Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Fabuwars - Fabuland djur gone wild...

Startat av drdoddo, 27 januari 2019 kl. 21:28

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

Fick tag på några Fabuland figurer...

Först ut, Brutal Birdie :)

Fabuwars - Brutal Birdie by Andreas Lenander, on Flickr

drdoddo


Myko

Coola!

Men jag tycker du ska använda de svenska namnen: https://www.swebrick.se/index.php?topic=10410 :)

typ "Karin Kanins artillerimech" vore ju jättekul.

Wolcker

Vet inte varför jag får lite vibbar av dinoriders men men =)

Förstår att det inte går att lägga ut det internationellt med svenska namn med Karin Kanins Kulsprutekaste eller Magnus Mås mödare motorcykel =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

drdoddo

Citat från: Myko skrivet 29 januari 2019 kl. 22:08
Coola!

Men jag tycker du ska använda de svenska namnen: https://www.swebrick.se/index.php?topic=10410 :)

typ "Karin Kanins artillerimech" vore ju jättekul.
Tackar! Haha, hade jag orkat leta reda på namnen hade det varit en rätt nice idé att köra på, absolut. Gav dock upp då jag totalt bommade på att hitta den första figurens namn över huvudtaget... :o

Citat från: Wolcker skrivet 30 januari 2019 kl. 09:12
Vet inte varför jag får lite vibbar av dinoriders men men =)

Förstår att det inte går att lägga ut det internationellt med svenska namn med Karin Kanins Kulsprutekaste eller Magnus Mås mödare motorcykel =)
;D Tackar! Ju mer ni skriver, ju mer sugen blir jag att döpa om dem, haha!

Magnus den store

Tack för detta. Det är för lite Fabuland på Swebrick. Coola byggen såklart!
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skafte

Jag tittade på min ikväll och tänkte vad fint det skulle vara att bestycka bilen och vagnen ordentligt. Sätta en 64647 i 4429en och kalla det en molotovcocktail. Mina kunde ha en attackbåt under ledning av general . Har en mindre armé Copmikes () som kan marschera i takt med granatgevär på ryggen...

Tänker du spara dina byggen och ställa ut dem i Borlänge? Får man haka på? Om jag har tid vill säga.

drdoddo

Citat från: Magnus den store skrivet 30 januari 2019 kl. 21:27
Tack för detta. Det är för lite Fabuland på Swebrick. Coola byggen såklart!
Tack så mycket  ;) Fattar inte att jag inte gjort någonting med såna här figs tidigare, de är ju hur sköna som helst  ;D

Citat från: Skafte skrivet 30 januari 2019 kl. 22:29
Jag tittade på min ikväll och tänkte vad fint det skulle vara att bestycka bilen och vagnen ordentligt. Sätta en 64647 i 4429en och kalla det en molotovcocktail. Mina kunde ha en attackbåt under ledning av general . Har en mindre armé Copmikes () som kan marschera i takt med granatgevär på ryggen...

Tänker du spara dina byggen och ställa ut dem i Borlänge? Får man haka på? Om jag har tid vill säga.
Skulle kunna bli en riktigt nice tank av den där bilen  ;)
Jag siktar nog på att ta med dem till Borlänge så du är självklart välkommen att haka på  :D

drdoddo

Och sist ut (i alla fall för denna gång) är så Blacktron varianten med Piggy Punisher (Myko är välkommen att ge han ett svenskt namn också!)

Fabuwars - Piggy Punisher by Andreas Lenander, on Flickr

fillishave

Så sköna byggen! Älskar missilutskjutningarna som verkligen ger liv till byggena!

drdoddo

Citat från: fillishave skrivet 05 februari 2019 kl. 10:18
Så sköna byggen! Älskar missilutskjutningarna som verkligen ger liv till byggena!
Tackar, tackar! De ger ju i alla fall lite mer rörelse åt bygget ;)

drdoddo


Odidoma

Jag uppskattar dem alla men det sista bygget är det jag tycker är bäst hittills. Jag har beställt en t-Rex så hoppas få ihop något bygge med den fast med figs.

mortil

Jag har börjat på en Artilleripjäs :P  får se hur långt man kommer ikväll :P

Och se om man hittar Fabu figurerna
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

drdoddo

Citat från: Odidoma skrivet 05 mars 2019 kl. 00:43
Jag uppskattar dem alla men det sista bygget är det jag tycker är bäst hittills. Jag har beställt en t-Rex så hoppas få ihop något bygge med den fast med figs.
Tackar! Ser fram emot vad du får ihop med en dino  :D

Citat från: mortil skrivet 05 mars 2019 kl. 18:16
Jag har börjat på en Artilleripjäs :P  får se hur långt man kommer ikväll :P

Och se om man hittar Fabu figurerna
Lysande! Ser fram emot vad d kan bli till slut  ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.