Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] lek med trollspön...eller en väg å en mur :)

Startat av drdoddo, 04 augusti 2018 kl. 20:58

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

Haft den här idén sen några dagar men hade inga små arches...så hittade jag dem på PaB-väggen vid dagens AFOL-dag i MOS. Så då var d bara att börja bygga när man kom hem, haha! Har inte satt fast dem i något men de sitter fast ganska bra trots allt. Vill också prova hur det blev med lever-bases som väg. Tycker det funkar helt ok, i alla fall om man kikar i en låg vinkel.

Walking to work by Andreas Lenander, on Flickr

lindyhep

Gillart.

Satt just med några oplockade trollspön och tänkte att de skulle göra sig snyggt som ett staket. Det var bara det där med att fästa dem. Helst vill man se hela och inte dölja varken topp eller botten. Tycker du lyckades bra med att få med mycket synligt.

Lever bases tyckte jag fungerade bra också. Hur såg det ut om man ser det ovanifrån? Det blir ju rätt ofta den vinkeln om det inte visas i fast vinkel som i ett fotografi.

drdoddo

Citat från: lindyhep skrivet 04 augusti 2018 kl. 21:14
Gillart.

Satt just med några oplockade trollspön och tänkte att de skulle göra sig snyggt som ett staket. Det var bara det där med att fästa dem. Helst vill man se hela och inte dölja varken topp eller botten. Tycker du lyckades bra med att få med mycket synligt.

Lever bases tyckte jag fungerade bra också. Hur såg det ut om man ser det ovanifrån? Det blir ju rätt ofta den vinkeln om det inte visas i fast vinkel som i ett fotografi.
Tackar, tackar! Blev rätt nöjd när d där arch-bitarna fanns på väggen idag så jag äntligen kunde få ihop min idé! Lever-bases ser väl i ärlighetens namn klart bättre ut i mini-fig perspektiv än rakt uppifrån...haha!

Stigge72

Snyggt. Ibland skulle man vilja kunna begränsa åskådarnas betrakningsvinkel. Inte riktigt som ett fotografi kanske, men ett max och min i höjd och sidled...

drdoddo

Citat från: Stigge72 skrivet 05 augusti 2018 kl. 12:52
Snyggt. Ibland skulle man vilja kunna begränsa åskådarnas betrakningsvinkel. Inte riktigt som ett fotografi kanske, men ett max och min i höjd och sidled...
Tackar! Haha, ja ibland skulle d vara önskvärt ;)

Zilmrud

Riktigt snyggt! Kyl idé. Kanske jag är den till nått bygge framöver   ;)
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

drdoddo

Citat från: Zilmrud skrivet 05 augusti 2018 kl. 16:34
Riktigt snyggt! Kyl idé. Kanske jag är den till nått bygge framöver   ;)
Stort tack man ;) Använd så mycket du vill :)

ingels

Hur fick du till skenet i gatlyktan?

Fint bygge, enkelt, rent och stiligt.
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

drdoddo

Citat från: ingels skrivet 11 augusti 2018 kl. 09:29
Hur fick du till skenet i gatlyktan?

Fint bygge, enkelt, rent och stiligt.
Tackar! Haha, skenet i lampan är lite simpel gimp-magi  ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.