Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Guilds of Historica Bok III

Startat av Gideon, 07 augusti 2018 kl. 14:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Zilmrud

Citat från: de Gothia skrivet 13 augusti 2018 kl. 17:58
Oj! Aldrig läst förut om druiderna och skatten. Inget som heller diskuterats i trådarna vad jag minns..

Vill du spinna på nåt av det kanske det är bra att fråga i avalonia tråden rent allmänt om det:)

Jag kanske är mer påläst än dig..... Eller så har jag bara läst på fel ställe.  ;D  :P

"History of Avalonia:

Avalonia has always been a sacred place. From its very beginnings it was home to a powerful race of Druids who settled there. Attracted by its beauty and mystique they lived in harmony with the land for many centuries and used their skills to protect the land, which flourished under their rule. As time moved on, their numbers started to decline and the last few remaining took it upon themselves to create one final enchantment. They gave all their power and their lives in one ultimate spell, a treasure, that if found, would bring peace and protection to the land for all eternity. They hid the treasure in their most sacred shine, and with their final task now complete, they vanished into dust; today many of their shrines and temples can be seen in ruins throughout the land, a relic of those days. "


https://www.eurobricks.com/forum/index.php?/forums/topic/163847-book-iii-avalonia-guild-sign-up-and-discussion/
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

de Gothia

Där ser man! ;D

Som sagt, inget som diskuterats alls i avalonia vad jag kan minnas!:) men kul ide om Du vill köra på den!:)

Gideon

Jättekul om du vill utforska Avalonias mysterier! Tycker att det blivit lite för lite av den sidan av Avalonia sedan Derfel Cadarn lämnade legobyggandet..?

dalle

Har en undran när jag tittat på Avalonias kartor.
I bok ii så är större delen av riket inmutat medan i kartan i bok iii så är det inte det.
Behöver jag kolla med guild ansvarig innan jag skapar en story att man inte inkräktar på någons mark?

Gideon

Citat från: dalle skrivet 13 augusti 2018 kl. 20:56
Har en undran när jag tittat på Avalonias kartor.
I bok ii så är större delen av riket inmutat medan i kartan i bok iii så är det inte det.
Behöver jag kolla med guild ansvarig innan jag skapar en story att man inte inkräktar på någons mark?
Bra observation!
En av förändringarna i Bok III är just att man går ifrån inmutningarna och kör på samma system som i de andra rikena där man nöjer sig med att pricka ut städer som sen har en lite mindre väldefinierad omgivning de kontrollerar.
På så sätt slipper man också problemet med folk som hoppar in i spelet, mutar in ett land, i bästa fall bygger nåt bygge men sen försvinner igen. Nu får man nog förtjäna sin plats på kartan med att bygga några byggen för att få sin stad "erkänd" först ;)

de Gothia

Mer aktivitet här än EB ju! ;D

Synd på ett sätt med våra countys som försvann! Men förstod samtidigt varför när folk försvinner

O andra sidan var det ju inte platsbrist i avalonia. Man han ju gått om plats att ta ett lite grevskap! Tyckte det skapade en häftig grej som ingen annan guild hade

Gideon

Hehe är detta den nya svenskspråkiga kombinerade Avalonia-Kaliphlin-faktionstråden...? ;)

Jag fattade det inte som att grevskapen var borta? Det var väl bara spelmekaniken runt dessa man ville förenkla om jag förstod diskussionerna rätt på Brickworld.

de Gothia

Haha kanske det!:)

Jo så är det ju helt klart. Men gillade ändå vår snygga karta med alla små socken namn!:)

dalle

Får väl arbeta in ett litet hertigdöme från sidan i så fall.
Börja smått med sigfig och liten moc, så som Lord Gideon förordar.

Peter S

Alltså jag är sååå sugen, men känner att det finns två uppförsbackar. Tiden och loren. Tar gärna och sätter igång och bygger en sigfig (ser att de skjutit fram datumet från den 1 till den 19 augusti...).
Tänker mig att min figur äger ett populärt värdshus i Barqa. Anledningarna till att det går så bra är två: Dels är jag slängd i bokföring och räkenskaper, dels är värdshuset ett populärt ställe att göra upp affärer. Jag säljer mina tjänster (räkenskaper och information) till de som har råd att betala. Vi båda tjänar på det. Dessutom ser jag till att bara sälja tillräckligt mycket information för att kunna sälja mer senare, till den som betalar bäst. Tror att detta kan föra mig ut på äventyr som jag inte alltid själv bestämmer inriktning eller utfall på.
Ska man tolka det som att rött och mörkblått gäller för hela Kaliphilin? Vill helst uppträda neutralt för att attrahera så många kunder och uppdragsgivare som möjligt.
Finns det någon som redan bokat en liknande figur?


Gideon

@Peter S:
Loren verkar du ju redan vara tillräckligt insatt i för att det ska fungera att vara med och spela!
Hur många av invånarna i Barqa tror du själva har koll på Kaliphlins geografi och historia? :-)
Lägg inte för stor vikt vid färgerna. Jag skulle säga att civila karaktärer inte alls har något krav att använda mörkblått och rött. Besökande soldater kan väl vara bra att de använder de officiella färgerna (Kingdoms lion-torso och mörkblå armar är Barqas stadsvakts uniform), men det låter väl inte osannolikt att ett sådant ställe även attraherar hyrsvärd som kan se ut lite hur som helst? :-)
Tiden kan jag nog inte hjälpa dig med däremot, annat än att tipsa om att bygga smått.

@Zilmrud:
Välkommen!!
Riktigt fin figur du har fått till, det ska bli  intressant att se var dess berättelse kommer att ta sig :-)
Oväntade användning av den grisrosa figuren också.

Gideon

Börjar bli stark representation från Sverige i GoH nu!
Hittills i bok III är det redan vad jag vet utöver oss "veteraner" (de Gothia och jag) ett par nytillskott från Swebrick (Zilmrud, robinnilsson, nån fler...?) samt den svenske TFOLen ZG (som nog många av er träffat på Klossfestivalen).

robinnilsson403

Jag länkar väl mitt bygge här med, så ingen intresserad missar det. Jag började bygga innan jag visste att GoH skulle "starta om", och anpassade det för att passa in historia.
http://www.swebrick.se/index.php?topic=13174.msg254456#msg254456


Här är i alla fall min sigfig, Janduin, okänt efternamn, som vuxit upp med två äldre män han kallar sina farbröder.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Zilmrud

Citat från: Gideon skrivet 14 augusti 2018 kl. 14:43

@Zilmrud:
Välkommen!!
Riktigt fin figur du har fått till, det ska bli  intressant att se var dess berättelse kommer att ta sig :-)
Oväntade användning av den grisrosa figuren också.

Jo jag tänkte att jag kör gulisar då jag har massor av dem. Sedan kör jag alver i flesh.
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.