Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Winter cottage

Startat av drdoddo, 03 december 2017 kl. 20:10

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

Byggde en liten stuga så här i vintertider :) Mer bilder kommer framöver.

Winter cottage - side view by Andreas Lenander, on Flickr

drdoddo

Kul att folk verkar gilla bygget men måste säga att d e lite trist med gilla-knappen då man inte får någon direkt feedback på huruvida folk uppskattar det man byggt eller inte om man inte går in på tråden själv (i och med att man inte får någon notice kring just detta). Vet att d har varit uppe tidigare men tänkte lyfta det igen.

o0ger

Citat från: drdoddo skrivet 04 december 2017 kl. 00:00
Kul att folk verkar gilla bygget men måste säga att d e lite trist med gilla-knappen då man inte får någon direkt feedback på huruvida folk uppskattar det man byggt eller inte om man inte går in på tråden själv (i och med att man inte får någon notice kring just detta). Vet att d har varit uppe tidigare men tänkte lyfta det igen.

Jag håller med, och ändå trycker jag på gillaknappen.

Det är ett fint hus med vinterkänsla. Jag tycker att du kanske har gått lite till överdrift med alla 1x2 curved slopes. Jag antar att du har en mugg full med dem och du vill använda dem, men det ser lite för random ut tycker jag.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

robinnilsson403

Jag tycker att det är snyggt! Har du ljus i? Det ser ut att sippra ut lite vid dörren.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Kakan

Citat från: drdoddo skrivet 04 december 2017 kl. 00:00
Kul att folk verkar gilla bygget men måste säga att d e lite trist med gilla-knappen då man inte får någon direkt feedback på huruvida folk uppskattar det man byggt eller inte om man inte går in på tråden själv (i och med att man inte får någon notice kring just detta). Vet att d har varit uppe tidigare men tänkte lyfta det igen.

Menar du att programvaran inte ger en notis om att gilla knappen har använts eller att det är feedback du vill ha av de som gillat bygget?

Det jag gillade med detta bygge var balansen mellan snö på marken och snö på taket. Hela taket är inte snötäckt så man ser tiles och att man ser barmark. Snyggt! Hade hela taket varit snötäckt så bör det vara mycket snö på marken också. Tycker jag.  ;D

Det jag inte gillar är att turordningen på de som gillat går efter hur länge man varit medlem, inte efter den turordning som folk har tryckt på gilla knappen.  :o

drdoddo

Citat från: o0ger skrivet 04 december 2017 kl. 08:43
Citat från: drdoddo skrivet 04 december 2017 kl. 00:00
Kul att folk verkar gilla bygget men måste säga att d e lite trist med gilla-knappen då man inte får någon direkt feedback på huruvida folk uppskattar det man byggt eller inte om man inte går in på tråden själv (i och med att man inte får någon notice kring just detta). Vet att d har varit uppe tidigare men tänkte lyfta det igen.

Jag håller med, och ändå trycker jag på gillaknappen.

Det är ett fint hus med vinterkänsla. Jag tycker att du kanske har gått lite till överdrift med alla 1x2 curved slopes. Jag antar att du har en mugg full med dem och du vill använda dem, men det ser lite för random ut tycker jag.
Haha, man gör ju lätt det (trycker på knappen). Hade som du gissade ett gäng 1x2 curved slopes men fick ändå slut på dem. Försökte skapa ett någorlunda verklighetstroget mönster ang snön, uppskattar ändå din feedback.

Citat från: robinnilsson403 skrivet 04 december 2017 kl. 10:52
Jag tycker att det är snyggt! Har du ljus i? Det ser ut att sippra ut lite vid dörren.
Tackar! Jag har lagt in en batteridriven ljusslinga just för att det skulle lysa upp lite. Sen gjort en del mindre öppningar i ffa stenfasaden där det sipprar ut lite ljus :)

Citat från: Kakan skrivet 04 december 2017 kl. 11:11
Citat från: drdoddo skrivet 04 december 2017 kl. 00:00
Kul att folk verkar gilla bygget men måste säga att d e lite trist med gilla-knappen då man inte får någon direkt feedback på huruvida folk uppskattar det man byggt eller inte om man inte går in på tråden själv (i och med att man inte får någon notice kring just detta). Vet att d har varit uppe tidigare men tänkte lyfta det igen.

Menar du att programvaran inte ger en notis om att gilla knappen har använts eller att det är feedback du vill ha av de som gillat bygget?

Det jag gillade med detta bygge var balansen mellan snö på marken och snö på taket. Hela taket är inte snötäckt så man ser tiles och att man ser barmark. Snyggt! Hade hela taket varit snötäckt så bör det vara mycket snö på marken också. Tycker jag.  ;D

Det jag inte gillar är att turordningen på de som gillat går efter hur länge man varit medlem, inte efter den turordning som folk har tryckt på gilla knappen.  :o

Tack för feedback ;) Tänkte ffa på att det var ett gäng som varit inne och "gillat" bygget men kommentarer och feedback lyste med sin frånvaro. Förstår att gilla-knappen är enklast men tycker det är trevligt när folk tar sig tid och droppar en rad eller två, ffa om det är något som gör att man kan förbättras som byggare. Så tack så hjärtligt :)


o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

Jag använder gärna Gilla-knappen när jag tycker om ett bygge men inte har något konstruktivt att tillägga.

Men nu har jag det: Snyggt tak i SLARV-teknik!

klosskillen

Riktigt nice komposition! Gillar skarpt snön på taket. Något för Ideas?  ;)

drdoddo

Citat från: andreaseldh skrivet 04 december 2017 kl. 19:13
Jag använder gärna Gilla-knappen när jag tycker om ett bygge men inte har något konstruktivt att tillägga.

Men nu har jag det: Snyggt tak i SLARV-teknik!
Jag är sannolikt precis lika skyldig när det gäller användandet att gilla-knappen, dock i huvudsak när det är en kommentar i en allmän diskussion, etc. Tycker det blir roligare på forumet om man tar sig tid och skriva en rad på ett bygge man gillar bara. För att förtydliga så handlar det inte om att alla ska skriva "fint" och "bra" på allt jag lägger upp utan mer om att få konstruktiv feedback på vad som är bra/mindre bra. Sen får man själv naturligtvis välja vad man lyssnar på mm 😜

drdoddo

Citat från: klosskillen skrivet 04 december 2017 kl. 19:17
Riktigt nice komposition! Gillar skarpt snön på taket. Något för Ideas?  ;)
Tackar, tackar 😀. Får se om den hittar dit, kan nog bli svårt då det inte är så sjukt roliga afol-bitar å tekniken för taket är rätt rejält illegal. Men vi får se!

Magnus den store

Bygget är snyggt. Är kanske inte helt överens med hur snön ligger. En del av snön ser ut som om det är infällt i taket, när det borde ligga ovanpå taket. Sen har du snö på sidan av taket men i anslutning till den snön finns ingen snö som ligger på ovansidan. Nu bor jag i Göteborg. Även om vi inte har mycket snö har jag ett vagt minne av det. Jag kan inte minnas att snö uppför sig på det sättet.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

drdoddo

Citat från: Magnus den store skrivet 04 december 2017 kl. 20:29
Bygget är snyggt. Är kanske inte helt överens med hur snön ligger. En del av snön ser ut som om det är infällt i taket, när det borde ligga ovanpå taket. Sen har du snö på sidan av taket men i anslutning till den snön finns ingen snö som ligger på ovansidan. Nu bor jag i Göteborg. Även om vi inte har mycket snö har jag ett vagt minne av det. Jag kan inte minnas att snö uppför sig på det sättet.
Förstår dina synpunkter, blev nog en kompromiss då jag ville ha en del snö för att täcka sidorna på taket (vilket jag insåg i efterhand skulle behövas för att snygga till det) men samtidigt ha en del "öppet" tak. Rationaliserade för mig själv med att en del av snön centralt har smält pga värme inifrån huset 😜. Nu var det dock ett tag sen jag såg snö här i Täby dock 😂


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.