Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

MOC (WIP) - Siege tank (starcraft)

Startat av mortil, 16 januari 2018 kl. 22:15

Föregående ämne - Nästa ämne

theCroc

Riktigt imponerande bygge! Är alltid lika imponerad på de som verkigen kan technic!

mortil

Citat från: Classus skrivet 19 november 2018 kl. 23:33
Mycket snyggt! Vad har du för slags belysning? Jag ser nästan inga skuggor alls.

Stor industrihall med 5.5m i tak med mycket Lysrör 😜 sen en mattvit folie som bakgrund.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

mortil

Då va denna roliga saga över.  Kändes väldigt motigt att plocka isär den ikväll men var sak har ju sin tid.   Jag har bara så svårt för att plocka isär MOCs.  skulle helst vilja ha kvar dom för evigt på en hylla :P
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

mortil

Ibland blir jag förbryllad över mig själv.

Varför hade jag en nästan komplett Siege tank ståendes i en låda ?

jag har avverkat några generationer om man säger så.

gen1 va för smal, för klen och ja.. KASS
gen2 va bredare  men för klen (trodde jag skulle kunna snåla med vikten för att spara på batterilådor
gen3 hade pneumatisk utskjut av pipa tillagd. men med en tank och lite annat lull lull . fortfarande problem med stödbenen.
gen4 (första som varit med på utställning) hade mycket skit fixat. men ändå lite lösningar som jag inte visste hur jag skulle hantera som var sisådär.
gen5 mer motorer, bättre pneumatik. lyxigare utseende stabilare chassie
gen6  som gen 5 fast mer kompakt yttligare ett batteri rätt mycket ombyggt för att den ska orka köra alla funktioner och fortfarande hålla.  (detta va sista jag byggde)

Så.  med tanke på detta så borde det va en Gen5 som jag har hittat.

vad blir det av denna nu då. ja.. vi får väl se.  saknas bara lite skal på den. (och en Sbrick)

Måste bli bättre på att plocka isär gamla byggen.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.