Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Flintstones

Startat av Ozp, 12 februari 2019 kl. 08:54

Föregående ämne - Nästa ämne

Ozp

Snart släpps ideas-settet Flinstones.



Är det en ny bit som sitter näst längst bak på taket?
Ser ut som det sitter en Tile, Round 1 x 1 with Bar and Pin Holder och en 63965 Bar 6L with Stop Ring I den


Edit: la till ett t i rubriken

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Ozp

Ja det känns troligt

Kwagge

#3
Givet köp! För jag vill ha mf.

byStfn

Jag tycker designen känns platt. Hoppas helheten levererar!

byStfn

Alltså detta är det plattaste Lego Ideas släppt hittills! Ett så oerhört nerköp jämfört med original-idén! :-\

Clarmo

Usch, vad har hänt med originalidén? Jag tycker inte denna är i närheten, tråkigt.

Lordflintstone

Hopoas det är en fake bild.
Annars underminerar det hela konceptet och jag tror det finns en risk att "seriösa" byggare kommer skippa skicka in i förmån för BL program och Rebrickable.

byStfn

Citat från: Lordflintstone skrivet 14 februari 2019 kl. 12:54
Hopoas det är en fake bild.
Annars underminerar det hela konceptet och jag tror det finns en risk att "seriösa" byggare kommer skippa skicka in i förmån för BL program och Rebrickable.

Tror dessvärre inte att det är en fejkad bild  :'(

Anders67


Bakgrund

#10
Citat från: byStfn skrivet 14 februari 2019 kl. 12:27
Alltså detta är det plattaste Lego Ideas släppt hittills! Ett så oerhört nerköp jämfört med original-idén! :-\

Oj så tråkigt det ser ut. Hittat en källa som påstår att det kommer kosta 60 €, 700-800 kr i Sverige? https://www.promobricks.de/lego-21316-the-flintstones-erstes-bild-setverpackung-aufgetaucht/76163

Finns även en bild på förpackningens baksida.


byStfn

#11
Detaljerad recension ute nu på Brickset!

Det är första gången i Ideas historia som det ser ut som en nybörjare designat bygget. Oerhört platt och oinspirerat. Till och med animationen är mer tredimensionell än det här.

Citat från: Bakgrund skrivet 15 februari 2019 kl. 13:23
Oj så tråkigt det ser ut. Hittat en källa som påstår att det kommer kosta 60 €, 700-800 kr i Sverige?

Har vi tur 799, har vi otur 899 :)

CitatIt will be available from 20th February from shop.LEGO.com priced at US $59.99 / CA $79.99 / €59.99 / UK £54.99 / AU $99.99.

BrickMe

Det är för mig lite svårt att förbise att grundidén var god ;). Funderar som vanligt när nya set släpps att köpa två, bygga och modifiera den ena, spara den andra...
Stenhuset kunde ha varit lite rundare. Rent krasst så är det ju inte bara klossar och kartong man betalar för. Men håller definitivt med om att 700+ är lite väl högt pris.

Magnus den store

Huset lämnar en del övrigt att önska, men känns ändå som ett givet köp, om inte annat för figurerna. Resten kan funka som parts pack.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

byStfn

699 landade det på i svenska pengar! Euro är alltså nästan 100kr billigare således. Under kronan per bit i alla fall vilket vi väl får vara glada för. Jag plockar upp och recenserar imorgon! :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.