Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] WA:59 - The Wasp (SHIP)

Startat av Godtfred, 12 maj 2019 kl. 12:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

Efter ett halvår så är då mitt SHIP klart. Ni som var i Borlänge fick ju se det live och gav pris för bästa flygande farkost - oerhört stolt över den utmärkelsen!


WA:59 - The Wasp
by gonkius, on Flickr


WA:59 - The Wasp
by gonkius, on Flickr


WA:59 - The Wasp
by gonkius, on Flickr

Getinginspirerade former och färger. UV-LED fram och vit LED-strip runt utblåset bak, som består av 42st motroterande 11302pb01, blev lyckat när allting fungerade till slut. Många ungar i Borlänge som ropade och pekade på motorn som såg ut som eld på avstånd.

Designprocessen var lite spännande den här gången eftersom det inte fanns ett mål eller någon plan. Byggde färdigt en del i taget och funderade sedan hur jag skulle göra och lösa nästa. Lite (=mycket tur) att de två Trans-lila vindrutorna från Partybussen passade så fint i det jag redan byggt... Hela bygget är ca 110 studs (90cm) långt

Magnus den store

#1
Måste bara säga att på avstånd är raketflamman något av det bästa jag sett i Lego. Jag stod vid Emils fartyg när jag såg elden första gången, och därifrån såg det riktigt verkligt ut.

Tillägg: Om någon har lust att flytta den här kommentaren till rätt tråd uppskattar jag det.
fixat /Admin
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

BlueBuilder

Det är galet snyggt och helt klart värt utmärkelsen. Absolut toppklass! Men till det intressanta! Känner du dig helt färdig nu eller kommer du bygga vidare? Vet att vi pratade och att du var osäker. Hsr det landat lite efter utställningen?

Godtfred

Näe, den är färdig. Dags att gå vidare på listan!

Wolcker

Det är svårt att hitta favoriter men denna ligger ju klart i topp =) Speciellt när man sett den IRL
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker


Godtfred

Tack, kul att de snappade upp den och kul att läsa deras försök att tolka vad det föreställer...

byStfn

Brickvault på Youtube plockade in den i sin topp 10 i veckan som gått! :D (ca 2:50 minuter in)


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.