Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperallen

Citat från: ogel skrivet 13 januari 2012 kl. 23:04
Trappen var grymt snygg men går den inte åt fel håll? de uppifrån ska väl få svingutrymme(med högerhanden) eller är det tvärtom? dricker whisky nu så är inte med helt

Trappen ska vara åt rätt håll, den ska ju fortsätta uppåt så det blir en mittenpelare som är ivägen där för de som ska svinga nerifrån. Whiskey hadde inte varit så dumt med en skvätt faktiskt....

Woodpicker

#1201
Har spenderat stort sett hela dagen till&från att studera, provbygga, bygga om osv.. Och jag tror att jag nu har kommit fram till en stark och "enkel" konstruktion! Iaf enligt mina studier  :D
Räknade lite löst på materialet och kom fram till att "kranbommarna" kommer kräva Ca 444st liftarms i olika storlekar.
Hur många det blir till "underkroppen vill jag inte tänka på just nu!!  :-\

(Larvfötterna på bilden är endast för en praktisk byggställning)
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Wineyard

Håller på att bygga en bank i CC-skala. Dock går det mer sakta än säkert...

Stigge72

Byggde ett "steamplane", i stort sett enligt instruktioner från BrickJournal, och en som jag glömt att öppna. :P

Magnus den store

Idag byggde jag tydligen det tredje största setet räknat efter antal bitar. Det känns i ryggen vill jag lova. När det var klart märkte jag att det är 20 cm för brett för min hylla.

Citat från: Jesperallen skrivet 12 januari 2012 kl. 22:20
Spiraltrappan som jag byggde igår, tror att den går att bygga på höjden utan att det blir vridningar. Låter platesen sticka ut på utsidan så det är lätt att förankra i tornets yttre vägg.
Den trappan ser bra ut. Det är svårt att göra intressanta trappor som inte är bitintensiva. Du har dels den cirkulära formen och dels stigningen på två plates per trappsteg, som båda kräver många bitar.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

krakfot

#1205
Grabben ville ha skeppet twighlight från Clonewars, (visseligen har jag Legos riktiga i gömmorna någon stans, men det vet ju inte han om) så det var bara att börja bygga och resultatet blev ... kanske inte helt perfekt, men grabben blev nöjd i alla fall... och det var väl det viktigaste idag.

Mirandir

Har mer eller mindre färdigställt bygget  av prästbordet (Området i Skellefteå där Landskyrkan står) i mikroskala på jobbet. Är dock inte helt nöjd ännu då det dels skulle behövas lite mer träd och dels så känns placeringen av de nuvarande träden lite väl "o-random"...
Legobloggen: http://legobloggen.com

knalltoss

Byggde idag ihop en gammal modell ( Off-Road 4x4) som ska ställas ut på utställningen på Malmö Museer v8.
Det man ångrar lite så här många år senare är hur man kunde tillåta sig själv med att leka och slita på dessa modeller. :)
/Rikard

de Gothia

Citat från: Mirandir skrivet 16 januari 2012 kl. 20:16
Har mer eller mindre färdigställt bygget  av prästbordet (Området i Skellefteå där Landskyrkan står) i mikroskala på jobbet. Är dock inte helt nöjd ännu då det dels skulle behövas lite mer träd och dels så känns placeringen av de nuvarande träden lite väl "o-random"...

Så summa summarum får du betalt för att bygga med dina mocs?! ;) :D

Mirandir

Citat från: de Gothia skrivet 16 januari 2012 kl. 21:40
Så summa summarum får du betalt för att bygga med dina mocs?! ;) :D

På ett ungefär ja...  :P
Legobloggen: http://legobloggen.com

AndersI

En formstudie för änden på Y6 i 8-wide. Tyvärr verkar inte alla bitarna existera i de färger jag önskar, så det hjälper inte att jag fick till formen riktigt skapligt  :(

Mirandir

Byggde en på jobbet igår.

Ett trevligt litet set. Dock inte med så mycket nya spännande bitar annat än de nya stänkskärmarna i orange och lila samt en rund 1x1 tile i ljusbley med tryck på. Settet innehåller en hel del dekaler och de var väl inte av någon högre kvalitet. T.ex. bank-skylten var ganska mörk. Och det är samma batman minifig som i även om den figur som visas på kartongen har ett annat bälte.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Harry Coma

Fick hem ett idag.
Byggde ihop det, tog med det till juvelerarn och kollade vad som skulle kunna platsa i det..
Skapade mer än bara ett småleénde vill jag påstå.. :)

Allt för att tämja draken, som efter en hel del LEGOinköp tycker det verkar vara en dum idé att köpa mer..  ???

Magnus den store

Jag tar en paus från ett parallellbygge av och . Två trevliga set men det är nya och nya som jag suktat efter. Jag lär byta kön och gulifiera Nute. Klänningen passar fint i medeltidstema och bättre på en kvinna. Olivgrönt är en fin färg men jag föredrar gula minifigurer.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Woodpicker

Fick hem min idag från Australien. Vart ett bygge på dryga 4tim, 4folköl och 4 ölkorvar :D
Nu efter att lekt med den en stund ska jag försöka tränga in den på kranhyllan på nåt vis ;D
Imorgon blir det som jag "råkade" få med mig från stan ;)
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.