Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC Januari 2020

Startat av crowwlime_, 09 januari 2020 kl. 16:55

Föregående ämne - Nästa ämne

crowwlime_

Swebrick Brick Challenge XXXVI - decenniets FÖRSTA!

Regler:   
Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
Bilderna ska postas innan midnatt den 31 januari.
Digitala bidrag  är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala.
Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.
Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång. Vinnaren får förutom den oerhörda äran också förmånen att få bestämma nästa månads bit.

Månadens bit är 30044. Den finns i 17 färger, har producerats sedan 96 och går att parta ut ur 150 set .


janho

Jag tänkte att det var hög tid att posta ett bidrag till månadens SBC. Här finns en gammal säng. Mattrassen är helt sliten (eller det var i alla fall tanken med sänkan i mitten).

SBC January 2020

Tornet

Spurtar in ett bidrag som försöker ge lite flashbacks till en klassisk film från 1977.

Tornet

Grattis janho, mycket välförtjänt!
Inte ens jag själv kunde förmå mig att rösta på din motståndare denna gång  :)

janho

Tack, tack!

Jag undrade dock från vilken film kom ditt bidrag. Jag är kanske lite för ung för att känna igen referensen. :-)

Tornet

#5
Citat från: janho skrivet 07 februari 2020 kl. 22:09
Tack, tack!

Jag undrade dock från vilken film kom ditt bidrag. Jag är kanske lite för ung för att känna igen referensen. :-)

Den film jag tänkte på var Slap Shot. Riktig klassiker! Referensen var främst de hårdföra bröderna Hansons tejpade glasögon. Hade funkat ännu bättre om jag haft fönsterbågarna i svart, förstås...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.