Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Bricktober i Sverige?

Startat av BeardedNerd, 09 september 2018 kl. 09:29

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

Vet någon om och när det kommer att släppas de traditionella Bricktober-figurpaketen i Sverige? De har ju tillhört TRU förut men eftersom TRU inte finns i USA längre så kanske inte TRU här automatiskt får dem?

Det är ovanligt många intressanta figurer i dem i år så jag vill inte missa dem. Jag har avvaktat med att köpa några set för att kunna nå upp till gränsen för att få dem på köpet, frågan är bara var och när.


Magnus den store

Jag har läst två påståenden som jag inte kontrollerat vidare.
1. TRU:s avtal med Lego om Bricktober gäller fortfarande.
2. Lego Stores i USA tar över Bricktober på den marknaden.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Ozp


BeardedNerd

Jag fick besked från den lokala butiken. De får in seten troligtvis under veckan och kommer att ha alla fyra tillgängliga valfritt vid köp av minst... 350 kr? Osäker på vilket belopp som gällde. Så det är bara att hålla utkik nu.

Faktiskt lite osäker på vilken jag vill ha. Det är synd att Jurassic World har två menlösa figurer och så en pyttedino, för den där Goldblum-figuren är ju faktiskt fenomenal...

Clarmo

Citat från: BeardedNerd skrivet 01 oktober 2018 kl. 22:31
Jag fick besked från den lokala butiken. De får in seten troligtvis under veckan och kommer att ha alla fyra tillgängliga valfritt vid köp av minst... 350 kr? Osäker på vilket belopp som gällde. Så det är bara att hålla utkik nu.

Faktiskt lite osäker på vilken jag vill ha. Det är synd att Jurassic World har två menlösa figurer och så en pyttedino, för den där Goldblum-figuren är ju faktiskt fenomenal...

Jag såg på facebook att någon varit inne och frågat på ett Toys'r'us i Stockholmsområdet, de skulle börja nästa vecka och vid köp av minst 500kr.

ColA

Citat från: Clarmo skrivet 02 oktober 2018 kl. 08:00
Citat från: BeardedNerd skrivet 01 oktober 2018 kl. 22:31
Jag fick besked från den lokala butiken. De får in seten troligtvis under veckan och kommer att ha alla fyra tillgängliga valfritt vid köp av minst... 350 kr? Osäker på vilket belopp som gällde. Så det är bara att hålla utkik nu.

Faktiskt lite osäker på vilken jag vill ha. Det är synd att Jurassic World har två menlösa figurer och så en pyttedino, för den där Goldblum-figuren är ju faktiskt fenomenal...

Jag såg på facebook att någon varit inne och frågat på ett Toys'r'us i Stockholmsområdet, de skulle börja nästa vecka och vid köp av minst 500kr.

Jag fråga häromdagen på en TrU i Sthlm och dom visste inget...

Magnus den store

Fick samma svar i Göteborg.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

BeardedNerd

Jag pratade med någon igår som just hade fått informationen.

Johannes.

Kommer man bara kunna köpa Bricktober seten i fysiska butiker eller också på toysrus.se. Bor inte nära en toysrus butik :( och brukar det säljas många Bricktober set på andrahandsmarknaden i Sverige typ på Tradera eller? Är speciellt ute efter Harry Potter figurerna.

Magnus den store

Citat från: Johannes. skrivet 02 oktober 2018 kl. 18:50
Kommer man bara kunna köpa Bricktober seten i fysiska butiker eller också på toysrus.se. Bor inte nära en toysrus butik :( och brukar det säljas många Bricktober set på andrahandsmarknaden i Sverige typ på Tradera eller? Är speciellt ute efter Harry Potter figurerna.

De brukar dyka upp på Bricklink, och priset är därefter.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

BeardedNerd

Nya besked idag, de ska mycket riktigt ut nästa vecka.

ingels

Så Bricktober är egentligen bara ett flertal uppsättningar med Minifigs från olika licensierade titlar?
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

Magnus den store

Citat från: ingels skrivet 06 oktober 2018 kl. 20:56
Så Bricktober är egentligen bara ett flertal uppsättningar med Minifigs från olika licensierade titlar?

I år är det några minifigurer i ask, som det också var 2012, 2013, 2016 och 2017. Allt är inte kopplat licens-titlar.






2009 var det någon Duplo-grej. 2010 och 2011 var det magneter med retrominifigurer. 2014 och 2015 var det microset.

https://brickset.com/sets/tag-Bricktober
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

darthmortar

Är det först nästa vecka det börjar?
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Magnus den store

Tru, Sisjön har inte fått något och de vet inte när Bricktober-seten kommer.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.