Mitt eget lilla Lego Citys Frivilliga Brandväsen,Brandvärn eller Räddningsvärn.

Startat av Jesperrydhog, 02 december 2015 kl. 23:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperrydhog

Lite Lego utställning om blåljusfamiljen på biblioteket. FB_IMG_1534545727416 by Jesper Rydhög, on Flickr

Jesperrydhog

Tjena på er!
Här kommer den lite nyare livräddnings samt terräng och strandvärdsbilen för att hjälpa Lego City-borna som far till stranden för att bada.
Då kan dom ibland behöva hjälp om något skulle hända ute i vattnet.
Med hjälp av fordonet kan strandvakterna snabbt ta sig till olycksplatsen.
Mvh från Jesper Rydhög.
Terränggåänden Strand/Räddningsbil. by Jesper Rydhög, on Flickr

Jesperrydhog


Jesperrydhog

En annan variant av min Moc bilbana. Den här gången är den lite smalare väg.

Jesperrydhog

Hej på er igen  Nu har jag försökt med att bygga upp Hjos Terräng/Djurlivräddnings-bil 253-7450 i från V-Götlands län.
Den är inte riktig helt färdig än. Mycket kvar att göra på den.

Jesperrydhog

Försökte med att bygga upp Våxtorp 255-8310 bas 4 brandbil av Lego.

Jesperrydhog

Lego Citys egna Räddningstjänst är på väg mot en Utställning .  ;) :)

Jesperrydhog

Hej nu är det advent här i vårt avlånga land. Så att alla är redo för uppdragen vad som kan hända ute på våra vägar och hus.

Jesperrydhog

God jul önskar jag er alla.

Jesperrydhog

Var segis om den hära Bas IV Släck/Räddningsbilen. Våxtorps nya brandbil med fyra Minifiguren i sig.?  Jag har gjort om den så att den ska liknar den verkliga 255-8310.
Man fick riva den gamla som jag byggde då tidigare tillfälle.
Screenshot_2018-12-23-03-58-48 by Jesper Rydhög, on FlickrScreenshot_2018-12-23-04-00-05 by Jesper Rydhög, on Flickr

Jesperrydhog

Här har man försökt med att bygga upp några andra brandstationer. Men det blev inte riktigt så bra som man har tänkt sig. Och jag försöker igen att bygga upp Hishults brandkår. :'( ??? :)

Jesperrydhog

Det finns några andra betydelser av brandstationer i Sverige. T.X.E  Indiustribrandkårer eller frivilliga Brandvärn. Sen finns Flygplatsbrandkår M.m.
Vi börja med borlänges Industribrandkår Stora Ensso,Volvo cars fabriken i Göterborg och Örtofta som kanska har sin kvar än utanför Eslöv och kanske såg och Träindustrier som har egna brandkåre
i sina tomtar m.m. ;) :). Här har vi då min Egna Lego Citys Industribrandstation typ. ;) :).

Mvh från Jesper.

Jesperrydhog

Föreställa en VW Caddy som en FIP-BIL.  Men ej klar än.

Jesperrydhog

Citat från: Jesperrydhog skrivet 28 december 2018 kl. 04:07
Föreställa en VW Caddy som en FIP-BIL.  Men ej klar än.
Jag har nu gjort en liten förbättring av VW Caddy som kanske våran 255-8060 i Laholm.  Var segis om det?

Jesperrydhog

Gott nytt år på er alla i swebricks.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.