Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Tobbe Arnesson

Citat från: Woodpicker skrivet 03 februari 2012 kl. 22:27Trycktesta genom att belasta vändkransen och den tycks klara en del!

Inte jättemycket, rekommenderar att lösa avlastning. Det finns en relativt modern tråd om det på EBs Technicavdelning.
Blogg: Robotkampen

Woodpicker

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 03 februari 2012 kl. 22:52
Citat från: Woodpicker skrivet 03 februari 2012 kl. 22:27Trycktesta genom att belasta vändkransen och den tycks klara en del!

Inte jättemycket, rekommenderar att lösa avlastning. Det finns en relativt modern tråd om det på EBs Technicavdelning.

Vet inte om jag förstår dig helt rätt, men det är ju inte själva "Vändkransen som ska bära upp Tornet och krandelarna. Det kommer bli en större platta runt om som tornet kommer leda på.
Andledning till att jag trycktestat på vändkransen vara bara för att kontroller bärigheten på "kroppen" som kommer belastas av torna, krandelar och motvikter.
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

shiftaltcmd

Hjälpte Lilleman lite grann med en Tank truck. Köpt på Åhlens rea på rea. Snacka om stor kartong för lite bitar. Kartongerna har verkligen krympt på två år.

Gideon

Gör ett litet försök att komma igång med byggandet igen då frun börjar bli lite less på att ha lådor fulla vardagsrummet, men måste leta efter inspirationen som nog hamnat i nån av lådorna?

Gideon

Hittade igen min försvunna inspiration, tyvärr med följden att detta blev den andra natten i rad jag inte är i säng före kl 02 :P

Illuwatar

Har hållit på och mekat med ett lastbilschassi - det började med idén att göra en alternativ modell av , men nu har det växt utöver det jag tänkte från början. Både på längden och i funktionalitet... ;)

Det där med att inte komma i säng i en vettig tid när man väl har börjat bygga känner jag igen. Problemet för mig är att jag måste upp tidigt på morgonen för att ta mig till jobbet, annars hade jag inte brytt mig...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

colonel

Er endelig blevet færdig med min model til Hotel LEGOLAND i Billund.
Det er en "teaser" for det nye Polar Land som åbner i maj 2012.
Modellen skal stå i hotellets reception og bliver stillet op den 16. april.

Her er et billede:

Woodpicker

Då kom det lite nya bitar idag!! :D Nu har jag fått testa larvbanden och de tycks fått en perfekt hastighet :)
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Linus Damberg

#1239
Oj att den skulle bli stor viste man ju innan men att den skulle bli så stor var en överaskning!! Längtar efter mer bilder!!!
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Jesperallen

Ser schysst ut det där, kul med alla stora projekt som är på gång nu!

Illuwatar

Imponerade Woodpicker - blir intressant att se det färdiga resultatet.

Själv har jag hittat ett sätt att få till styrning och drivning utan dyra specialdelar. Det sista hjulparet i lastbilschassit ska motstyra med reducerad vinkel för enklare kurvtagning. Funderar på att göra fordonet PF-körbart.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Woodpicker

Citat från: Lindam1115 skrivet 09 februari 2012 kl. 21:54
Oj att den skulle bli stor viste man ju innan men att den skulle bli så stor var en överaskning!! Längtar efter mer bilder!!!

Det är fräänt med stort :D Blir en egen tråd snart med mer bilder

Citat från: Illuwatar skrivet 09 februari 2012 kl. 22:26
Imponerade Woodpicker - blir intressant att se det färdiga resultatet.

Själv har jag hittat ett sätt att få till styrning och drivning utan dyra specialdelar. Det sista hjulparet i lastbilschassit ska motstyra med reducerad vinkel för enklare kurvtagning. Funderar på att göra fordonet PF-körbart.

Tack, en bra start iaf ;)
Jag såg att du hade skrivit om det tidigare. Jag har ju modat fram och tillbaka, hade ett tag en 5e axel med lyft och styrning och det funkade rätt bra! Nu (Nu har den blivit "4-axlad dragbil" till förmån för Maskintrailer :D
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Jesperallen

Bygger ordentligt för första gången på ett tag nu, ska försöka avsluta ett till torn i den närmsta framtiden. Det är lite meckigt att få in öppningsbara dörrar överallt bara. På vissa ställen blir det till att kompromissa för att det ska funka överhuvudtaget. Men en kreativ process blir det :)

Woodpicker

Citat från: Jesperallen skrivet 09 februari 2012 kl. 23:43
Bygger ordentligt för första gången på ett tag nu, ska försöka avsluta ett till torn i den närmsta framtiden. Det är lite meckigt att få in öppningsbara dörrar överallt bara. På vissa ställen blir det till att kompromissa för att det ska funka överhuvudtaget. Men en kreativ process blir det :)

Är det till Borgbygget?? Hur stort blir det igentligen  :P
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.