Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hittat på nätet/andras byggen.(samlingstråd)

Startat av Teabox, 13 december 2010 kl. 13:06

Föregående ämne - Nästa ämne

robban

Citat från: Record skrivet 27 oktober 2013 kl. 17:44
Citat från: Majkel skrivet 27 oktober 2013 kl. 07:43
Citat från: Record skrivet 26 oktober 2013 kl. 23:17
Citat från: Wineyard skrivet 26 oktober 2013 kl. 23:13
Klossbutiken la ut detta bygge på sin fb-sida:

Någon härifrån? Fint var det i alla fall :)

Måste väl vara Robban`s, detta är så bra så det är svårt att sätta ord på, helt grymt snyggt, en helt suverän detalj är ju hur taket och silon är, lite rostiga.

Absolut 10/10!!!

Wow! Väldigt snyggt. Jag blir sugen på att åka och se det live, någon som vet när det kommer vara på plats?


Man kan ju hoppas att han kan ta med den till tågträffen i E-tuna i vår, han hade med en annan fabrik förra gången, i samma färgskala, och det är det bästa bygge jag dittills hade sett, så denna måste man se live på nått sätt.
Vet inte vad det är med hans fabriker, men det får mig att gå igång på alla 8 cyl, alltså nått episkt snygga!!! :)

Jo det är min fabriksbyggnad, den och den andra fabriken kommer stå på klossbutiken fram tills det dax för Tågträff, då plockar jag med dom dit.
Får se hur det blir med "standard" om det går bygga om så dom passar det ni nu kommer fram till ;D

Tack för alla najsa komentarer, det är kul bygga när det gillas :)
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

lindyhep

Citat från: robban skrivet 27 oktober 2013 kl. 19:59

Jo det är min fabriksbyggnad, den och den andra fabriken kommer stå på klossbutiken fram tills det dax för Tågträff, då plockar jag med dom dit.
Får se hur det blir med "standard" om det går bygga om så dom passar det ni nu kommer fram till ;D

Tack för alla najsa komentarer, det är kul bygga när det gillas :)

Ytterligare ett skäl att ta sig till Eskilstuna på tågträff med andra ord. Verkligen snyggt Robban!

Anders67

Det gör en resa till Eskilstuna extra intressant!

carlmagnuso

#663
Fabriksbyggnaden var mycket snyggt gjord, kul att se! :)
Edit: Det råkar händelsevis inte finnas fler bilder? Det hade varit jättekul att se!

Teabox

Fabriken ser grym ut. Finns det möjligtvis lite fler bilder någonstans? Hade gärna spanat in lite detaljer :)

robban

Hehe..sorry jag är sämst på fota och nu ligger allt i kartonger i väntan på transport finns någon enstaka wip bild i mobilen  ;D
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Sollan

Citat från: Wineyard skrivet 26 oktober 2013 kl. 23:13
Klossbutiken la ut detta bygge på sin fb-sida:

Riktigt, riktigt snyggt och verklighetstroget!

Sollan

#667
jag vet inte var den här kommer från, jag fick bara länken skickad till mig. Snyggt eller hur!

edit: laddar upp bilden i stället


knalltoss

Citat från: Sollan skrivet 30 oktober 2013 kl. 08:41
jag vet inte var den här kommer från, jag fick bara länken skickad till mig. Snyggt eller hur!



Jag ser inget...
/Rikard

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Ozp

#670
Någon som vill ha en legoring kanske?


Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

o0ger

Citat från: shiftaltcmd skrivet 22 oktober 2013 kl. 14:02
Legolize it man som Brothers brick bloggar om använder en del svenska ord korrekt. Också riktigt duktig på photoshoppande.
http://www.brothers-brick.com/2013/10/21/mondays-arent-so-bad-after-all/
http://www.flickr.com/photos/lego_robots_7/

Han kommer till klossbutiken på söndag!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

dalle

Citat från: robban skrivet 27 oktober 2013 kl. 19:59
Citat från: Record skrivet 27 oktober 2013 kl. 17:44
Citat från: Majkel skrivet 27 oktober 2013 kl. 07:43
Citat från: Record skrivet 26 oktober 2013 kl. 23:17
Citat från: Wineyard skrivet 26 oktober 2013 kl. 23:13
Klossbutiken la ut detta bygge på sin fb-sida:

Någon härifrån? Fint var det i alla fall :)

Måste väl vara Robban`s, detta är så bra så det är svårt att sätta ord på, helt grymt snyggt, en helt suverän detalj är ju hur taket och silon är, lite rostiga.

Absolut 10/10!!!

Wow! Väldigt snyggt. Jag blir sugen på att åka och se det live, någon som vet när det kommer vara på plats?


Man kan ju hoppas att han kan ta med den till tågträffen i E-tuna i vår, han hade med en annan fabrik förra gången, i samma färgskala, och det är det bästa bygge jag dittills hade sett, så denna måste man se live på nått sätt.
Vet inte vad det är med hans fabriker, men det får mig att gå igång på alla 8 cyl, alltså nått episkt snygga!!! :)

Jo det är min fabriksbyggnad, den och den andra fabriken kommer stå på klossbutiken fram tills det dax för Tågträff, då plockar jag med dom dit.
Får se hur det blir med "standard" om det går bygga om så dom passar det ni nu kommer fram till ;D

Tack för alla najsa komentarer, det är kul bygga när det gillas :)

Fick utskick från Klossbutiken att Robban skulle vara där och visa upp sig 1 december. Han presenterade sig som Sveriges i särklass bästa LEGO-byggare. Så nu vet vi övriga hur det ligger till. ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.