Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] BTC Shuttle

Startat av drdoddo, 17 december 2017 kl. 19:34

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

Kom äntligen på hur jag kunde använda de där enorma tågbitarna. Blev en sci-fi skyttel, såg även till att inkludera månadens SBC-bit. Om ni vill se den lite bättre kan ni klicka på youtube-länken.

BTC Shuttle in flight by Andreas Lenander, on Flickr

BTC Shuttle - collage with specs by Andreas Lenander, on Flickr


ByggareDan

Riktigt snygg (som vanligt när det gäller dina byggen) och smart användning av en udda/konstig bit.

Vi vill ju gärna också se ett moderskepp i passande stil  ;) kanske till shiptember, ger ju dig åtta månaders planering/uttänkande hur det ska bli  :)

/ByggareDan

mortil

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

drdoddo

Citat från: ByggareDan skrivet 18 december 2017 kl. 03:52
Riktigt snygg (som vanligt när det gäller dina byggen) och smart användning av en udda/konstig bit.

Vi vill ju gärna också se ett moderskepp i passande stil  ;) kanske till shiptember, ger ju dig åtta månaders planering/uttänkande hur det ska bli  :)

/ByggareDan
Tackar! Haha, får se ang SHIPtember, brukar ju börja planera det nån gång i slutet av augusti  ;)

Citat från: mortil skrivet 18 december 2017 kl. 07:51
Snyggt.  riktigt snyggt
Stort tack :)

lingonfil

Den var riktigt nice! Riktigt riktigt nice. Och snygg presentation.

Eftersom det är i rymden så skulle ju piloterna kunna sitta symmetriskt. Alltså att den ena sitter upp och ned. Det tror jag skulle vara rätt coolt.

drdoddo

Citat från: lingonfil skrivet 18 december 2017 kl. 18:18
Den var riktigt nice! Riktigt riktigt nice. Och snygg presentation.

Eftersom det är i rymden så skulle ju piloterna kunna sitta symmetriskt. Alltså att den ena sitter upp och ned. Det tror jag skulle vara rätt coolt.
Tackar 😀. Det skulle ju kunna funka faktiskt med båda åt varsitt håll, tyckte dock att det såg bättre ut för den här bilden med båda åt samma. Men jag fattar hur du menar 👍.

Illuwatar

Riktigt snygg och stilren - ännu ett bevis att det inte finns oanvändbara bitar...  :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Stigge72

Snygg!
Alltid kul när man kommer på ett nytt sätt att använda en bit.
Men de stora motorerna bak/under hur är de gjorda?

byStfn


Stigge72


Illuwatar

Olagliga motorer? Inte miljö-godkända med andra ord... ::)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

drdoddo

Citat från: Illuwatar skrivet 19 december 2017 kl. 08:59
Riktigt snygg och stilren - ännu ett bevis att det inte finns oanvändbara bitar...  :)
Tack! "Någon" här på swebrick envisas ju med att hävda det så jag var tvungen att prova  ;)

Citat från: Stigge72 skrivet 19 december 2017 kl. 11:00
Citat från: byStfn skrivet 19 december 2017 kl. 10:54
Citat från: Stigge72 skrivet 19 december 2017 kl. 10:25
Men de stora motorerna bak/under hur är de gjorda?

ILLEGALT  ;) ;) ;)
Åh. Det är sådana... ;)
Indeed, haha!


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.