Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[BotBS] Ch1b - Strange shores

Startat av robinnilsson403, 10 januari 2016 kl. 18:59

Föregående ämne - Nästa ämne

robinnilsson403

Detta är mitt bidrag till utmaning 1b, där man ska visa hur ens karaktär utforskar New Terra.

Efter några hårda veckor till sjöss har man äntligen siktat land! Men genom kikaren såg utkiken något konstigt, en konstig form. När Lan fick höra detta krävde han att han skulle sättas iland omgående, för att undersöka vad den konstiga saken var, och hur den var byggd.

En officer på skeppet gav en soldat i uppdra att agera livvakt. Det var inte mycket plats kvar i en lilla skeppsbåten, men Gawyn hoppade i när den höll på att firas ner i havet.
"Gawyn! Det här kan komma att bli väldigt farligt!" sa Lan.
"Men jag vill se det! Jag kom inte hit för  att stanna på skeppet hela tiden."
"Du kom hit för att göra som du blir tillsagd. Du stannar i båten tills jag säger åt dig att komma iland. Vi vet inte vad som väntar på oss där ute i skogen. Och du," sa Lan och vände sig till livvakten, "du gör också som jag säger åt dig. Inget skjutande med det där geväret såvida det inte är absolut nödvändigt!"

Rorsmannen tog dem sakta närmare land. En bris gick förbi, men inte mycket rörde sig i skogen.
"Rorsman, du och pojken väntar på oss här. Nu går vi."
"Pojke..." muttrade Gawyn. "Jag tog i alla fall med mitt ormar och rävar spel. Vill du spela?" frågade han rorsmannen.

"Jag vet att du är min livvakt, men jag går först. Och gör som jag säger åt dig!" sa Lan till livvakten igen. "Nu då... Vad är det där, och hur är det gjort..."







I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Gideon

Fin känsla du fått till i bygget :)

Du hanm visst före mig att faktiskt prestera ett bygge, jag har inte gjort klart mitt sigfig-introbygge än...

shutter

Jag kan riktigt känna hur musklerna svällt av ansträngningen att ro båten genom bränningarna.
När ett bygge förmedlar sådan inlevelse kittlar det lite extra.
Riktigt kul att se hur du jobbar med det fotografiska också.
Bygget har en fin diagonal strandlinje. Kul med den ensamma liggande stammen.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.