[MOC] Speeder samling 2017 - Horizon Speeder + JYL-3000 + Twinsword + Locust

Startat av drdoddo, 07 februari 2017 kl. 14:04

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

Blev lite sugen på att göra en speeder så det här blev resultatet.

Horizon - Wasteland Speeder by Andreas Lenander, on Flickr

Horizon - Wasteland Speeder by Andreas Lenander, on Flickr

Sockerbit

Snyggt! Lite krasch varning på första bilden  :)

lingonfil

Stilrent. Jag blir mer och mer såld på gult i sci-byggen.

Men svävar inte speedern lite väl högt upp? De brukar väl inte vara många decimeter över marken. Om du sänkte ned den så skulle de svarta detaljerna synas bättre mot den ljusa marken. Jag kan tycka också att det kan bli lite konstigt när du har transclear både som detalj i bygget och som osynlig upphängning. Det kanske skulle funka bättre med trans black på termitstackarna/jordhögarna/stenformationerna?

drdoddo

Citat från: Sockerbit skrivet 07 februari 2017 kl. 14:05
Snyggt! Lite krasch varning på första bilden  :)
Tackar :)
Citat från: lingonfil skrivet 07 februari 2017 kl. 15:37
Stilrent. Jag blir mer och mer såld på gult i sci-byggen.

Men svävar inte speedern lite väl högt upp? De brukar väl inte vara många decimeter över marken. Om du sänkte ned den så skulle de svarta detaljerna synas bättre mot den ljusa marken. Jag kan tycka också att det kan bli lite konstigt när du har transclear både som detalj i bygget och som osynlig upphängning. Det kanske skulle funka bättre med trans black på termitstackarna/jordhögarna/stenformationerna?
Tackar, tycker också gult funkar riktigt bra inom sci-fi. Speedern kan nog vara lite högt uppe  ??? Jag är ju förtjust i transclear på lite sci-fi bakgrund men köper din poäng, tack för feedback  :)

drdoddo

Var ju tvungen att försöka mig på en futuristisk nightline speeder också. A true pain in the ass att fota...ljuset underifrån är från en ljusslinga från rusta som jag byggt in i ett gäng transclear-windowssom går fram och tillbaka.

JYL-3000 - Nightline City Speeder by Andreas Lenander, on Flickr



drdoddo

Här kommer en till. Denna gång i kategorin Overkill Oval. Tolkade det som att man skulle bestycka den så det sjunger om det ;)

Twinsword IV - Overkill Oval Speeder by Andreas Lenander, on Flickr

Twinsword IV - Overkill Oval Speeder by Andreas Lenander, on Flickr

Twinsword IV - Overkill Oval Speeder by Andreas Lenander, on Flickr


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.