Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Månadens MOC September 2019 - Arbetstråd

Startat av Myko, 03 september 2019 kl. 09:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Nya trådar som skapas under Egna byggen / MOCs är automatiskt nominerade till Månadens MOC.

För att manuellt nominera ett bidrag, välj "Citera" på inlägget och kopiera texten, klistra sedan in den i ett svar i den här tråden.

Det sparar mig också massor med tid om ni bifogar den bild ni vill ska synas på framsidan som en bilaga (attachment) till inlägget.
Redigera inlägg

Jesperrydhog

Citat från: Jesperrydhog skrivet 08 september 2019 kl. 12:47
Så här kan man göra om om man vill att det ser ut som att det Brinner i hus och bilar. Använd vit bomull om har lite sådant hemma.P1010002 by Jesper Rydhög, on Flickr. P1010007 by Jesper Rydhög, on Flickr.

Skafte

#2
Citat från: Skafte skrivet 07 september 2019 kl. 22:12
Efter mitt domkyrkoprojekt tänkte jag att jag inte skulle bygga något efter förlaga på ett tag. Så efter Visby station satte jag och eMpTyW igång med vår sockenkyrka, eftersom Västerhejde blivit utsedd till "årets socken" på Gotland. Att bygga någon av kyrkorna på landet i minifigskala har också funnits i bakhuvudet, men då inte den här - det udda trappgavelstornet från 1800-talet är inte representativ, och man kanske skulle tro att det var en skånsk eller dansk kyrka.

Ikväll var det sockendag i bygdegården, och då passade vi på att visa upp kyrkan för första gången. De sista detaljerna fick vi dit säkert en hel timme innan det var dags.







o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Jesperrydhog

Citat från: Jesperrydhog skrivet 29 september 2019 kl. 19:07
Hej här har vi då en Som ska föreställa En Hägglunds bandvagn. Detta är då mitt eget lilla bygge. Den ska föreställa då Laholms bandvagn 255-8050 fast den står i Knäred Räddningstjänst. Hägglunds bandvagn. by Jesper Rydhög, on Flickr

Godtfred

Citat från: Godtfred skrivet 21 september 2019 kl. 10:52

Star Trek: Christopher Pike
by gonkius, on Flickr

The Menagerie Part I
Stardate: 3012.4
Först visad: 17 Nov 1966

Kirk och Spock möter Pike på Starbase 11, första gången sedan hans olycka... Han sitter nu totalt handikappad i rullstol och kan enbart kommunicera via lampan. Ett blink: Ja, Två blinkningar: NEJ! NEJ! NEJ!

Myko

Hösten är här och vad piggar upp bättre än en ny månadens MOC?

  Denna månad utser vi mortil med CH-54 Tarhe (skycrane) till månadens bygge.

Vår produktiva technic-byggare mortil har byggt en cool helikopter efter förlaga.

 

- Månadens MOCs -

                             

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.