Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hittat på nätet/andras byggen.(samlingstråd)

Startat av Teabox, 13 december 2010 kl. 13:06

Föregående ämne - Nästa ämne

shiftaltcmd


Magnus den store

#1172
Citat från: shiftaltcmd skrivet 22 juni 2016 kl. 21:57
Ett cb från brickworld där copmike deltar.
http://www.brothers-brick.com/2016/06/22/ready-set-escargot/

Gissar att denna är Copmikes skapelse:



Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

SvanteOlof

Jag är riktigt imponerad av idéerna som ligger bakom dessa snigelbyggen. Verkligen fantasifullt i grunden och därtill skojfriskt och byggtekniskt intressant. Varje snigel får sin egen stil och varje en ser så långsamt fartfylld och målinriktad ut.

Det blir många varv Bamse på netflix med sonen och jag påminns om snigeln som Skutt och Bamse får lift med när de krympts i avsnittet om draken. Men där tror jag det inte är något skal på snigeln utan ett hus direkt. Jo så var det. Jag tycker mycket om snigelracet.
ordvits: studsmatta = 4186

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: SvanteOlof skrivet 23 juni 2016 kl. 07:38
Jag är riktigt imponerad av idéerna som ligger bakom dessa snigelbyggen. Verkligen fantasifullt i grunden och därtill skojfriskt och byggtekniskt intressant. Varje snigel får sin egen stil och varje en ser så långsamt fartfylld och målinriktad ut.

Det blir många varv Bamse på netflix med sonen och jag påminns om snigeln som Skutt och Bamse får lift med när de krympts i avsnittet om draken. Men där tror jag det inte är något skal på snigeln utan ett hus direkt. Jo så var det. Jag tycker mycket om snigelracet.
Bamse som ska vara så pedagogiskt, och så missar de att en "snigel" med skal heter snäcka.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

mechamike

?

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

CopMike

Citat från: Magnus den store skrivet 23 juni 2016 kl. 00:14
Gissar att denna är Copmikes skapelse:
Rätt gissat!
Det var ett kul tema! Vi lyckades vinna:
CitatBest Group Layout
This award refers to an integrated layout of creations constructed by more than one individual. This award is mainly about the look of the layout. Including meaningful motion or lighting can contribute to being a better layout. The use of LEGO production sets is discouraged. A nominated layout should be fully integrated. Scale of the layout is not meaningful. Innovation, imagination, and originality are key factors. Details in the build should be significant for the chosen scale of the build.

Men det som var den bästa enligt mig (och många andra var denna i klassen:
CitatBest Artwork
This award goes to the sculpture or mosaic showing the most innovation, imagination, and originality. Things such as detail, creative use of color, unique use of pieces, and overall appeal are key factors. This creation can be included as part of a layout and nominated separate from the layout
.


lingonfil

Jag brukar imponeras av mängden pill folk kan lägga ned på att sätta upp modeller på utställningar. Men detta måste ju vara något slags världsrekord.

Magnus den store

 :o Vet inte riktigt vilka Aftonbladet-rubrikord jag ska använda för att för att beskriva vad jag tycker, så jag nöjer mig med grymt.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

AndersI

En helt fascinerande konstform!

För den som är intresserad av liknande konstverk är det bara att googla på "shadow art", t.ex. http://www.hongkiat.com/blog/shadow-art/

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Huvudfoting

Ett fantastikt bygge från spelet Fallout 4.

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2015/11/13/lego-builder-recreates-entire-fallout-4-garageplus-dogmeat.aspx

Nere i högra hörnet så ser man en minifig (zombie), så man förstår verkligen hur stor denna är. Jag som spelat spelet lite uppskattar verkligen detaljerna som man lyckast fånga!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Magnus den store skrivet 29 juni 2016 kl. 17:26
Amanda Feuk intervjuas om bygget.


Resultatet på duken är ju fantastiskt, men alla lösa delar runt bygget och blandningen av olika färger i konstruktionen stör.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Magnus den store

Tja, ska man hitta något att kritisera på denna fantastiska skapelse så är det möjligen inramningen.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.