Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hittat på nätet/andras byggen.(samlingstråd)

Startat av Teabox, 13 december 2010 kl. 13:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Tobbe Arnesson

Citat från: Silence101 skrivet 19 juli 2011 kl. 22:11Stackars legobitar  :'(  :'(

Äh, vad kostar de på BrickLink?

De finns, som Ras 74 minns, även som officiella. Det är rea på rosa nu: http://shop.lego.com/en-SE/LEGO-Pink-Brick-Key-Chain-852273?c=Key-Chains-Key-Chains-Magnets-Pens-ByCategory

Jag har sedan många år en blå, hade stor glädje av den i helgen när jag hade fyra nyckelknippor i samma ficka (!) och kunde känna mig fram till 2 x 4-klossen för att få fram den knippan. Hände många gånger.

Här är en annan idé som av recensionerna att döma inte funkar bra: http://shop.lego.com/en-SE/LEGO-Key-Covers-852984?c=Key-Chains-Key-Chains-Magnets-Pens-ByCategory
Blogg: Robotkampen

Swe_mckvack

Har själv dom i gummi och dom slits loss väldigt snabbt. Väldigt dålig design på dom.

Ras 74

De som du länkade till Tobbe, har även funnits med någon form av platta som man kan sätta upp på
väggen. Så man har sina nycklar på plats. Typ som Swe_mckvack länkade till. Det var den jag inte hittade.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Teabox


de Gothia

Citat från: teabox skrivet 21 juli 2011 kl. 14:32
Riktigt snygg forced perspective bild.


The Return by Dark-Alamez, on Flickr

wow, den var ju ruggigt bra fotad!!! kanske ska försöka mig på såna grejer med!


shutter


Stigge72

Citat från: teabox skrivet 21 juli 2011 kl. 14:32
Riktigt snygg forced perspective bild.
Snyggt foto, och snygg borg, men hur stor är den? egentligen?
Först ser den gigantisk ut, och sen inser man att den är ju inte byggd i samma skala som förgrunden. men det är många slopes på olika nivåer, och olika radier på rundade delar av muren, så den måste ju ha lite storlek iaf...

Edit: Kom på att man kunde ju följa länken... :P

Tobbe Arnesson

Utan att följa länken ser man ju att den är 11 studs bred iaf., oavsett väldigt bra gjort!
Blogg: Robotkampen

pacc

#174
Vi svenskar får nästan skämmas lite här:

Varför inte vika 5 bitar av Lugbulk till något sånt här nästa är.
(vi köper och lånar ut ett år)

Hans modell av fisketorvet kan ju också vara ett utflyktsmål i köpenhamn, men att det bara skrivs på byggepladen är ju lite tråkigt. Har nätet blivit fullt redan?

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram


micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke


Stigge72


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.