Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad gjorde du för ditt LEGO idag?

Startat av Cyklisten, 19 november 2014 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Jag hittade en IKEA Expedit bokhylla på en loppis, precis såna som jag har i Lego-rummet. De tillverkas inte längre, så jag prutade ner den en tjuga till 130. Har väl 15 löpmeter vid det här laget.  ::)

andreaseldh

Städade undan en plats för årets adventskalender.

stej123

Är till 97% klar med min omorganisering av mina bitar. Dom nya lådorna gjorde susen  :D

Men en viktig fråga återstår: Vilken är den ultimata ordningen att ställa upp sina legolådor färgmässigt?

Jag gjorde ett försök som slutade såhär:


Min ordning är alltså Vit - tan - dark tan - reddish brown - dark orange - dark red - röd - orange - gul - lime green - green - olive green - sand green - dark green - dark blue - blue - sand blue -lbg -dbg och allra sist svart.

Så, hur skulle ni ha gjort?  ;D

andreaseldh


Teabox

Citat från: Skafte skrivet 06 december 2014 kl. 00:00
Jag hittade en IKEA Expedit bokhylla på en loppis, precis såna som jag har i Lego-rummet. De tillverkas inte längre, så jag prutade ner den en tjuga till 130. Har väl 15 löpmeter vid det här laget.  ::)

De har bara mer eller mindre bytt namn på den bara. Heter Kallax nu istället.

En bit ner på denna sidan kan du läsa om det.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/living_room/livingroom_storage/

Skafte

Jo, men de yttre "brädorna" har blivit tunnare, vilket gör att de blir ca 5 cm lägre. Innermåtten på hyllorna är samma, men set skulle bli nerförsbacke på min modulhusgata om jag blandade Expedit och Kallax!

shutter

Med bulken och brandstationen på gång behövdes mer plats och ordning på byggavdelningen. Inspirerad av er andra blev det även för mig Lack från IKEA. Dock analogt vattenpass ;) Byggbeskrivningar i plastfickor i pärmarna märkta efter tema också.
Sangela höll i kameran.

bitbrist


Åt ännu fler pepparkakor. Tomma "Nyåkers hjärtan" pepparkakslådor är utmärkta till att ha lego i  ;D
Sedan hjälper det att Nyåkers pepparkakor är de godaste.

swestar

1 st sortimentskåp med 18 st. utdragbara fack (raaco) och 6 st Smartstorebox 21x17x11cm, transparent. Raaco skåpet fick man 100 kr rabatt (179 kr) på Jula.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

marpe

Citat från: swestar skrivet 16 december 2014 kl. 10:13
1 st sortimentskåp med 18 st. utdragbara fack (raaco) och 6 st Smartstorebox 21x17x11cm, transparent. Raaco skåpet fick man 100 kr rabatt (179 kr) på Jula.
Tack swestar  Bra pris :)
Köpte 5 Raaco sortimentskåp till och en trave IKEA samla. Har +20k halvsorterat LEGO som snart ska få bo som de andra legobitarna.

Nextuz

Citat från: krieshner skrivet 30 november 2014 kl. 16:49
Idag (och igår) har jag stresstestat mitt LEGO-program lite genom att bygga - Robie House i det. 2275 bitar, och det fungerar som det ska, även om det behöver optimeras lite här och var. Fokuserar bara på funktion för tillfället så grafik och prestanda är ett senare projekt.


Men oj vad tjusigt :)
Använder du Ldraw-biblioteket? :)

Nextuz

Jag öppnade garderoben o klappade lite på dem :D

marpe

Citat från: Nextuz skrivet 16 december 2014 kl. 23:25
Jag öppnade garderoben o klappade lite på dem :D
Med de vita bomullshandskarna på, hoppas jag. :D

werpan

Efter en skitdag på jobbet kunde jag trösta mig med några kalla öl och en rejäl laddning Frpn Lego PaB på posten. Dämpade ångesten lite. :)

Kwagge

Lite inspirations material den senaste veckan, Världens Underverk i Lego fick jag av den bästa förra helgen o den andra kom idag  :)


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.