[MOC][WIP][Mästerbyggartävling 2017] Under ytan

Startat av Peter S, 13 februari 2018 kl. 14:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Peter S

Men vad händer här då? En 2x1 Moduverse? Hmm. Tror jag ska kalla den "Under ytan". Det gick ju så bra förra gången (not!). Bara resten kvar!  ;D

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Peter S skrivet 13 februari 2018 kl. 14:38
Men vad händer här då? En 2x1 Moduverse? Hmm. Tror jag ska kalla den "Under ytan". Det gick ju så bra förra gången (not!). Bara resten kvar!  ;D

Stark början! Jag är särskilt nyfiken på varför det är grå kanter i ena hörnet.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

andreaseldh

Men hur ska du hinna bli klar i tid, du har ju bara minus 44 dagar på dig?

Peter S

Citat från: andreaseldh skrivet 13 februari 2018 kl. 16:50
Men hur ska du hinna bli klar i tid, du har ju bara minus 44 dagar på dig?
Jag lever på hoppet och på generösa regler:
CitatBidraget ska bestå av 5 bilder (max 640x640 pixlar) skall postas i denna tråd senast 23.59 Söndagen den 1:a mars 2018.

andreaseldh

Förlåt! Jag trodde det var nåt ironiskt försenat bidrag till senaste AFOL vs AFOL. Lycka till med undervattensnaturen!

Peter S

Citat från: andreaseldh skrivet 14 februari 2018 kl. 02:13
Förlåt! Jag trodde det var nåt ironiskt försenat bidrag till senaste AFOL vs AFOL. Lycka till med undervattensnaturen!
På sätt och vis är det det. Det man inte publicerar i den ena tävlingen kan användas i nästa!

Peter S

Klippiga bergen är väl också natur? Det gäller att välja ett berg som står rskt upp, så att kanterna fortfarande är moduversehöjd...  ;D

Peter S

Kanske inte klippiga bergen ändå... Verkar vara någon slags undervattensklippa. Och så något konstigt hål i vattnet. Vattnet verkar ordentligt förstärkt med Technic bricks... Mystiken tätnar!
(Rekommenderar bygge på soffbordet med valfri film i bakgrunden...)

Peter S

Nu börjar man se vilken skala det rör sig om. Snälla fråga inte efter de latinska namnen på växterna, jag är dålig på att hitta på sånt...

Peter S

Här på baksidan har det blivit ett litet berg med integrerad batteribox... växter och berg är avtagbara för enklare transport.

andreaseldh


Peter S


klosskillen

Någon elektrisk ål på gång? (Ja, jag är från Göteborg ;D.)

Peter S

Sådärja! Växter och några djur på plats.

byStfn

Åh, så fint att se detta bygge komma till liv så!!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.