Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Sitter och bygger all min lediga tid som jag har till Lego (när familj, företag och kroppen fått sitt) på mitt SW Diorama som tyvärr har ökat i storlek utan min direkta kontroll utan snarare min indirekta för att jag vill ha med allt.
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skrytsson

Citat från: micke skrivet 19 augusti 2010 kl. 22:56
Sitter och bygger all min lediga tid som jag har till Lego (när familj, företag och kroppen fått sitt) på mitt SW Diorama som tyvärr har ökat i storlek utan min direkta kontroll utan snarare min indirekta för att jag vill ha med allt.


Är det med utgångspunkt från någon speciell filmscen, det du jobbar på?

micke

Citat från: Skrytsson skrivet 19 augusti 2010 kl. 23:27
Citat från: micke skrivet 19 augusti 2010 kl. 22:56
Sitter och bygger all min lediga tid som jag har till Lego (när familj, företag och kroppen fått sitt) på mitt SW Diorama som tyvärr har ökat i storlek utan min direkta kontroll utan snarare min indirekta för att jag vill ha med allt.


Är det med utgångspunkt från någon speciell filmscen, det du jobbar på?

Utgångsscenen är AT-AT attacken på Echobase på Hoth men nu har jag börjat att bygga interiör i basen också och för att få det realistiskt så vill jag ha fler 4500 och fler X-vings, en massa kontrollpaneler, rör, kranar, robotar osv osv
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

sweMezza

Det dioramat ser jag fram emot att få se lite bilder på, låter häftigt!

Själv blev det en timme till framför mitt och frugans första "parbygge": 10210 Imperial Flagship.

Vi brukar inte bygga så mycket på samma model, det brukar vara barnen som slinker med på ett hörn. Vi har ingen aning om varför, rätt mysig att först sortera alla bitar och sedan bygga under ett par vardagskvällar istället för TV eller film. Även första gången som jag seriöst har sorterat in alla delar med hjälp av ett av mina nya 39-facks sortimentskåp från Biltema (de är super!).

Det är inte klart ännu men snart... Ursäkta om bilden blev mörk men ni får ett hum.


Dreadcore

#19
Hade tråkigt idag så jag plockade fram min gamla nötta ritning till 7141 Naboo Fighter och byggde ihop den. Men "tyvärr" så sprang fantasin iväg och resultatet blev inte riktigt som det ser ut på ritningen ;)

Fler bilder ur fler vinklar finns här så fort mappen är kontrollerad. Är inte helt nöjd dock, ska se över ett par detaljer när tid finns.

Mirandir

Hunnit bygga lite mer vattentorn idag. T.ex så har jag fått fram en variant av valven ovanför fönstren som fungerar betydligt bättre än den tidigare lösningen...
Legobloggen: http://legobloggen.com

swestar

Tjena

Håller på med en massa byggen hela tiden. Alltid några klossar som knäpps ihop under en dag. Har nyligen lagt upp ett gäng nya foton på en del byggen på Brickshelf. En del nya byggen och en del gamla byggen. Kolla gärna upp dem och kommentera gärna här sedan.  :)

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=swestar
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

micke

#22
Byggde idag ihop min nya AT-AT 8129, men det var en liten besvikelse måste jag säga. Den är inte så "kraftig" som 10178 vilket gör att den ser mindre ut när dem står nära varandra.
Hade jag köpt den för 1200 kr så hade jag varit väldigt besviken, nu gav jag inte så mkt vilket gör att det är en förmildrande omständighet.
Så inför mitt SW bygge så blir det nog att skaffa fram fler 10178
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

insurrection

Pillar på terräng till ett litet landskap med gammla forestmen sets, har ställt #6077 River fortress på SNOT-vatten och försökt göra en "naturlig" brytning i kanten mellan vattnet och omgivande land genom att sätta ut massa:

Blev ganska nöjd med det, men har lite för ont om gröna plattor för att kunna göra resten som jag egentligen velat.

Superkalle

Citat från: insurrection skrivet 24 augusti 2010 kl. 13:02
Pillar på terräng till ett litet landskap med gammla forestmen sets, har ställt #6077 River fortress på SNOT-vatten och försökt göra en "naturlig" brytning i kanten mellan vattnet och omgivande land genom att sätta ut massa:

Det skulle jag gärna vilja se hur det blev  :)

Skrytsson

#25
Och så står de äntligen där uppställda. Uppbyggda, samlade. Tillsammans. Allihopa.

Teabox

Citat från: superkalle10 skrivet 24 augusti 2010 kl. 13:04
Citat från: insurrection skrivet 24 augusti 2010 kl. 13:02
Pillar på terräng till ett litet landskap med gammla forestmen sets, har ställt #6077 River fortress på SNOT-vatten och försökt göra en "naturlig" brytning i kanten mellan vattnet och omgivande land genom att sätta ut massa:

Det skulle jag gärna vilja se hur det blev  :)

Skulle också vilja se hur setet blev. Jag har nämligen suttit och tittat på 6077 setet under veckan och drömt om att göra min egna version av det. Så det skulle vara roligt med lite mer inspiration :D

Dock har jag för närvarande inte bitarna till det, så det får nog ligga i framtid-projekt-högen ett tag till :(


insurrection

Citat från: teabox skrivet 24 augusti 2010 kl. 13:19
Citat från: superkalle10 skrivet 24 augusti 2010 kl. 13:04
Citat från: insurrection skrivet 24 augusti 2010 kl. 13:02
Pillar på terräng till ett litet landskap med gammla forestmen sets, har ställt #6077 River fortress på SNOT-vatten och försökt göra en "naturlig" brytning i kanten mellan vattnet och omgivande land genom att sätta ut massa:

Det skulle jag gärna vilja se hur det blev  :)
Skulle också vilja se hur setet blev.
Har tyvärr ingen kamera, kanske kan låna en av någon polare någon gång i dagarna.

AndersI

Har anti-byggt (plockat isär) ganska mycket den senaste tiden. Mellangrabben har blivit stor och läser i Linköping numera, så jag frågade om jag fick 'ta hand' om LEGO:t som stod och skräpade i hans rum... Svar ja.

Har nu demonterat:

8880 Supercar (den är min, även om den stod inne i hans rum)
7131 Anakins podracer
8001 Battle Droid
8002 Destroyer Droid
7111 Droid Fighter (x2)
7166 Imperial Shuttle
7161 Gungan Sub
7128 Speeder Bikes (x2)
8008 Storm Trooper
???? Nån annan podracer - hittar inte på bricklink
6441 Deep Reef Refuge
6442 Sting Ray Explorer
6560 Diving Expedition Explorer
???? Nån raket - hittar inte på bricklink (som 9300 men bara en raket och mindre kringutrustning)
???? Nån racerbil - hittar inte på bricklink (motoriserad, med portalmål som slår av strömmen)
och säkert några småsaker till som jag inte kommer ihåg.

Kvar att demontera

7662 Trade Federation MTT
???? Jätte TIE Fighter - hittar den inte på bricklink
6198 Stingray Stormer

och min egen 8480 Space Shuttle (har stått framme i många år, dags att plocka ner ett tag)

(med reservation för felslagna/sökta setnummer)

dalle

Har just flyttat och monterat ner nästan allt byggt lego.
Men då kan jag starta på nytt. Byggt Medieval Market Village i helgen. Tänkte att det skulle bli startskottet på en ny lekvärld/diorama i riddartema som jag och barnen kan roa oss med.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.