Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

NielsG

Citat från: Skrytsson skrivet 30 mars 2011 kl. 20:29
Citat från: NielsG skrivet 30 mars 2011 kl. 17:27
Fik hem min beställning på och från Amazon UK idag.

La beställningen i torsdags... super snabbt m.a.o...

Varför tar det 6-7 arbetsdagar varje gång jag lägger en Amazon-order?   ???

denne gång var det super snabbt. så er det inte hver gång...

micke

Köpte idag en låda minfigures Serie 4 från Stor och Liten samt lite annat smått och gott från dem
Har sedan lagt 16 BL orders
2 orders från Amazon
1 från eBay
1 från Tradera
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Anders Nolberger

Tack för infon. Nu har jag beställt en låda till mig och Blitz.

AntonYmer


Selander

Fick hem min GE idag fr Mangiobricks.
Snabbt och bra pris.

Skrytsson

Citat från: micke skrivet 31 mars 2011 kl. 13:15
Köpte idag en låda minfigures Serie 4 från Stor och Liten samt lite annat smått och gott från dem
Har sedan lagt 16 BL orders
2 orders från Amazon
1 från eBay
1 från Tradera

Hur stor är din legokonsumtion varje månad?  :P

AndersI

Fyra minifigar serie 4, helt slumpmässigt dragna - inga 'feglistor' här inte (kan ändå inte se prickarna med normala glasögon...)

Sjöman, målare,  fotbollsspelare, konståkerska - klart lyckad slump!

micke

Citat från: Skrytsson skrivet 31 mars 2011 kl. 19:48
Citat från: micke skrivet 31 mars 2011 kl. 13:15
Köpte idag en låda minfigures Serie 4 från Stor och Liten samt lite annat smått och gott från dem
Har sedan lagt 16 BL orders
2 orders från Amazon
1 från eBay
1 från Tradera

Hur stor är din legokonsumtion varje månad?  :P

Det försöker jag undvika att ta reda på i det längsta, men det har blivit väldigt mkt det senaste året. Glömde av att jag också köper tre stycken 10219 Maersk Set imorgon också
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skafte

Inte köpt, men bytt. Kepsen och Skrytsson förser mig med de 13 Serie 4-gubbar som jag inte fick i Göteborg. Byter mot några andra Collectibles och till Skrytsson en laddning HP-gubbar (i flesh, kan man tänka sig).

micke

Fick idag hemlevererat
Grand Emporium
Legolastbil 3221
Minfigs
5 orders från BL, mestadels Tree Plant delar (tack vara Robbans fantastiska skog i sitt Diorama, tack för det Robban ;))

Sitter nu bara och väntar på bekräftelse att ett antal 10219 Maersk Tåg hamnat i min ägo
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Selander

Citat från: micke skrivet 01 april 2011 kl. 14:55
Fick idag hemlevererat

Sitter nu bara och väntar på bekräftelse att ett antal 10219 Maersk Tåg hamnat i min ägo

Varför så många tåg?
Bygga, samla MISB, eller sälja vidare?

Illuwatar

Fick hem min Amazon-leverans idag - beställde förra helgen, helt OK ledtid... så nu sitter jag här med två skapliga Prince of Persia-set som kommer byggas under helgen (och därefter ingå i min MOC-pool av bitar). Bygger alltid set jag köper även om syftet med köpet är att öka på förrådet - alltid kul att se hur det ser ut och vilka lösningar som har används. Och så känns det lite fel att bara dumpa bitarna i sortimentlådorna rakt av - någon har ju ändå ansträngt sig med att designa dessa set och lite heder ska dom ha...

Däremot så segar det på BL - har några ordrar som jag borde ha fått levererat nu - vill börja bygga Snowspeeder...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

micke

Citat från: Selander skrivet 01 april 2011 kl. 15:10
Citat från: micke skrivet 01 april 2011 kl. 14:55
Fick idag hemlevererat

Sitter nu bara och väntar på bekräftelse att ett antal 10219 Maersk Tåg hamnat i min ägo

Varför så många tåg?
Bygga, samla MISB, eller sälja vidare?

Behöver till min Maersk hamn några tåg men framförallt vagnar och dragbilarna. Har turen att kunna köpa dem i USA där dem kostar $120 vilket blir 780 SEK. Hade jag behövt köpa dem här hade det inte blivit fler än ett set
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Sisilisko

Idag förenade jag nytta med nöje och köpte två stora bottenplattor på Myrorna för 10 spänn styck.
När jag sedan kollade Lego på TRU fick jag nån knäpp och köpte 3 minifigs för 60 spänn, dvs 20 spänn styck vilket jag VET inte är ett särskilt bra pris.  Min hjärna förstod bara texten "spara 15 kr".
Dessutom har vi inte börjat med riktigt Lego här hemma. De får ligga på lut.

Filbunken

Idag blev det:

21 st Serie 2 minifigurer varav 12 Spartaner
4 st Serie 4 minifigurer

Sen damp en avi för att hämta upp en 10193 Medieval Market Village ner i brevlådan.
Den hade jag fått för 370 kr inklusive frakt då det blåa stallet saknades. Alla minifigurer, hästar och kor var dock med :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.