Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO i media (samlingstråd)

Startat av Nextuz, 23 januari 2009 kl. 18:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Citat från: Nextuz skrivet 05 september 2013 kl. 22:13
Citat från: Record skrivet 05 september 2013 kl. 20:59
Sambon ser på kanal 5, Dom date bara, tydligen en snubbe som bygger lego ut av dom.
jaaaså?... namn?.. någon här? :)

Ursäkat särskrivningen, det skall vara Dom Datebara, vet ingenting vad det kan vara för en, men det borde gå och se via kanal 5.
Friskt satsat, hälften vunnet..


prah

Prah

carlmagnuso

Lego är numera världens näst största leksakstillverkare (efter Mattel)

http://www.dn.se/ekonomi/lego-blir-nast-storst-pa-leksaker/

Tobbe Arnesson

Citat från: Record skrivet 05 september 2013 kl. 20:59
Sambon

Sambon som födde ditt barn eller sambon du ser i spegeln varje gång du borstar tänderna?
Blogg: Robotkampen

Record

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 07 september 2013 kl. 00:14
Citat från: Record skrivet 05 september 2013 kl. 20:59
Sambon

Sambon som födde ditt barn eller sambon du ser i spegeln varje gång du borstar tänderna?

Nog är det ensligt här ute på "landet", men jag har inte riktigt börjar tala om  mig själv tredje person :P
Så ja hon som födde min älskade son :)
Friskt satsat, hälften vunnet..


mechamike

#1012
Aftonflarnet:
"Nu säljs knarklabb – för barn
Leksaksföretag säljer "Lego" – där barnen kan göra amfetamin"



Klicka på bilden för att komma till artikeln

(och jag vet att bilden inte visar labbet som säljs.. men jag tycker den är snyggare och visar på hur dålig källkritik som våra gammelmedier har.) edit: illa det kan bli när våra medier bara återvinner andra blaskors illa underbygda artiklar):-*
?

Roger Brickjet

Citat från: mechamike skrivet 09 september 2013 kl. 09:04
Aftonflarnet:
[...]
(och jag vet att bilden inte visar labbet som säljs.. men jag tycker den är snyggare och visar på hur dålig källkritik som våra gammelmedier har.) :-*
Blotta närvaron av ordet "chockfyllt" (förmodligen slö-översättning från "chock-full") borde fått ansvarig utgivare att kasta artikeln direkt! Eller ge grabben en parlör och SAOL...

marpe

Citat från: mechamike skrivet 09 september 2013 kl. 09:04
(och jag vet att bilden inte visar labbet som säljs.. men jag tycker den är snyggare och visar på hur dålig källkritik som våra gammelmedier har.) :-*
Artikeln är visserligen upprörande dålig, men det framkommer tydligt att LEGO inte står bakom bygget. Tycker inte det handlar om gammelmedier kontra andra, utan snarare vilken sorts artiklar som nätupplagan av AB publicerar.  :)

mechamike

Citat från: Roger Brickjet skrivet 09 september 2013 kl. 09:19
Blotta närvaron av ordet "chockfyllt" (förmodligen slö-översättning från "chock-full") borde fått ansvarig utgivare att kasta artikeln direkt! Eller ge grabben en parlör och SAOL...

Nåväl han fick ju med det viktiga ordet rasa (två gånger dessutom) så helt utan lön blir väl inte vår grävande murvel denna månad. :)

"Det har fått föräldrar att rasa på sociala medier."

"På Twitter rasar nu användare mot produkten."

Den som hittar föräldrarna som RASAR :) på twitter får gärna bifoga en länk.. Aftonflarnet är ju urusla på att länka vidare till sådant man hänvisar till..
?

Wineyard

Citat från: mechamike skrivet 09 september 2013 kl. 10:32
Den som hittar föräldrarna som RASAR :) på twitter får gärna bifoga en länk.. Aftonflarnet är ju urusla på att länka vidare till sådant man hänvisar till..
Jag roade mig med att kolla igenom twitterinläggen på ämnet det senaste dygnet. Det mest rasande inlägget:
"Dagens tveksamma produkt: meth-labbet från Breaking bad finns nu som LEGO."

De inlägg som kan tolkas negativt, sprider bara nyheten utan att lägga in någon värdering. Majoriteten tycker att det är roligt och frågar var man kan skaffa setet. Mer ros än ris det vill säga :)

mechamike

Undrar vad reaktionerna på twitter kommer bli från Nisse i Hökarängen den dagen någon bygger Aftonbladets redaktion i lego (eller Expressen för den delen)?
?

lindyhep

Twitter-reaktionerna var nog inte svenska skulle jag tro efter att ha läst Daily Mails ursprungliga artikel http://www.dailymail.co.uk/news/article-2415463/Outrage-toy-company-creates-crystal-meth-lab-children-Breaking-Bad-play-sets.html .

Där framgår det också väldigt mycket tydligare att det inte är lego som står bakom. Jag håller inte med dig marpe om att det är tydligt i den svenska artikeln. Det finns där, visst, men tydligt tycker jag inte det är.

mechamike

Citat från: lindyhep skrivet 09 september 2013 kl. 12:51
Där framgår det också väldigt mycket tydligare att det inte är lego som står bakom. Jag håller inte med dig marpe om att det är tydligt i den svenska artikeln. Det finns där, visst, men tydligt tycker jag inte det är.

Sånt som händer när man kör recycling  på andras artiklar och får frisera lite efter att google translate gjort sitt?
?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.