Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Gurami

Citat från: Ferdik skrivet 12 augusti 2010 kl. 17:26
Toys R Us lastbilen med tillhörande shop. 329:- på (tro det eller ej) Toys R Us.

De hade samma pris på legotrucken, men den äger jag sen innan.  :)

Legotrucken är den gula?

Vad är då Toys r us lastbilen?  ???
If you can dream it, you can achive it!

Ferdik

Citat från: Gurami skrivet 13 augusti 2010 kl. 15:54
Citat från: Ferdik skrivet 12 augusti 2010 kl. 17:26
Toys R Us lastbilen med tillhörande shop. 329:- på (tro det eller ej) Toys R Us.

De hade samma pris på legotrucken, men den äger jag sen innan.  :)

Legotrucken är den gula?

Vad är då Toys r us lastbilen?  ???

Den här: http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=43964&hl=7848&st=0

Den heter 7848 och säljs endast på Toys R Us.  :)

Mirandir

Fick hem en liten "gottelåda" igår med diverse promopåsar, brädspelet 3836 Magikus samt ett par minifigpåsar både av series 1 och series 2.  Tyvärr var det rätt många dubletter (fick tre grottmän och 4 karate-snubbar)

Citat från: Gurami skrivet 13 augusti 2010 kl. 15:54
Legotrucken är den gula?

Vad är då Toys r us lastbilen?  ???

7848 Toys R Us City Truck. Den är identisk med den gula 3221 dock med ett annat färgschema och Toy's R' Us logotyper i stället för LEGOs samt att det följer med en liten Toys R' Us butik. Finns självklart enbart att köpa på Toys R' Us.
Legobloggen: http://legobloggen.com

sweMezza

Citat från: micke skrivet 12 augusti 2010 kl. 23:13
Citat från: Erik skrivet 12 augusti 2010 kl. 22:07
Två Star Wars-köp idag  :)

4502 X-wing (setet med Yodas hydda från 2004)

Lego Star Wars the visual dictionary (med Luke Skywalker minifigur)

Gött!

4502 var det på Tradera?

Skulle fråga samma sak. Hade påminnelse på den men den drog iväg i pris tyckte jag. Grattis till vinsten!

micke

Fick idag hem min 7140, X-wing fighter
samt att jag gjorde ett fynd på den nya AT-AT, 8129, fick den för 570 kr då den bara varit uppbyggd för display
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

moddeman

Fick hem min Battank idag, och har även köpt den nya borgen.

Erik

Citat från: sweMezza skrivet 13 augusti 2010 kl. 17:00Skulle fråga samma sak. Hade påminnelse på den men den drog iväg i pris tyckte jag. Grattis till vinsten!

610 kr blev lite mycket men jag har letat efter modellen ett tag. Hade flyt och köpte 8039 Venator-class Republic Attack Cruiser komplett för 80 kr på en loppis under semestern så snittar jag dessa två för jag vara nöjd.

Citat från: micke skrivet 13 augusti 2010 kl. 18:03
Fick idag hem min 7140, X-wing fighter
samt att jag gjorde ett fynd på den nya AT-AT, 8129, fick den för 570 kr då den bara varit uppbyggd för display

Nya AT-AT:n för det priset var ju ett verkligt fynd! Posta gärna lite feedback när du byggt den  :)

micke

Citat från: Erik skrivet 13 augusti 2010 kl. 20:17

Citat från: micke skrivet 13 augusti 2010 kl. 18:03
Fick idag hem min 7140, X-wing fighter
samt att jag gjorde ett fynd på den nya AT-AT, 8129, fick den för 570 kr då den bara varit uppbyggd för display

Nya AT-AT:n för det priset var ju ett verkligt fynd! Posta gärna lite feedback när du byggt den  :)

Det kan jag göra
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Gurami



Den här: http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=43964&hl=7848&st=0

Den heter 7848 och säljs endast på Toys R Us.  :)
[/quote]

Aaah  ::) Tycker nog den gula är snyggare  ;D
If you can dream it, you can achive it!

Dreadcore

Citat från: Erik skrivet 13 augusti 2010 kl. 20:17
Hade flyt och köpte 8039 Venator-class Republic Attack Cruiser komplett för 80 kr på en loppis under semestern så snittar jag dessa två för jag vara nöjd.

:o Det där är nog  det största fyndet jag har hört talas om sen jag blev aktiv i svenska lego-communityn! Skratta dig lycklig ;)

Skrytsson

Citat från: micke skrivet 13 augusti 2010 kl. 18:03
...samt att jag gjorde ett fynd på den nya AT-AT, 8129, fick den för 570 kr då den bara varit uppbyggd för display

Var någonstans?!

Citat från: Erik skrivet 13 augusti 2010 kl. 20:17

Hade flyt och köpte 8039 Venator-class Republic Attack Cruiser komplett för 80 kr på en loppis under semestern

Åh fy helvete vad billigt! Var ägde den loppisen rum någonstans?

Vad köpte jag för lego idag då? Jo, fyra stycken Spartaner till på NK i Sthlm. Börjar bli en armé. Var där vid 18-tiden och enligt kvinnan i kassan norpade jag de sista de hade. Det hade varit någon/några där bara runt en-två timmar innan som också köpt upp en liten skara. Antar att det är någon härinne på forumet...  :P

Skrytsson

Citat från: Anna skrivet 13 augusti 2010 kl. 10:29
Jag har funderat på det under vår/sommaren, la nu in en beställning på Grand Carousel 10196, Fire brigade 10197 och Grand Emporium 10211. Beställde ifrån en legoshop på ebay i Italien, med  3-4000 i positiva kommenterare. Jämfört med knaspriserna på legoshop så blev det ca 2000 kr lägre pris, inklusive frakt.

Anna

Det låter som fint pris. Vad har säljaren för användarnamn? Verkar bara finnas sådana som endast skickar till Italien...

Ferdik

#222
Baywatch kvinnan från serie 2 idag. Hon är vacker! Hon sover över och imorgon åker vi på semester. Jag svävar på moln!

Justerat inlägg.

Anna

Citat från: Skrytsson skrivet 13 augusti 2010 kl. 21:48

Det låter som fint pris. Vad har säljaren för användarnamn? Verkar bara finnas sådana som endast skickar till Italien...


mangiobricks är användarnamnet. Nu har jag inte fått hem grejerna ännu, men de är skickade redan enligt mail och beställdes idag. Ebayshopen har följande adress http://stores.ebay.com/ManGioBricks, karusellen finns dock inte inne just nu då jag beställde den sista.

Fredrik

Citat från: Skrytsson skrivet 13 augusti 2010 kl. 21:44
Citat från: micke skrivet 13 augusti 2010 kl. 18:03
...samt att jag gjorde ett fynd på den nya AT-AT, 8129, fick den för 570 kr då den bara varit uppbyggd för display

Var någonstans?!

Citat från: Erik skrivet 13 augusti 2010 kl. 20:17

Hade flyt och köpte 8039 Venator-class Republic Attack Cruiser komplett för 80 kr på en loppis under semestern

Åh fy helvete vad billigt! Var ägde den loppisen rum någonstans?

Vad köpte jag för lego idag då? Jo, fyra stycken Spartaner till på NK i Sthlm. Börjar bli en armé. Var där vid 18-tiden och enligt kvinnan i kassan norpade jag de sista de hade. Det hade varit någon/några där bara runt en-två timmar innan som också köpt upp en liten skara. Antar att det är någon härinne på forumet...  :P

Jag var där inne vid 12 tiden, köpte en spartan jag med, det var den sista figuren jag behövde för att ha en komplett serie :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.