Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

de Gothia

Citat från: Skafte skrivet 06 oktober 2011 kl. 19:35
Jag byggde ett inåtahelsike fränt träd. Bilder kommer så småningom.  8)

hahaha! vilken rolig mening!  ja det vill vi se bilder på! :)

swestar

Citat från: Skafte skrivet 06 oktober 2011 kl. 19:35
Jag byggde ett inåtahelsike fränt träd. Bilder kommer så småningom.  8)
Spännande  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Stigge72

Jag ser också fram emot att se Skaftes träd. :)

Idag byggde jag en kyrka, och började på något futuristiskt... två av de saker som kommer hamna runt min micropolis-rondell (jag vet att det heter cirkulationsplats, men det blev en för jobbig kombination).

Det jag egentligen skulle skriva om blev byggt igår:

Pink Ribbon by stigge72, on Flickr

Skafte

Jag har inte byggt, men sorterat Garbage Truck Getaway i 24 små högar och skall slå in i paket till en adventskalender. Det blir liksom lite rejälare bygge än City-kalenderns små fjös-modeller...

RedGiant

En blyertspenna med sudd, fritt efter förlaga på bild.
Skall nog så småningom hamna ovanför dörren på en pappers/bok-handel i min LEGO-stad.  :)
(Ledsen för "natt-ljuset"... :-\)

Tobbe Arnesson

Citat från: Skafte skrivet 09 oktober 2011 kl. 22:58
Jag har inte byggt, men sorterat Garbage Truck Getaway i 24 små högar och skall slå in i paket till en adventskalender. Det blir liksom lite rejälare bygge än City-kalenderns små fjös-modeller...

Kul idé! Jag antar du sorterat det i den ordning bitarna kommer behövas för att bygga?
Blogg: Robotkampen

AndersI

Citat från: Skafte skrivet 09 oktober 2011 kl. 22:58... sorterat Garbage Truck Getaway i 24 små högar och skall slå in i paket till en adventskalender ...

Jag kommer fortfarande med stor glädje ihåg min bytesaffär med AntonYmer för X antal år sedan (slutet av 2004?) då han hade packat bitarna och sönderklippt byggbeskrivning (till ett för mig okänt set) i 24 små papperspåsar. Den 23 december var bygget klart, och inte en enda bit hade rätt färg :-)  (I den stora påsen för 24 december var alla bitarna med *rätt* färg)

Vilket jobb han måste lagt ner!

bileam

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 10 oktober 2011 kl. 08:10
Citat från: Skafte skrivet 09 oktober 2011 kl. 22:58
Jag har inte byggt, men sorterat Garbage Truck Getaway i 24 små högar och skall slå in i paket till en adventskalender. Det blir liksom lite rejälare bygge än City-kalenderns små fjös-modeller...

Kul idé! Jag antar du sorterat det i den ordning bitarna kommer behövas för att bygga?
Jag fick ett uppdelat set (har för mig att det var i slumpmässigt uppdelade portioner, utan instruktion förrän på julafton. Blev mycket fribyggande och gissningar under tiden!

Skafte

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 10 oktober 2011 kl. 08:10
Kul idé! Jag antar du sorterat det i den ordning bitarna kommer behövas för att bygga?

Absolut! Med två instruktionsböcker blir det stora rull-paket den 1:a och 16:e. Man kan alltid jäklas i såna här, men så länge det är till barn så är det väl lite elakt...

Har tidigare gjort likadant med andra Hogwarts-varianten och UCS Batmobile till en brorson (båda hittades på rea för 300 kr/st, för länge sen alltså).

swestar

Håller på med ett mecha bygge. en 25-30 pluppar hög sak.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Stigge72

Byggde den fjärde kvadranten runt min rondell igår.
De är inte riktigt färdiga än, fattas lite markfix här och var.

bj-brick

Blev lite inspirerad av alla snygga fordon som dykt upp på MOC-sidorna senaste veckan. Kul att den sektionen på forumet är så aktivt! Det blev alltså några egna fordon. Egentligen sådan jag byggt för flera år sedan men tyckte kunde byggas igen.


Gideon

Experimenterade lite med vattentekniker för att se vad man ska göra med alla genomskinliga 1x1 round plates som jag råkade hamstra i Orlando...
Går nog inte åt så många som jag trodde och man skulle nog velat ha lite fyrkantiga eller tiles för att få det riktigt snyggt :P

Etzel

Citat från: Gideon skrivet 16 oktober 2011 kl. 18:35
Experimenterade lite med vattentekniker för att se vad man ska göra med alla genomskinliga 1x1 round plates som jag råkade hamstra i Orlando...
Går nog inte åt så många som jag trodde och man skulle nog velat ha lite fyrkantiga eller tiles för att få det riktigt snyggt :P
Testa sätta emellan studsen också. Bra exempel här: länk

knalltoss

Egentligen inget med Lego men väl en hylla att sätta Lego på.
Fick äntligen upp en hylla att förvara samlarminifigsen på.

/Rikard

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.