Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[Mästerbygge 2018][WIP]Utom tävlan

Startat av Emma, 16 juli 2018 kl. 20:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Emma

Jag funderar på hur jag ska fästa våningarna som ska vara ovanpå. Nu är botten i alla fall klar. Inte insidan.

Emma

Nu är huskonstruktionen klar. Bara att repetera uppåt våning för våning.

Dags att bygga en till moduverse. Kul... Nu vill jag börja med lekparken!

Betweenbrickwalls

Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Jesperrydhog

Citat från: Emma skrivet 11 december 2018 kl. 19:28
Nu är huskonstruktionen klar. Bara att repetera uppåt våning för våning.

Dags att bygga en till moduverse. Kul... Nu vill jag börja med lekparken!
Jag tycker att den här byggnaden är fin och snygg och bra byggt. :)

Emma

Jag har tittat en del på Alfons Åberg på sistone. Nu inser jag att det jag bygger skulle kunna vara Alfons bostadskvarter. Generisk betongförort med barn som leker. Jag blev inspirerad av Alfons och Millas trädkoja. wippar ett trädkoje-träd.

Emma

#20
Mästerbyggartävlingen är en arena för inspiration. Just nu råder kaos i min legoorganisation. En bild på min byggplats visar en glimt av kaoset. Bitar överallt.

Kaoset har också flyttat ut i resten av lägenheten. Lådan från Åhléns är halvt upplockad och genomletad efter två printed tiles. Står tillfälligt ovanpå reimersholme.

Halvfärdiga projekt som inte får plats i hobbyrummet. Mina mars-plattor, hogwarts, ett helt demolerat serenity-kök efter senaste utställningen. Och ovanpå allt några kala kvarteret-rum som kanske ska återanvändas. Blandat med en av barnens teckningar. Så ser min lego-situation ut nu.

Emma

#21
Trädet är klart. Stabilitet var ledordet.

Ser nu att tilesen på kojan åkt lite hur som helst. De ska sitta rakare (inte rakt). Jag vände och vred ganska mycket på bygget medan jag knåpade ihop trädkronan. Verkar som att jag kom åt varenda tile då.

Nybohov Creation Ltd.

Det är ju en klassiker, att först efter att ha fotograferat ett bygge upptäcka att en del bitar sitter fel. I detta fall är det ingen en tänker på.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Emma

Det går sakta framåt.

Emma

Borde jag kanske ha sidor på kanan...

Myko


andreas E

Citat från: Emma skrivet 06 januari 2019 kl. 22:47
Borde jag kanske ha sidor på kanan...

Titta vad EU Standarden för lekplatser i Europa säger.
Jag skojar inte Det finns en sådan.

Emma

Utvecklat avåkningsskydd för trygghetsnarkomanföräldrarna. CS i modern tappning på tillfälligt besök, övningsgår gångvägen.

Emma

Belysning byggs in. Jag drar sladdarna inuti moduversen.

Emma

Sladdar

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.