Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

sweMezza

Jag kan inte tro mina ögon, ingen "vad köpte du..."-tråd!? Det bara måste finnas, finns t.ex. på Eurobricks.

Tanken är att man skriver en rad när man har köpt något. Både för att dela med sig av sin last samt kanske t.o.m. tipsa andra. Andra kan kommentera inköpen som de önskar.

Lista över möjliga kommentarer men utan tvång:

  • Kommentera gärna varför ni köpte det ni köpte, t.ex.: impulsköp, samlar på nya set, kompletterar samling, Design by Me, BrickLink, m.m.
  • Länka i den mån det går.
  • Var ni köpte det

sweMezza

Jag måste givetvis föregå med gott exempel  ;)

Köpte 7948 och 7950 från nya Kingdoms. Har inte alla set ännu och siktar på minst ett av varje. Det här blir faktiskt den första serien som jag aktivt försöker samla en komplett serie utav.

AntonYmer

15 påsar Minifigures - varför inte 16? Jag hade redan 8 av dem och jag ville ha några dubletter. Jag hade streckkodslistan med mig till butiken. :)
Nu är jag minifig-komplett (serie 1).

Toy Story 3 - litet set med gul lastbil (orkar inte slå upp setnumret) - fick en Toy Story promotional-påse som tack.

Star Wars Wampa Cave - fick en vit Boba Fett promotional-påse som tack.

(Samt en låda Playmobil, men det tänker jag inte berätta här)

Nextuz

Citat från: AntonYmer skrivet 08 juni 2010 kl. 23:40
15 påsar Minifigures - varför inte 16? Jag hade redan 8 av dem och jag ville ha några dubletter. Jag hade streckkodslistan med mig till butiken. :)
Nu är jag minifig-komplett (serie 1).

Toy Story 3 - litet set med gul lastbil (orkar inte slå upp setnumret) - fick en Toy Story promotional-påse som tack.

Star Wars Wampa Cave - fick en vit Boba Fett promotional-påse som tack.

(Samt en låda Playmobil, men det tänker jag inte berätta här)
Vad är de TS promopåsen? =)

Pekblom

#4
köpte en 4957. kunde inte låta bli. :P
Rätt pris oöppnad och jätte fin låda..

Den hamnade lite utanför budgeten för denna månad. Minst sagt!
Kunde inte låta. 8)
Kan man få vår mot det här?

Pekblom

Citat från: AntonYmer skrivet 08 juni 2010 kl. 23:40
15 påsar Minifigures - varför inte 16? Jag hade redan 8 av dem och jag ville ha några dubletter. Jag hade streckkodslistan med mig till butiken. :)
Nu är jag minifig-komplett (serie 1).

Toy Story 3 - litet set med gul lastbil (orkar inte slå upp setnumret) - fick en Toy Story promotional-påse som tack.

Star Wars Wampa Cave - fick en vit Boba Fett promotional-påse som tack.

(Samt en låda Playmobil, men det tänker jag inte berätta här)

NK?

AntonYmer

Citat från: Nextuz skrivet 08 juni 2010 kl. 23:43
Citat från: AntonYmer skrivet 08 juni 2010 kl. 23:40
...
Toy Story 3 - litet set med gul lastbil (orkar inte slå upp setnumret) - fick en Toy Story promotional-påse som tack.
...
Vad är de TS promopåsen? =)

En Grön spejsgubbe på ett litet flygplan i en liten prasslig påse. 30070 står det på påsen.

Sagoland, Linköping

Dreadcore

Citerar mig själv från minifig tråden:

"Jag gick in på EKO för att se om de hade svarta slipsar billigt, och kom ut med 6 st minifig-påsar... Jag som lovat mig själv att inte köpa några alls :P"


Känner mig ändå väldigt nöjd med mitt impulsköp då jag inte fick nån dubblett :)

Bilder från påsöppningen finns här (När BS har modererat mappen)

Pekblom

Citat från: sweMezza skrivet 08 juni 2010 kl. 23:56

I ditt fall börjar jag faktiskt undra, särskilt efter att ha sett bilden med två Taj Mahal-kartonger...

Mmm.. där ser du. men så ligger den ena under köp&sälj nu..
http://www.swebrick.se/index.php?topic=829.0
.

Sirre

Idag blev det en 8098 Clone Turbo Tank och en vit Boba Fett på köpet. :)

Ferdik

Jag hämtade min löjligt billiga flygplats 3182 från posten idag. Nu står jättekartongen på byrån och väntar på att bli byggd. Gissar att det sker i helgen.

Woodlander

Har blivit en hel del på senare tid efter både besök på Legoland och Ullared (frugan var där, inte jag). :) Mest köper jag saker till staden jag bygger upp åt mina döttrar (läs mig själv  ;D)

På Legoland:
3177 Lego City Liten bil - 39 Dkr
8402 Lego City Sportbil -  49 Dkr
7686 Lego City Helikoptertransport - 199 Dkr

Ullared:
7639 Lego City Husbil - 149 SEK
7625 Lego City 4WD Bil med hästsläp- 149 SEK
5891 Lego Creator Familjevilla - 349 SEK

Ekohallen i Malmö
Minifigs Serie 1 - 16 st á 19,95 SEK/st

S@H
3182 Flygplats - 349 SEK.

Selander

Har köpt på bricklink, fick hem drygt 300st ref 4216, färgerna red och sand green häromdagen.
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=4216
plus en del annat, blir lätt att man plockar på mer grejor när man är igång och handlar på BL.
4216 bitarna är tänkta som fasad till två nya hus.

sweMezza

Idag blev det ett 5522: Golden Anniversary Set. Trodde inte de fanns att få tag på längre! Köptes på Åhlens i Farsta Centrum för 399:- (kanske lite dyrt).

Hämtade dessutom ut 2st 3182: Airport och 1st 7195: Ambush In Cairo från S@H. 3182 för att den var oförskämt billig samt 7195 för att jag inte har något från Indiana Jones och fick här bra figurer i ett hyfsat billigt set (som jag tror kommer att utgå snart, bara en känsla).

Måns.S

Min Taj Mahal 10189 kom igår

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.