Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Flickr VS Instagram?

Startat av jalex, 24 april 2019 kl. 01:10

Föregående ämne - Nästa ämne

jalex

Citat från: Nextuz skrivet 24 april 2019 kl. 20:11
Citat från: mortil skrivet 24 april 2019 kl. 19:05
Instagram är smidigt och snabbt.  Flickr segt och bökigt.  (min åsikt)

Men bilder jag postar här eller på andra forum länkar jag alltid från min egen Onedrive

när man ska klicka på länkar/bilder som öppnas i Flickr så har jag under hela min Afol tid haft problem med att tjänsten har varit väldigt seg och bökig. 
jag har ett konto där men vetti tusan om ja lagt upp nått direkt.

Har exakt samma upplevelse :/
Därav min fråga om det finns något med liknande funktioner fast bara för Lego?

Det vore smidigt att ha! Kanske nåt man borde bygga om det finns en efterfrågan  :)
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Ozp

Om du kör chrome kan du öppna consolen, tror det är f12. Där kan du sedan ställa in skärmstorlek, välj en mobil och uppdatera sidan, f5.

Betweenbrickwalls

Citat från: jalex skrivet 24 april 2019 kl. 21:31
Citat från: mortil skrivet 24 april 2019 kl. 19:05
Instagram är smidigt och snabbt.  Flickr segt och bökigt.  (min åsikt)

Instagram tycker jag är bökigt när man ska ladda upp ett bygge man fotat och finputsat i Photoshop. Det går ju inte att ladda upp från stationär dator, där jag arbetat med bilden, utan då måste jag ladda över den först på en mellanstation/server (min egen hemsida eller Flickr för min del) och därifrån ladda ner på mobilen och sen ladda upp på Instagram. Finns det något enklare sätt?

Jag har appen Photoshop Express på mobilen och redigerar bilderna på den innan jag laddar upp dem.
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

jalex

#18
Citat från: Ozp skrivet 24 april 2019 kl. 21:35
Om du kör chrome kan du öppna consolen, tror det är f12. Där kan du sedan ställa in skärmstorlek, välj en mobil och uppdatera sidan, f5.

Vilket inlägg var det svar på?  ???

Var lite för trött...  ;D
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

jalex

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 24 april 2019 kl. 22:05
Citat från: jalex skrivet 24 april 2019 kl. 21:31
Citat från: mortil skrivet 24 april 2019 kl. 19:05
Instagram är smidigt och snabbt.  Flickr segt och bökigt.  (min åsikt)

Instagram tycker jag är bökigt när man ska ladda upp ett bygge man fotat och finputsat i Photoshop. Det går ju inte att ladda upp från stationär dator, där jag arbetat med bilden, utan då måste jag ladda över den först på en mellanstation/server (min egen hemsida eller Flickr för min del) och därifrån ladda ner på mobilen och sen ladda upp på Instagram. Finns det något enklare sätt?

Jag har appen Photoshop Express på mobilen och redigerar bilderna på den innan jag laddar upp dem.

Ok, kör du på en platta? Jag har bara en mobil så det funkar sådär att bildredigera på.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

jalex

Citat från: Ozp skrivet 24 april 2019 kl. 21:35
Om du kör chrome kan du öppna consolen, tror det är f12. Där kan du sedan ställa in skärmstorlek, välj en mobil och uppdatera sidan, f5.

Ah, men det är väl bara typ en simluering av app-versionen? Man får väl inte med sig funktionerna som appen har, som att ladda upp bilder och kolla mejlen?
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Ozp

Citat från: jalex skrivet 25 april 2019 kl. 00:16
Citat från: Ozp skrivet 24 april 2019 kl. 21:35
Om du kör chrome kan du öppna consolen, tror det är f12. Där kan du sedan ställa in skärmstorlek, välj en mobil och uppdatera sidan, f5.

Ah, men det är väl bara typ en simluering av app-versionen? Man får väl inte med sig funktionerna som appen har, som att ladda upp bilder och kolla mejlen?

Det är webb-versionen du får tillgång till. De tillåter dock bara uppladdning från mobiler, varför du behöver lura den att du är en mobil.

jalex

#22
Citat från: Ozp skrivet 25 april 2019 kl. 07:54
Citat från: jalex skrivet 25 april 2019 kl. 00:16
Citat från: Ozp skrivet 24 april 2019 kl. 21:35
Om du kör chrome kan du öppna consolen, tror det är f12. Där kan du sedan ställa in skärmstorlek, välj en mobil och uppdatera sidan, f5.

Ah, men det är väl bara typ en simluering av app-versionen? Man får väl inte med sig funktionerna som appen har, som att ladda upp bilder och kolla mejlen?

Det är webb-versionen du får tillgång till. De tillåter dock bara uppladdning från mobiler, varför du behöver lura den att du är en mobil.

Aha, nu gick det! Gott! Missade att uppdatera sidan. Men den verkar dock sakna funktionen att ladda upp flera bilder i samma uppladdning.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Nextuz

Citat från: o0ger skrivet 24 april 2019 kl. 20:21
Citat från: Nextuz skrivet 24 april 2019 kl. 20:11
Citat från: mortil skrivet 24 april 2019 kl. 19:05
Instagram är smidigt och snabbt.  Flickr segt och bökigt.  (min åsikt)

Men bilder jag postar här eller på andra forum länkar jag alltid från min egen Onedrive

när man ska klicka på länkar/bilder som öppnas i Flickr så har jag under hela min Afol tid haft problem med att tjänsten har varit väldigt seg och bökig. 
jag har ett konto där men vetti tusan om ja lagt upp nått direkt.

Har exakt samma upplevelse :/
Därav min fråga om det finns något med liknande funktioner fast bara för Lego?

Det finns inte. För liten målgrupp. De som har försökt har gått under (BriXtar).

De gick ut lite för stort och lite för spretigt kände jag.

jalex

Citat från: Nextuz skrivet 25 april 2019 kl. 10:53
Citat från: o0ger skrivet 24 april 2019 kl. 20:21
Citat från: Nextuz skrivet 24 april 2019 kl. 20:11
Citat från: mortil skrivet 24 april 2019 kl. 19:05
Instagram är smidigt och snabbt.  Flickr segt och bökigt.  (min åsikt)

Men bilder jag postar här eller på andra forum länkar jag alltid från min egen Onedrive

när man ska klicka på länkar/bilder som öppnas i Flickr så har jag under hela min Afol tid haft problem med att tjänsten har varit väldigt seg och bökig. 
jag har ett konto där men vetti tusan om ja lagt upp nått direkt.


Har exakt samma upplevelse :/
Därav min fråga om det finns något med liknande funktioner fast bara för Lego?

Det finns inte. För liten målgrupp. De som har försökt har gått under (BriXtar).

De gick ut lite för stort och lite för spretigt kände jag.

Ja, det hade nog  lockat fler om de fokuserat enbart på en Instragram-Flickr variant för LEGO. Det var det som jag uppskattade mest med appen. Det hade verkligen varit fint med en app som plockade det positiva ur både Instagram och Flickr.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.