vitala delar till min Snowspeeder. Så nu ser den riktigt bra ut... ;D

De orangea bitarna gick inte att få tag på från Lego.com (lade en beställning på borttappade bitar och fick svar tillbaka att både 3x3 och 4x2 slopes är slut). Så 3x3 kommer ersättas med tre st "parallellkopplade" 1x3 slopes. De 4x2 som sitter framtill blir värre - det finns inget som kan agera stand-in (om man inte byter färg förstås). Så där blir det att hålla koll på BL (om ingen här har fyra st att undvara).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

El Dingo

Citat från: Illuwatar skrivet 19 april 2011 kl. 22:42
Fick ett par vitala delar till min Snowspeeder. Så nu ser den riktigt bra ut... ;D

De orangea bitarna gick inte att få tag på från Lego.com (lade en beställning på borttappade bitar och fick svar tillbaka att både 3x3 och 4x2 slopes är slut). Så 3x3 kommer ersättas med tre st "parallellkopplade" 1x3 slopes. De 4x2 som sitter framtill blir värre - det finns inget som kan agera stand-in (om man inte byter färg förstås). Så där blir det att hålla koll på BL (om ingen här har fyra st att undvara).

Grymt snygg, och så har du fått tag i vindrutan i original.

Larry Lars

Har i ett par dagar byggt experimentbyggen som utforskar olika tekniker för fönster.

Windows - Building Sideways Part 1
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Selander

Citat från: Larry Lars skrivet 21 april 2011 kl. 11:19
Har i ett par dagar byggt experimentbyggen som utforskar olika tekniker för fönster.

Fina SNOT tekniker. ska printa ett ark och stoppa i snot inspirationspärmen där hemma.;-)

Skrytsson

Citat från: Larry Lars skrivet 21 april 2011 kl. 11:19
Har i ett par dagar byggt experimentbyggen som utforskar olika tekniker för fönster.

Snyggt. Vad gäller den första kontruktionen: faller underfönstret ut om du byter ut Jumpern mot en tile?

Larry Lars

#629
Citat från: Skrytsson skrivet 21 april 2011 kl. 14:34
Vad gäller den första kontruktionen: faller underfönstret ut om du byter ut Jumpern mot en tile?

Ja, men du kan ju välja var du vill ha synliga knoppar. Här har jag valt att ha en tile i botten för att visa varianten med halvöppet fönster som i det andra exemplet.
Sedan tänker jag mej också att jumperns knopp kan vara "haspen" man öppnar med.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.