Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Mästerbyggartävling 2017

Startat av krakfot, 14 september 2017 kl. 11:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Peter S skrivet 23 mars 2018 kl. 10:25
Citat från: Full Plate skrivet 23 mars 2018 kl. 07:10
Vill också skicka ett stort grattis till Sarah för tredjeplatsen OCH 'Rookie of the Year' (om jag nu inte missförstår reglerna?)! Känns ganska självklart att du tar hem den senare titeln med tanke på alla fantastiska byggen du åstadkommit under året :D

Citat från: krakfot skrivet 22 mars 2018 kl. 23:47
Citat från: Emma skrivet 22 mars 2018 kl. 23:39
Om jag inte missminner mig betyder en mästerbyggar-vinst att jag inte får ställa upp i mästerbyggartävling framöver. Stämmer det?
Ja så var tanken. att har man vunnit mästarbyggartävlingen så är man en mästerbyggare.
Oj! Det hade jag ingen aning om. Tur att man inte vann då så man kan vara med igen ;)
Fast lite skönt för oss andra att de bästa försvinner vartefter...  ;)

Rätt tänkt! Jag siktar på titeln Mästarbyggare 2048.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Full Plate

Citat från: Peter S skrivet 23 mars 2018 kl. 10:25
Citat från: Full Plate skrivet 23 mars 2018 kl. 07:10
Vill också skicka ett stort grattis till Sarah för tredjeplatsen OCH 'Rookie of the Year' (om jag nu inte missförstår reglerna?)! Känns ganska självklart att du tar hem den senare titeln med tanke på alla fantastiska byggen du åstadkommit under året :D

Citat från: krakfot skrivet 22 mars 2018 kl. 23:47
Citat från: Emma skrivet 22 mars 2018 kl. 23:39
Om jag inte missminner mig betyder en mästerbyggar-vinst att jag inte får ställa upp i mästerbyggartävling framöver. Stämmer det?
Ja så var tanken. att har man vunnit mästarbyggartävlingen så är man en mästerbyggare.
Oj! Det hade jag ingen aning om. Tur att man inte vann då så man kan vara med igen ;)
Fast lite skönt för oss andra att de bästa försvinner vartefter...  ;)
Jag tänkte samma sak först, fast med det inflöde av begåvade byggare som Swebrick har så misstänker jag att det snarare blir svårare med tiden :P Får försöka vinna en titel snabbt, innan den yngre generationen tar över! ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.