Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Monokroma minifigurer

Startat av Emma, 29 januari 2019 kl. 11:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Emma

Citat från: Boathill skrivet 30 januari 2019 kl. 15:47
Citat från: byStfn skrivet 30 januari 2019 kl. 15:34
https://monofigs.bigcartel.com/ har utökat rätt rejält om ni vill ha inspiration men även den senaste infon om vilka delar som finns i vilka färger!

Många av dem kräver dock att man tar bort tryck vilket jag kan tycka är tveksamt :)

Jag håller med. Bitarna ska finnas utan tryck.


eon

Kul intryck det där ger!

Det var klart fler färgvarianter än jag förväntade mig att det skulle finnas.

byStfn

Citat från: Emma skrivet 30 januari 2019 kl. 22:09
Citat från: Boathill skrivet 30 januari 2019 kl. 15:47
Citat från: byStfn skrivet 30 januari 2019 kl. 15:34
https://monofigs.bigcartel.com/ har utökat rätt rejält om ni vill ha inspiration men även den senaste infon om vilka delar som finns i vilka färger!

Många av dem kräver dock att man tar bort tryck vilket jag kan tycka är tveksamt :)

Jag håller med. Bitarna ska finnas utan tryck.

Sant, men det är ju själva affärsidén bakom sajten.. Måste bitarna finnas i officiell produktion? Annars har jag en ny kjolbit till dig Emma :)

Emma

Citat från: byStfn skrivet 31 januari 2019 kl. 17:01
Citat från: Emma skrivet 30 januari 2019 kl. 22:09
Citat från: Boathill skrivet 30 januari 2019 kl. 15:47
Citat från: byStfn skrivet 30 januari 2019 kl. 15:34
https://monofigs.bigcartel.com/ har utökat rätt rejält om ni vill ha inspiration men även den senaste infon om vilka delar som finns i vilka färger!

Många av dem kräver dock att man tar bort tryck vilket jag kan tycka är tveksamt :)

Jag håller med. Bitarna ska finnas utan tryck.

Sant, men det är ju själva affärsidén bakom sajten.. Måste bitarna finnas i officiell produktion? Annars har jag en ny kjolbit till dig Emma :)


Mdf? Finns inte torso till. Bra idé annars att köra kjolar också. Har inte kollat på dem alls.

Svartkrut

Läckert! Har också blivit lite sugen på monokroma figurer.

andreaseldh

Trevligt att figurerna även har hår/mössa, det ökar ju svårighetsgraden och är sällan man ser i sådana här samlingar. Vågar du gå ett steg till och förse dem med redskap?

Emma


20190210_142306 by 9emma farm, on Flickr

Jag hittade ett rosa hår när jag sorterade lite bland minifigsen.

Emma

Citat från: andreaseldh skrivet 06 februari 2019 kl. 16:11
Trevligt att figurerna även har hår/mössa, det ökar ju svårighetsgraden och är sällan man ser i sådana här samlingar. Vågar du gå ett steg till och förse dem med redskap?

Idén har kommit upp tidigare. Det gör jag nog.

Emma

Några nya, med tre torsos som "inte finns". Oliv, lime, dkor. Jag rör mig lite i gråzonen. Vilka monos är egentligen kul att ha? Jag hittade dock en hög med bright light blue huvuden utan tryck i en brick box. Så då känns det mer okej att ha "omöjliga" färger.

Dessa torsos som jag köpt från UK verkar vara i nyskick. De är märkta LEGO och inga spår av att tryck tagits bort. Men ändå, jag blir ju lite fundersam.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.