Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Herrens vägar äro outgrumliga...

Startat av Bokeslundsparken, 25 januari 2019 kl. 20:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Bokeslundsparken

Ja det här trodde jag inte när jag började. Skulle bara testa lite bitar till ett husbygge. Efter en stund tyckte jag det började likna ett gammalt bönehus från någon frikyrklig församling. Och då var det ju bara att följa känslan och ge järnet! Halleluja!

Bokeslundsparken

Några till.

Odidoma


Anders67

Kul med klockstapel - det är inte så vanligt i MOCs - bra ihoppknåpat!

mortil

Mycket bra känsla.    snyggt klossat :)
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Jesperrydhog

Det liknar Agnestad kyrka i Sagobyggden utanför Lidhult i Kronoberg län..  Riktigt bra byggd.  :)

Joacim

Den var ett snyggt byggen på en liten kyrka! Håller med om att klockstapel var ett intressant inslag!

Emma

Väl genomarbetat bygge. Och Fullplates gräs-teknik har du fått med också!

Två förbättringsförslag. Jag skulle överväga att hitta en annan lösning till dörrhandtagen. Ett sånt fint bygge skulle kunna ha en smäckrare lösning. Telefon-biten blir lite klumpig, och dbg sticker ut lite, tycker jag.

Det färgade fönstret, skulle det bli snyggare att bygga studs upp? Alltså bara stapla plates på varann? Snottade tiles gör att det blir väl stora avgränsade färgfält. Det bryter av på ett, mja, nästan barnsligt sätt, från resten av bygget.

Men återigen! Nice byggt!!

Bokeslundsparken


Bokeslundsparken

Citat från: Emma skrivet 26 januari 2019 kl. 09:01
Väl genomarbetat bygge. Och Fullplates gräs-teknik har du fått med också!

Två förbättringsförslag. Jag skulle överväga att hitta en annan lösning till dörrhandtagen. Ett sånt fint bygge skulle kunna ha en smäckrare lösning. Telefon-biten blir lite klumpig, och dbg sticker ut lite, tycker jag.

Det färgade fönstret, skulle det bli snyggare att bygga studs upp? Alltså bara stapla plates på varann? Snottade tiles gör att det blir väl stora avgränsade färgfält. Det bryter av på ett, mja, nästan barnsligt sätt, från resten av bygget.

Men återigen! Nice byggt!!

Tack för både beröm och förslag!
Gräset hade jag faktiskt redan påbörjat innan Fullplate postade sitt!

Handtagen tänkte jag faktiskt inte så mycket på. Tycker de ser ok ut men man skulle ju kunna testa med bars istället kanske.

Antar att du främst tänker på gavelfönstret och jag kan hålla med dig. Pillade ganska länge med det där eftersom jag hade bestämt mig för att glaset skulle vara "inne" i valvet och inte bakom. Nästa gång...

Stigge72

Fin liten kyrka.

Helt rätt att gå på känslan när man upptäcker vad man håller på att skapa.

AndersI

#11
Jag tycker det är snyggt! Dörrhandtagen kanske skulle se bättre ut i mässingsfärg, men jag håller inte (helt) med om att de är för stora. Klockstapeln är riktigt bra (även om kedja känns konstigt - borde vara rep)! Lite mer tveksam till 'tänderna' vid takfoten - kanske skulle vara hela vägen (som på gaveln), eller inte alls?

Och du behöver inte gå till frikyrkan för att hitta det - jag såg direkt gravkapellet på kyrkogården, fast då skulle nog bilden i det stora glasfönstret bara vara ett kors...

Bokeslundsparken

Citat från: AndersI skrivet 28 januari 2019 kl. 09:44
Jag tycker det är snyggt! Dörrhandtagen kanske skulle se bättre ut i mässingsfärg, men jag håller inte (helt) med om att de är för stora. Klockstapeln är riktigt bra (även om kedja känns konstigt - borde vara rep)! Lite mer tveksam till 'tänderna' vid takfoten - kanske skulle vara hela vägen (som på gaveln), eller inte alls?

Och du behöver inte gå till frikyrkan för att hitta det - jag såg direkt gravkapellet på kyrkogården, fast då skulle nog bilden i det stora glasfönstret bara vara ett kors...
Tack för både beröm och förslag!
Kul att folk gillar klockstapeln. Den kom till på typ en minut när min son undrade varför kyrkan inte hade något torn och hur en klockstapel ser ut. Har förfinat den lite med bitar i rätt färg men det är i princip samma design.
Klart den skulle haft ett rep istället men tänkte inte på det.
Tänderna gillar jag!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.