Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

janhansson

En enkel liten pirat-MOC. Soldaterna har långhelg.

Magnus den store

40 stycken dbg plate 6x16.
2 påsar metallic silver grille tiles.

Första plattan avklarad, 39 kvar.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Joacim

Citat från: Magnus den store skrivet 20 juni 2019 kl. 21:13
40 stycken dbg plate 6x16.
2 påsar metallic silver grille tiles.

Första plattan avklarad, 39 kvar.

Vad ska det bli för spännande?

robinnilsson403

Citat från: Joacim skrivet 21 juni 2019 kl. 12:07
Citat från: Magnus den store skrivet 20 juni 2019 kl. 21:13
40 stycken dbg plate 6x16.
2 påsar metallic silver grille tiles.

Första plattan avklarad, 39 kvar.

Vad ska det bli för spännande?
Skyskrapa?
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Magnus den store

Citat från: robinnilsson403 skrivet 21 juni 2019 kl. 12:19
Citat från: Joacim skrivet 21 juni 2019 kl. 12:07
Citat från: Magnus den store skrivet 20 juni 2019 kl. 21:13
40 stycken dbg plate 6x16.
2 påsar metallic silver grille tiles.

Första plattan avklarad, 39 kvar.

Vad ska det bli för spännande?
Skyskrapa?

Japp, med bredd-höjdförhållandet 1:19 (cirka), inspirerad av 432 Park Avenue fast smalare och en annan fönstersättning.

Smalaste skyskrapan har förhållandet 1:24.
https://en.wikipedia.org/wiki/Slenderness_ratio


Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

ingels

Håller på med både "ditten" och "datten" men det går lite långsamt. Tack vara den underbara tioårsträffen & utställningen här i Borlänge fick jag lite mera ryggrad och tänker lite utanför lådan men ändå inuti boxen och håller på med en Spinner (Blade Runner, om ni inte sett den än så gör det. Finns på Netflix men inte den bästa versionen om ni frågar en Blade Runner nörd som mig) och en liten GBC Miniloop (Great Ball Contraption). Fick rejält med mersmak av GBC under 10-års kalaset på Galaxen och har till och med sorterat (och Bricklinkat) lite Technic lego för att få ihop nån högteknologiskt bollfösande makapär
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

Den saknade biten

#3666
Hallo jag är ny här.tänkte jag lägger upp vad jag byggt på ett tag nu precis färdig.

Först vill jag fråga lite .vet inte  hur ni gör när ni bygger men jag gör lite ljud för mig typ bygger jag på en raket motor  gör jag lite raket ljud dock gör jag inte det hela tiden men ibland.

Jag gör för det mesta rymd farkoster .

Lite story bakom bygget .
Detta är en tid då mänskligheten har börjat kolonisera  vår galax .då detta har gett upphov till farkoster  som detta bygget lastgetingen  .Dock är dom väldigt populära hos pirater och privat personer i form av upptäcks /smuggling farkost.

Då lastgeting är robust farkost som klarar dom flesta atmosfären både landa  på planeter och långdistan resa.

Ska tillägga att landings stödet fälls in med en skruv mekanism som är ganska dold och motorerna kan styras ner och styra runt lastgetingen med en "ratt" på undersidan.

Kommentera gärna konstruktivt kritik uppskattas

swestar

#3667
WIP
Efter att ha sett konstverket "AMAZON MOBILE SITE 2091" av Mike Winkelmann för ca 1 år sedan bestämde jag mig för att bygga något liknande i lego. Kort efter upptäckten så hade Rat Dude klossat ihop "Last Paradise" och suget att bygga något rann ut sanden. Men nu har jag tagit tag i saken och börjat klossa på ett eget  "AMAZON MOBILE SITE 2091/Last Paradise".  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Den saknade biten

Snygg kan man få fler vinklar på ditt bygge

Emma

En tavla att sätta saker på som inte har nån bra annan förvaring. Istället för att det ska ligga och drälla på nåt bord.

swestar

Citat från: Den saknade biten skrivet 30 juni 2019 kl. 22:18
Snygg kan man få fler vinklar på ditt bygge
Bygget är i sin linda än men lägger upp nått foto allteftersom projektet fortgår.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Sollan

Citat från: Den saknade biten skrivet 30 juni 2019 kl. 12:53
Hallo jag är ny här.tänkte jag lägger upp vad jag byggt på ett tag nu precis färdig.

Först vill jag fråga lite .vet inte  hur ni gör när ni bygger men jag gör lite ljud för mig typ bygger jag på en raket motor  gör jag lite raket ljud dock gör jag inte det hela tiden men ibland.

Jag gör för det mesta rymd farkoster .

Lite story bakom bygget .
Detta är en tid då mänskligheten har börjat kolonisera  vår galax .då detta har gett upphov till farkoster  som detta bygget lastgetingen  .Dock är dom väldigt populära hos pirater och privat personer i form av upptäcks /smuggling farkost.

Då lastgeting är robust farkost som klarar dom flesta atmosfären både landa  på planeter och långdistan resa.

Ska tillägga att landings stödet fälls in med en skruv mekanism som är ganska dold och motorerna kan styras ner och styra runt lastgetingen med en "ratt" på undersidan.

Kommentera gärna konstruktivt kritik uppskattas

Välkommen hit! Jag bygger inte rymdfarkoster så motorljud eller swoschande blir det inte här men när jag bygger displayer med minifigs brukar det utspelas små dialoger inne i mitt huvud. (Ganska bråkiga de där figsen ibland! 😁)

o0ger

Citat från: Den saknade biten skrivet 30 juni 2019 kl. 12:53
Hallo jag är ny här.tänkte jag lägger upp vad jag byggt på ett tag nu precis färdig.

Först vill jag fråga lite .vet inte  hur ni gör när ni bygger men jag gör lite ljud för mig typ bygger jag på en raket motor  gör jag lite raket ljud dock gör jag inte det hela tiden men ibland.

Jag gör för det mesta rymd farkoster .

Lite story bakom bygget .
Detta är en tid då mänskligheten har börjat kolonisera  vår galax .då detta har gett upphov till farkoster  som detta bygget lastgetingen  .Dock är dom väldigt populära hos pirater och privat personer i form av upptäcks /smuggling farkost.

Då lastgeting är robust farkost som klarar dom flesta atmosfären både landa  på planeter och långdistan resa.

Ska tillägga att landings stödet fälls in med en skruv mekanism som är ganska dold och motorerna kan styras ner och styra runt lastgetingen med en "ratt" på undersidan.

Kommentera gärna konstruktivt kritik uppskattas

Jag bygger också mestadels rymdfarkoster och annat sci-fi-inspirerat. Jag gillar ditt skepp! Det ser helt klart robust och swooshable ut. Om du vill ha en utmaning så kan du hoppa på SHIPtember som börjar 1 september.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Den saknade biten


Shiptember det e den man måste ha minst 100 nitar långa skepp?Jag skulle vilja men har inte bitar nog för en sån bjässe .men jag håller på att designa ett men kanske nästa år.

o0ger

Citat från: Den saknade biten skrivet 06 juli 2019 kl. 12:11

Shiptember det e den man måste ha minst 100 nitar långa skepp?Jag skulle vilja men har inte bitar nog för en sån bjässe .men jag håller på att designa ett men kanske nästa år.

Ja, det stämmer. Minst 100 pluppar i någon riktning. Man har en månad på sig.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.