Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Personal AI Multi-Purpose Shell

Startat av o0ger, 11 mars 2019 kl. 22:05

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Personal AI Multi-Purpose Shell - Marchikoma 2019


Personal AI Multi-Purpose Shell by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Som en naturlig konsekvens av ständigt komplexare prylar och tjänster, uppstod behovet av assistansmjukvara. Känd under många namn och förekommande i varierande funktion och intelligens är nu Personlig AI en naturlig del av varje människas dagliga liv. Personlig AI tar hand om transaktioner, shopping, bokningar och hushållssysslor. Vissa personer tycker att det är kul att ge sina AI personligheter och behandlar dem som husdjur, andra använder dem bara som verktyg.


Personal AI Multi-Purpose Shell by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Personlig AI kan kopiera delar av sin kärna till maskiner för att utföra olika uppdrag. Skal (Shells) är robotar som finns i tusentals olika utföranden. De flesta Skalen har egen AI men de kan också förena sig med Personlig AI och skicka sina subrutiner till dem. Inte många människor har råd att välja annat än de billigaste varianterna, men teoretiskt kan en AI bebo alla slags Skal. Kreativa sätt att använda Skal delas och laddas ner av AI.

Yogamabara Mechanization M-400 Multi-Purpose Shell är en vanlig typ av Skal. Väldigt snabb och smidig. Den ger Värd-AI möjligheten att följa sin klient genom alla olika typer av miljöer och har en full uppsättning standard-verktyg. Såsom tex laserskärare, hydronycklar och standard data-uttag för att nämna några. Dess djur-lika form ger Skalet personlighet och detta har gjort Yogamabara till en av de största tillverkarna av Skal för Personlig AI.

Skaffa ditt Skal idag! Låt din Personliga AI boka ett möte och en gratis testkörning!

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Teabox

Av någon anledning har jag har lyckats missa denna tills nu. Riktigt bra! Ett trevligt bygge att studera :)

Vad är "ögonen" gjord av?

o0ger

Citat från: Teabox skrivet 22 maj 2019 kl. 15:53
Av någon anledning har jag har lyckats missa denna tills nu. Riktigt bra! Ett trevligt bygge att studera :)

Vad är "ögonen" gjord av?
Tack! Kul att du hittade den till slut. Ögonen är gjorda av mickar och små horn.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

BrickMe

Mycket fiffigt klossat av o0ger :), min grova gissning är att ögonen är sammansatta med 2 st 90370pb03 Utensil Microphone with Metallic Gold Top och de övriga 4 ögonen består av antingen guldfärgade Bar 3L 87994 eller Bar 4L 30374 (ev de längre 63965
Bar 6L) förmodligen med 85861 (svarta Plate, Round 1 x 1 with Open Stud) på dessa.

BrickMe

Hornen missade jag, man ser inte på bilderna vad som döljer sig där bakom ???. Men som sagt mycket snygg AI :)

AndersI

Snyggt bygge med fascinerande lite LEGO-vibbar. Men du borde hitta på ett annat namn så att akronymen kan bli P.U.M.P.S, både för att den ser ut att vara byggd av pumpar och för att de röda 'skorna' får mig att tänka på pumps...

Anders67

denna hade jag också missat, intessanta bygglösningar, de där hjulens upphängning är ju rätt häftigt!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.