Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

#225
Citat från: Pekblom skrivet 20 december 2010 kl. 02:25
-okej..... mummel, mummel och dom är så kallade vuxna?

Har du inte förklarat för dottern än att vuxna bara är barn med fetare plånbok (åtminstone innan LEGO-inköpen).

Insurrection - flippermekanismen är jättesimpel:
- en kuggstång på en plate, som glider på en tile, gummisnodd håller emot
- ett kugghjul mot kuggstången, flippern sitter monterad på andra sidan

Försöker komma ihåg att ta en bild i kväll när jag kommit hem.

Edit: För övrigt byggde jag (igår och förrgår) en Blacksmith Shop http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=3739-1 efter att ha laddat ner instruktionerna från LEGO:s egen instruktionssida (den är en guldgruva, även om kvalitén på PDF-erna är ganska varierande).

Den passar bra ihop med Kingdoms julkalendern.

Skafte

I går kväll "städade" jag efter vig- och jultävlingsbygge. Märkligt vad fort det blir oreda och många lådor och påsar framme  :o

Hann bygga en tävlingsvig till också.

mechamike

Oj, jag gjorde samma sak.. Städade upp efter allt vig/tävlingsbyggande.. sen blev den en till vigg som stökade ner lite lätt.
?

prah

Byggde precis klart, efter en timme eller två, en svensk polisbil modell Volvo 740.
Visst den blev kanske lite för lång och det fattas dekaler, men den blev okej ändå  :)
Prah

Pekblom

Lägger mitt inlägg här men efterlyser en ny tråd i stil med "hemma hos" eller "rapporter från legonördarnas vardag" (även om det bara är så ibland) ;-)
I kväll bygger jag en modifierad 8497 medan frugan bygger hus.

AndersI

Inte byggt nånting än idag, men samlat ihop alla bitarna (och skrivit ut alla papperen) som behövs för att spela X-Pod Play Off - http://boardgamegeek.com/boardgame/10618/lego-x-pod-playoff. Nu är bägge grabbarna hemma från sina högskolestudier över julen, så lite spelande ska det allt bli.

Pekblom

Citat från: AndersI skrivet 22 december 2010 kl. 21:53
Inte byggt nånting än idag, men samlat ihop alla bitarna (och skrivit ut alla papperen) som behövs för att spela X-Pod Play Off - http://boardgamegeek.com/boardgame/10618/lego-x-pod-playoff. Nu är bägge grabbarna hemma från sina högskolestudier över julen, så lite spelande ska det allt bli.
nyfiken..
skriv mer..

Skrytsson

Citat från: Pekblom skrivet 22 december 2010 kl. 21:46
Lägger mitt inlägg här men efterlyser en ny tråd i stil med "hemma hos" eller "rapporter från legonördarnas vardag" (även om det bara är så ibland) ;-)

Skapa en!

Myko

Reparerade min UCS Star Destroyer som gått sönder i flytten. Nu står han återigen på TV-möbeln!

Ras 74

Citat från: Myko skrivet 22 december 2010 kl. 22:45Reparerade min UCS Star Destroyer som gått sönder i flytten. Nu står han återigen på TV-möbeln!

"Han"??
Brukar inte skepp, båtar och dylika vara kvinnor? Till namnen i allafall.
Bortser då utifrån bogserbåtar och liknande.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Pekblom


Skrytsson

Under "Allmänt lego" eller "Egna byggen". Tror kanske att det förstnämnda är det "minst dåliga".

Fredrik

Idag började jag med att modda min 7936  såatt den kan dra andra vagnar,och sedan byggde jag två vagnar till den

Sedan blev jag sugen att bygga något annat så då byggde jag vidare på min järnvägsstation.

Stigge72

Citat från: Fredrik skrivet 23 december 2010 kl. 13:53
Idag började jag med att modda min 7936  såatt den kan dra andra vagnar,och sedan byggde jag två vagnar till den
Funkar de i kurvor också?

Fredrik

Citat från: stigge72 skrivet 23 december 2010 kl. 18:14
Citat från: Fredrik skrivet 23 december 2010 kl. 13:53
Idag började jag med att modda min 7936  såatt den kan dra andra vagnar,och sedan byggde jag två vagnar till den
Funkar de i kurvor också?
Fungerar fint i kurvor  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.