Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad gjorde du för ditt LEGO idag?

Startat av Cyklisten, 19 november 2014 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Citat från: Magnus den store skrivet 05 mars 2017 kl. 17:32
I ett av mina micropolis-byggen ska jag ha en reklam-billboard med mitt namn och en sigfig. Behöver bara hitta ett bra huvud.

Helst inte 3626bpx14

Ozp

Idag packade jag upp det sista ur min lugbulk 2015-påse.

Andreas G

Utförde månadens körning med samtliga motoriserade legosaker.  Man måste motionera maskinerna ibland. 8)

andreas E

Flyttade från pannrummets 2 m2 till gästrummets 16 m2.
Nu skall man väl ändå få plats!

Ozp

Citat från: andreas E skrivet 27 april 2017 kl. 20:03
Flyttade från pannrummets 2 m2 till gästrummets 16 m2.
Nu skall man väl ändå få plats!

Tror du!

andreaseldh

Citat från: Ozp skrivet 27 april 2017 kl. 20:57
Citat från: andreas E skrivet 27 april 2017 kl. 20:03
Flyttade från pannrummets 2 m2 till gästrummets 16 m2.
Nu skall man väl ändå få plats!

Tror du!

I alla fall trevligt att du flyttade ut Legot från pannrummet, höga temperaturer förstör clutch power!

andreas E

Citat från: andreaseldh skrivet 01 maj 2017 kl. 10:23
Citat från: Ozp skrivet 27 april 2017 kl. 20:57
Citat från: andreas E skrivet 27 april 2017 kl. 20:03
Flyttade från pannrummets 2 m2 till gästrummets 16 m2.
Nu skall man väl ändå få plats!

Tror du!

I alla fall trevligt att du flyttade ut Legot från pannrummet, höga temperaturer förstör clutch power!
Ja nu har jag ju bergvärme så temperaturen var alltid behaglig därinne ;D

Gideon

Skrivit kontrakt på nytt legorum och en del andra ytor som man även själv i undantagsfall kan befinna sig på.
Nackdelen är att nu börjar 4 månader av flyttstök då både mäklaren och frun var överens om att legot bör vara bland det första att packas undan innan fotografering och visningar...
Synd också att den fina tapeten kommer gömmas bakom hyllor.

Lordflintstone

Citat från: Gideon skrivet 24 maj 2017 kl. 23:11
Skrivit kontrakt på nytt legorum och en del andra ytor som man även själv i undantagsfall kan befinna sig på.
Nackdelen är att nu börjar 4 månader av flyttstök då både mäklaren och frun var överens om att legot bör vara bland det första att packas undan innan fotografering och visningar...
Synd också att den fina tapeten kommer gömmas bakom hyllor.
Något litet imponerade bygge tror jag är skoj att ha framme/halvt dålt att upptäcka. Allt som sticker ut och får folk att minnas, om det inte stör för mycket, är ju bra.
Jag hade mina vintedge star wars figs kvar i ett vitrinskåp och det gick ju över förväntan. Eller så var det skålen med "retro" godis att ta i hallen, typ plopp, pixi och klubbor.

Lordflintstone

Har börjat rensa i förådet och fått display yta.
60x2500 cm till min blivade Hoth display.
Om jag lyckas rensa bort kartongerna under så kan jag ta ner kartongerna med Aetheria byggena och få låss lika mycket till display yta.
Sen är det ju frågan hur mycket man vågar ha i en bod med ett stackars hänglås som lås?
Jag vill inbilla mig att det är rätt svårt att rycka med sig uppbyggt Lego.

Godtfred

Har monterat solskyddsfilm (99% UV skydd) på mina ganska små fönster i verkstaden LEGO-studion... (Biltemas med 45% genomsläpp)

Gideon

Citat från: Lordflintstone skrivet 25 maj 2017 kl. 19:46
Citat från: Gideon skrivet 24 maj 2017 kl. 23:11
Skrivit kontrakt på nytt legorum och en del andra ytor som man även själv i undantagsfall kan befinna sig på.
Nackdelen är att nu börjar 4 månader av flyttstök då både mäklaren och frun var överens om att legot bör vara bland det första att packas undan innan fotografering och visningar...
Synd också att den fina tapeten kommer gömmas bakom hyllor.
Något litet imponerade bygge tror jag är skoj att ha framme/halvt dålt att upptäcka. Allt som sticker ut och får folk att minnas, om det inte stör för mycket, är ju bra.
Jag hade mina vintedge star wars figs kvar i ett vitrinskåp och det gick ju över förväntan. Eller så var det skålen med "retro" godis att ta i hallen, typ plopp, pixi och klubbor.
Jo, någonting skulle kunna få finnas kvar som prydnad eventuellt. Just nu står labyrintspelet i vitrinskåpet i vardagsrummet eftersom det är ett lite kul set tycker jag.
Däremot måste jag se till att få undan två vitrinskåp som tydligen inte får stå i legorummet heller längre nu när det ska stylas till ett sovrum inför visningen...
Inser att jag nog inte kommer få så mycket större legorum men det blir bättre på så sätt att det nog går att möblera så att man har mer bokhylleplats närmare till hands än i min nuvarande lösning. Ska också försöka låta bli att ha motionscykel i legorummet i nya huset ;)

Lordflintstone

Citat från: Godtfred skrivet 25 maj 2017 kl. 20:49
Har monterat solskyddsfilm (99% UV skydd) på mina ganska små fönster i verkstaden LEGO-studion... (Biltemas med 45% genomsläpp)
Bra ide! Jag har nog lite kvar så det räcker till mitt lilla fönster till garderåben/legorum. Det är persien där nu 24/7 som ser lite tilldraget ut.

AndersI

Fel tråd, HelgeJohan - här pratar vi om vad vi gör för vårt LEGO (byggplats, förvaring, display, fotohörna etc.), inte vad vi bygger av det.

Gurra

Städade ur idag. Detta är cirka 2 års hamstrande. Har inte plats för o bygga det ännu.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.